Un BMW Seria 5, modelul E39, cu aproape 1.000.000 de kilometri parcurși, rulat exclusiv pe străzile din nordul Finlandei, la temperaturi extreme, a ajuns celebru în întreaga lume.
Astfel, prestigiosul grup nemțesc BMW AG, prin intermediul diviziei dedicate mașinilor clasice, BMW Group Classic, i-a realizat o inspecție amănunțită mașinii. Iar detaliile confirmate sunt de-a dreptul surprinzătoare.
Un BMW Seria 5, model E39, a ajuns celebru în întreaga lume, după ce a izbutit să se facă remarcat cu câteva detalii aproape de necrezut.
Mai întâi de toate, este vorba despre un autoturism care a rulat exclusiv pe străzile din Finlanda, în principal în nordul țării, la temperaturi extreme, cuprinse între -30 și -40 de grade Celsius.
Și a rulat! Pentru că la ultima revizie a mașinii, efectuată la data de 6 mai 2025, în bord erau indicați nu mai puțin de 999.625 de kilometri!
Un al detaliu care a produs stupoare a fost faptul că proprietarul a susținut că mașina nu a avut parte de reparații semnificative de-a lungul existenței ei, iar motorul și cutia de viteze sunt cele cu care autoturismul a ieșit din fabrică.
Până și cei de la BMW AG au fost sceptici cu privire la această ultimă informație, mai ales că mașina a rulat, așa cum am precizat deja, la temperaturi extreme pe mai tot parcursul „vieții” ei.
Astfel, cei de la PiataAuto.md susțin că divizia dedicată mașinilor clasice a gigantului german, BMW Group Classic, a chemat autoturismul în cauză pentru a-i face o inspecție amănunțită. Iar spusele proprietarului s-au confirmat, motiv pentru care exemplarul din Finlanta s-a ales cu un certificat special de autenticitate.
Nemții au putut confirma că din momentul în care modelul respectiv de BMW Seria 5 E39 a ieșit din fabrică și până în mai 2025, foarte puține piese importante au necesitat a fi schimbate. Însă, specialiștii din cadrul BMW au spus că acest lucru a fost posibil și datorită faptului că proprietarul a efectuat corespunzător reviziile și doar la service-urile oficiale ale gigantului german.
În imaginile disponibile în galeria foto a articolului se poate vedea cât de întreținută a fost mașina și faptul că inclusiv acum, la aproape 30 de ani de la ieșirea din fabrică, din 1996, arată impecabil.
Conform sursei menționate mai sus, BMW Group Classic va urmări îndeaproape parcursul mașinii din următoarele săptămâni, când este așteptat ca în bord să se depășească borna celor 1.000.000 de kilometri. Ulterior, nemții îl vor chema pe finlandez la sediu și vor realiza un material special despre mașina acestuia.
Revenind la aspectul mașinii, aceeași sursă precizează că inclusiv vopseaua este cea originală, din 1996. În acest caz, autoturismului i-au fost aduse doar câteva mici retușări, pe ici pe colo, în cazul unor zgârieturi minore.
De asemenea, atunci când i-au dat jos bara de protecție spate, cei de la BMW au fost surprinși să observe condiția impecabilă în care se află metalul, urmele de rugină fiind practic insesizabile sau chiar inexistente. Din nou, aici este și meritul proprietarului, care a avut grijă în detaliu de mașină și, cel mai probabil, a ținut-o într-un garaj închis.