Halep, de 15 ori mai "ieftină" decât Bouchard. De ce nu vinde imaginea campioanei din România

4 aug 2014 35558 afişări Comentează şi tu Sportbiz
Halep, de 15 ori mai "ieftină" decât Bouchard. De ce nu vinde imaginea campioanei din România 2 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/29446/13005403/2/2.jpg

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marţi, împreună cu Ziarul Financiar.

Obiectele semnate de Bouchard, Cîrstea şi Niculescu sunt mult mai căutate decât cele ale Simonei Halep pe site-urile de profil care comercializează suveniruri. Performanţele sportive ale constănţencei depăşesc cu mult modul în care sunt valorificare pe piaţă de echipa sa managerială. Bogdan Naumovici a comentat pentru ProSport capitolul deficitar al constănţencei

Simona Halep, a treia jucătoare de tenis a lumii, stă în continuare foarte prost la capitalizarea imaginii, iar nevalorificarea profesionistă a potenţialului de marketing se observă cel mai bine în mediul online. Deşi are toate atuurile pentru a deveni un brand important la nivel internaţional (este în plină ascensiune, tânără, drăguţă, vorbeşte bine, joacă un tenis generos şi spectaculos), românca de 22 de ani are o cotă foarte scăzută la suvenirurile cu autograful său vândute pe Internet. Pe marile platforme mondiale (ebay, amazon, memofx, memorabilia), unde fotografiile şi mingile semnate de Serena Williams, Şarapova, Nadal sau Federer se vând cu sute şi chiar mii de dolari, se găseşte în prezent o singură fotografie cu autograful celei de-a treia jucătoare a lumii, care poate fi achiziţionată de la un vânzător din Germania cu doar 13,47 dolari. Este o „ofertă“ derizorie, care spune multe despre preocuparea (sau, mai bine spus, lipsa de preocupare) pentru imagine şi publicitate în străinătate. Eugenie Bouchard, canadianca alături de care specialiştii sportului alb preconizează că Halep ar putea domina tenisul feminin în următoarea decadă – dar care deocamdată este clasată doar pe locul 7, mai jos decât românca – vinde acelaşi tip de poză cu autograf de 15 ori mai scump, 199,99 de dolari!

Problema nu este originea sportivei (Estul Europei), pentru că, de exemplu, Sorana Cîrstea şi Monica Niculescu o depăşesc şi ele pe Halep, în această privinţă, ca ofertă, dar şi ca preţuri. Şi asta chiar dacă, în  2014, constănţeanca a atins borne impresionante în carieră. Pe rând, Simona a obţinut prima calificare a unei românce într-o finală de turneu de Mare Şlem, de la Virginia Ruzici încoace. A devenit sportiva din România cu cea mai bună poziţie din toate timpurile în clasamentul tenisului feminin profesionist (locul 3 WTA, atins pe 9 iunie). A depăşit pragul de 5,2 milioane de dolari (bani câştigaţi din premii în întreaga carieră de Andrei Pavel), Simona ajungând, la doar 22 de ani, pe primul loc în topul all-time al banilor obţinuţi din tenis de jucătorii români, cu 5,3 milioane de dolari (considerând valoarea absolută, fără a actualiza sumele cu rata inflaţiei). În acestă perioadă, micuţa jucătoare a ajuns să fie urmărită la antrenamente de sute de fani, să fie aşteptată cu zeci de mingi, reviste şi şepci la ieşirea de pe teren pentru autografe, iar în vacanţă a început să aibă aceleaşi probleme precum marile staruri ale tenisului profesionist, fiind recunoscută de turişti şi asaltată cu cereri de fotografii şi selfie-uri.

Decalajul Bouchard - Halep: fanii canadiencei au de unde alege, dar trebuie să bage adânc mâna în portofel. Simona - lipseşte oferta

În meciurile directe, Simona Halep şi Eugenie Bouchard se află la egalitate, fiecare obţinând câte o victorie. Canadianca s-a impus în meciul mai important, semifinala de la Wimbledon, dar românca stă mai bine în clasamentul WTA (locul 3 faţă de locul 7). „Următorii cinci-zece ani ani le aparţin. Ele vor aduce strălucire tenisului feminin“, spunea Billie Jean King, citată de „The Independent“ la sfârşitul partidei în care, deşi accidentată de la scorul de 2-2 în primul set, Simona a rămas în semifinala de la Wimbledon, luptând până la capăt. În magazinele online însă, distanţa este net în favoarea nord-americancei de 20 de ani. O simplă căutare pe www.ebay.com oferă aproximativ 50 de rezultate în cazul canadiencei, în timp ce pentru Simona, doar 12. Fanii lui Bouchard pot alege fotografii din timpul meciurilor sau din timpul şedinţelor foto, off-court, on-court, sezon de zgură, sezon de iarbă, prezent sau juniorat. Fotografiile Simonei sunt vechi, din perioada în care, junioară fiind, câştiga Roland Garros, şi o singură fotografie este însoţită de autograf. Acelaşi raport se regăseşte şi la nivelul preţului. Chiar şi pentru un autograf pe o foaie de caiet A5, dictando, se cere de trei ori mai mult decât pe fotografia din timpul antrenamentului a Simonei, cu semnătura constănţencei. Potrivit site-ului www.memofx.com, în medie, un autograf al Simonei Halep costă doar 20 de dolari. „Probabil că Bouchard are mult mai multe calităţi decât mine... Nu mă deranjează, eu sunt mulţumită de ceea ce sunt şi cum sunt acum“, a comentat Simona acest decalaj pentru ProSport.

Bogdan Naumovici: „Contează notorietatea, piaţa din care vine“

Din punctul de vedere al cifrelor, mai important este cât sunt de cunoscute sportivele, crede Bogdan Naumovici, specialist în comunicare şi advertising, fost director de creaţie la agenţia de publicitate Leo Burnett şi fondator al agenţiei 23 Communication Ideas. „Contează notorietatea fiecăreia. Acum un an nu ştia nimeni de Simona Halep. Vine dintr-o piaţă mică, în principiu neatractivă pentru sponsori. Bouchard este canadiancă... Din câte am văzut, Simona este şi mai introvertită decât Bouchard, aceasta vrăjeşte prin felul în care vorbeşte. Până la urmă, piaţa reglează preţurile. Nu contează cine vinde, cu cât vrea să vândă, pentru că degeaba vrea tatăl ei să vândă fotografia care îi place cel mai mult cu 50.000 de dolari. Depinde cât sunt dispuşi să plătească fanii“, a analizat Bogdan Naumovici pentru ProSport.

„Cred că trebuie să ne dorim de la Simona Halep să joace tenis, nu să facă business. De partea de business a Simonei Halep trebuie să se ocupe managerul. De la Simona ar trebui să ne aşteptăm să joace tenis, asta dacă putem să avem vreo aşteptare, pentru că nu avem nici un drept să avem vreo aşteptare“, a concluzionat Bogdan Naumovici.

Interesant este că produsul cel mai scump cu autograful Simonei a fost vândut în aprilie 2013, potrivit www.memofx.com, cu 79,99 dolari, înainte de marile performanţe ale constănţencei. Iar în martie 2014, potrivit aceluiaşi site, costul mediu al unui autograf al Simonei Halep ajunsese la 51 de dolari.

Pe site-urile româneşti se vând bine Simona Halep şi Ilie Năstase

Dacă pe site-urile internaţionale se găsesc mai multe fotografii şi postere semnate de Sorana Cîrstea decât de Simona Halep, pe site-urile de anunţuri româneşti doar autograful finalistei de la Roland Garros este la vânzare. Produsele cu preţioasa semnătură a lui Halep – un poster oferit de sponsorul care îi furnizează rachete Simonei şi un prosop – au apărut după terminarea primului turneu WTA organizat în România, la Bucureşti, chiar în această lună, şi costă 250-300 de lei. Simona este singurul sportiv din tenisul românesc, aflat încă în activitate, al cărui autograf poate fi cumpărat pe site-urile româneşti. Concurenţă îi face doar Ilie Năstase, marele campion al anilor ’70, al cărui autograf se regăseşte pe o veche rachetă de tenis.

Bouchard şi Halep câştigă trofee, impresionează în WTA, dar doar canadianca excelează şi la capitolul imagine. Mai sus puteţi vedea produsele cu autografele jucătoarelor, scoase la vânzare pe ebay. Semnătura lui Bouchard valorează 200 de dolari. Cea a Simonei - 13,5

http://www.prosport.ro/sportbiz/halep-de-15-ori-mai-ieftina-decat-bouchard-de-ce-nu-vinde-imaginea-campioanei-din-romania-13005403
13005403
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
De ce ţin stewardesele mâinile la spate când pasagerii urcă în avion. Motivul este UIMITOR