Numai in primele doua zile Vitoldas a reusit sa strabata 4000 de km
: 1800 de km in prima zi si 2174 de km in cea de-a doua. A
traversat 8 tari, trecand prin Portugalia (Lisabona), Spania
(Zaragoza, Madrid), Franta, Germania (Freiburg), Polonia, Lituania,
Letonia si Federatia Rusa (Moscova, Novgorod, Ufa, Chelyabinsk,
Omsk, Krasnoyarsk, Zima, Irkutsk, Kamsk, Chita). Traversarea
Siberiei i s-a parut proba cea mai grea, pe care a trecut-o insa cu
succes. Vitoldas s-a lovit de un singur incident pe traseu: o pana
din cauza calitatii proaste a drumului.
De altfel, Dacia Sandero Stepway s-a comportat bine pe tot
parcursul calatoriei. Versiunea pentru care a optat Vitoldas a fost
motorizarea pe benzina de 1.6 MPI 90 CP. Masina nu a suferit
modificari sau pregatiri speciale pentru drum, cu exceptia
inlocuirii anvelopelor standard cu unele cu profil adaptat la o
viteza mai mare si cu flancuri consolidate (Continental Vanco
Winter 2), inainte de a traversa teritoriul Siberiei. De asemenea,
Vitoldas s-a asigurat ca va avea cantitatea necesara de benzina si
a luat cu el doua canistre de 25 l.
„Aceasta calatorie a fost cu adevarat interesanta din toate
punctele de vedere, dar inca am nevoie de putin timp ca sa-mi dau
seama de dimensiunea experientei. O parte a calatoriei s-a
desfasurat pe teritoriul Europei, care nu mai detine elemente de
surpriza pentru nimeni, insa traversarea Rusiei este ceva unic.
Acum nu mi se mai pare nimic infricosator in legatura cu acest
teritoriu, drumurile sunt practicabile„, a declarat
Vitoldas Milius la finalul aventurii sale.