Confesiunile unei campioane din România devenită entertainer pe cel mai mare vas de croazieră din lume

2 feb 2015 58677 afişări Comentează şi tu Special
Confesiunile unei campioane din România devenită entertainer pe cel mai mare vas de croazieră din lume 22 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7969/13791726/1/corina-01.jpg

Auzisem că s-a întors în ţară încă de la începutul iernii. Îmi dăduse de veste nu numai Tavi, un prieten comun, ci şi reţeaua de socializare care ne ţine neîncetat cu privirea în pământ. Aventura ei îmi era oarecum cunoscută. Vag. Ştiam că-i place apa. Şi adrenalina. Dar mai ales ABC-ul provocărilor. Şi mai ştiam că vrea să-i calce pe urme fratelui ei, Costel, posesorul celui mai bun rezultat la nivel mondial din istoria săriturilor în apă româneşti. Da, săriturile în apă sau "roata norocului", cum se spune în limbaj sportiv disciplinei la care acrobaţia se împleteşte cu tehnica într-un melanj seducător. De care fie te îndrăgosteşti iremediabil, fie o iei la sănătoasa cât vezi cu ochii.  Aşa că m-am hotărât să clipesc de două ori şi să formez chiar în cel mai nepotrivit moment un număr dintr-un Nokia cu taste julite. Chiar în ziua în care cozonacii ocupă tot locul din ultimul cuptor al anului. Cuptorul de Crăciun.

              Fata care tăiase cam toate punţile cu activitatea de performanţă sosise în ţară după ce sărise coarda spre cel mai mare vas de croazieră de pe glob. Plecase să-şi caute împlinirea pe alte ape. Asemenea altor mari campioni ai României: departe de ţară. Pentru o pâine mai albă, un viitor mai bun şi câteva poveşti de aşezat în albumul fără pagini. Nu suferise după vreo pală de vânt unduită prin perdeaua din camera de pe Moşilor, dar se întorsese acasă. Şi pentru că i se terminase contractul, dar şi pentru a se reface după un campionat pe valurile în care-şi dau mâna cele mai mari vapoare din lume. Contractul ei se încheiase după şapte luni de foc pe Allure of the Seas, navă în proprietatea imperiului Royal Carribean. Un colos care a cumpărat oraşe, insule, copaci, poate şi peştii de pe fundul apei. Totul pentru a da noi dimensiuni turismului. Nici nu mai conta că Marele Alb costase 1,4 miliarde de dolari. Mărunţis!


Momentul în care Allure (1,4 miliarde de dolari) a ieşit din şantierul naval din Turku (29 octombrie 2010) şi s-a îndreptat spre Port Everglades (Florida)

Înainte de Crăciun, convorbirea cu tripla participantă la Mondialele de nataţie a curs firesc. A rămas să ne auzim în primele zile ale lui 2015. Să-mi povestească despre cum fuge cu apa în spatele ei, despre cum se înfige în bazinul adânc de 5 metri de la ultimul etaj al gigantului cu aproape 8.000 de oameni la bord şi cum se transformă în personaj de desene animate. Despre cum o fostă campioană a României a devenit artist. Sau entertainer - titulatura din fişa postului. Şi urma să o întreb despre îmbuibaţii de pe vas, furtuni, insomnii, lux şi excentrităţi, rutină şi frumuseţea unor locuri din Caraibe. Însă o răceală enervantă ca un os de peşte mă ameţise aşa de rău în debutul anului, încât aş  fi pus şi virgulă între subiect şi predicat. Aşa că am mai amânat discuţia despre viaţa de după retragere. Viaţa pe un mini-oraş plutitor.

                E trecut de jumătatea lui ianuarie şi pe Decebal, băieţii descurcăreţi apar în parcări ca taximetriştii după ploaie. Ne oprim la prima masă de la Second Cup. O cafenea. La o masă minusculă. Corina Popovici are 27 de ani, o căciulă de eschimos trendy şi o voce răguşită gata să spună cât mai multe întâmplări din croaziera de şapte luni. Eu aduc în discuţie un reportaj scris în 2008 de Vali Lupu în ProSport la un antrenament cu săritori în apă pe bureţi! Da! Pe bureţi, aţi auzit bine. Corina zâmbeşte în colţul gurii şi cere o cafea fără zahăr. O cană cât un ceas deşteptător parcă prevesteşte un interviu lung. Unul despre trăirile unei campioane într-un voiaj. De serviciu. Sau poate de relaxare? Sau poate de fun? Sau poate de revenire în activitate? Sigur vom afla din discuţia ce urmează.


”Avem costume speciale la spectacole, care seamănă cu cele din concursurile de sărituri în apă", spune multipla campioană a României

Corina, cum ţi-a venit ideea să te angajezi ca entertainer pe un vas de croazieră?
Mi-a venit mai demult, din 2011, de când a aplicat fratele meu (n.r. – Constantin Popovici, fost multiplu campion al României la sărituri în apă), am mai fost contactată pe parcurs, dar am renunţat la ideea asta. Dar dacă m-am întors acasă, ce să fac!? (Corina se retrăsese din activitate şi plecase în străinătate după ratarea calificării la JO 2012).

Ai luat totul ca pe o provocare, te-ai dus să te întreţii, te-ai dus pentru un trai mai bun?
M-am dus pentru a mă întreţine în primul rând, nu ştiam cum va fi pe un vas de croazieră, cum mă voi adapta, cum va trece timpul şi cum voi reacţiona la stimulii veniţi din cu totul şi cu totul alt mediu. Ştiam doar din spusele altora, îmi suna un pic înfricoşător, ca orice lucru nou, dar m-am descurcat până la urmă. Ţi se zice de la început ce trebuie să faci, ce salariu vei avea pe durata contractului de şapte luni şi cum vor fi repetiţiile şi unde.

E un factor foarte convingător salariul? Cam cât câştigi?
Aş putea spune şi asta. Mult mai mult decât am făcut în toată cariera sportivă.


Istorie cu cântec. Au vrut gemene, dar au ieşit diferite

Royal Caribbean a comandat în 2006, potrivit descopera.ro, două noi vase de croazieră, intenţionând ca acestea să deţină împreună titlul de "Cel mai mare vas de pasageri". Oasis of the Seas, vasul-geamăn al Allure of the Seas, a fost terminat în 2009, cu un an mai devreme decât cel de-al doilea. Când a fost finalizată construcţia vasului Allure of the Seas, s-a descoperit la măsurătorile oficiale că această navă este cu 5 centimetri mai lungă decât Oasis of the Seas (!), deşi cele două ar fi trebuit să fie identice!


„Nu-mi pare rău după cariera sportivă. Am făcut sărituri în apă de la 10 la 25 de ani. E ceva. Rămâne totul doar într-un colţ frumos al amintirilor”

Corina Popovici



Viaţa cu puţin fard. În culise sunt zâmbete ce pot lumina orice încăpere. Corina Popovici, a treia din stânga

Paşii pe care trebuie să-i urmezi pentru a ajunge entertainer pe un vas de croazieră şi prima întâlnire cu uriaşul construit cu un munte de bani: 1,4 miliarde dolari

Corina, aş vrea să-mi spui care au fost primii paşi pe care i-ai făcut pentru a ajunge pe vasul de croazieră?
Dacă provii din Europa, nu faci prea multe. Trimiţi un filmuleţ şi un CV cu rezultatele din carieră şi prezinţi succint lucrurile pe care ştii să le faci. Eu îl aveam realizat mai demult, l-am reactualizat cu sărituri din concursuri, din antrenamente şi atunci poţi fi ales. Ţi se propune un contract şi înainte de asta eşti nevoit să-ţi iei un certificat de scafandru de la o firmă care are sediul atât în Bucureşti, cât şi în Constanţa. Se face un curs online de practică, iar apoi dai examenul.

La ce te ajută acest certificat de scafandru pe tine, care teoretic n-ai sta prea mult sub apă?
Eu sunt săritoare, iar pe vas nu e un bazin de concurs. Au piscine, dar nu bazine atât de adânci, 5 metri are bazinul nostru, noi chiar ne facem dezvăluirea castului pe liftul din mijlocul piscinei, iar înaintea contractului trebuie să avem un certificat de scafandru pentru a avea habar cum să folosim liftul. Pentru că noi avem de stat şi pe sub apă înainte de a performa. Mergem cu un minut înaintea scenei respective, ne transformăm în statui sub apă şi rămânem acolo. Liftul din mijloc are rolul de a ne scoate de sub apă în faţa spectatorilor pentru a spori gradul de dinamism, de suspans, de spectaculozitate.

Am înţeles, Michael Jackson nu a ieşit niciodată de sub apă, dar obişnuia să iasă din scenă pe timpul turneului Dangerous. Spune-mi ce se întâmplă după ce ştii că ai fost selecţionat pentru a merge pe vas?
I'm bad! (îl imită pe megastar) Apoi pleci în Florida, iar în cele două săptămâni de repetiţii, pe uscat şi pe vas, am făcut şi partea practică a scufundărilor. În Florida, cei care urmează să se îmbarce pentru şapte luni stau pe durata repetiţiilor la apartamentele închiriate de Royal Caribbean. Îmi împărţeam timpul între studioul în care făceam repetetiţiile şi bazin. Aaa, înainte de a urca pe vas trebuie să ai ok analizele medicale generale, analize pe care le-am făcut aici, în România.

Ce impact a avut asupra ta prima întâlnire cu Allure of the Seas? Ce ai simţit?
(detaşată) Că e mare.

Mare?
(cu o mişcare largă a braţelor) Imens! L-am perceput drept un loc de muncă, mă simţeam pierdută pentru că e foarte mare şi se spune în traininguri să te plimbi cât mai mult. Nu contează că ajungi unde nu trebuie. Ţi se spune să mergi peste tot: te ajută şi pe tine pentru a cunoaşte locul, dar şi în caz de urgenţă, dacă e o ieşire blocată. Ca şi membru al echipajului trebuie să cunoşti tot vaporul şi să facilitezi accesul pasagerilor în caz de urgenţă.

Dialogul curge rapid şi mă încearcă o curiozitate fără leac. Corina îşi însoţeşte povestirea cu gesturi discrete şi revede cu ochii minţii fiecare parte a hotelului plutitor. Allure of the Seas este împărţit în 7 cartiere, da, aţi citit bine, 7 cartiere, iar pentru a vizita nava în întregime, se spune că ar fi nevoie de o zi întreagă. Vă imaginaţi că "Allure" poate fi privit ca un muzeu, ca o modalitate de evadare din rutina cotidiană, ca un moft sofisticat sau ca un mijloc de a-ţi câştiga existenţa. Dar şi ca un mod de a vedea mereu locuri noi. Însă în nenumăratele şedinţe care au precedat spargerea şampaniei, minţile luminate care au gândit fiecare mişcare a clienţilor au pus la punct fel şi fel de opţiuni pentru pasageri. Astfel, nu mai puţin de 7.000 de opere de artă sunt expuse în fiecare ungher al navei, valoarea totală a colecţiei ridicându-se la câteva milioane de dolari, conform descopera.ro.


5.400 de pasageri poate transporta Allure of the Seas (fără membrii din staff)

2.384 de persoane lucrează în stafful de pe Allure of the Seas

3.547 de persoane cu tot cu echipaj putea să transporte legendarul Titanic



Rău de înălţime. Vedere din cabina unui pasager cu... privire de ansamblu

Unele oraşe sunt cumpărate de Royal Caribbean. Localnicii lucrează numai pentru compania fondată în 1968.  "Pentru mine e un balon de oxigen când ajung într-un port"

Spune-mi un port în care ai ajuns şi ţi-ai dorit să te reîntorci cât mai repede acolo.
Labadee din Haiti e foarte frumos, sunt doar câţiva localnici pe acolo dar lucrează pentru Royal, e foarte cald, apa este excepţională ca şi claritate. Toate porturile în care ancorăm au farmecul lor, Bahamasul e cel mai scump. Poţi să înoţi lângă delfini sau poţi să te bucuri de o gamă largă de oferte. Totul este frumos în Caraibe (regiune a Americilor constând din Marea Caraibilor, insulele sale - majoritatea cărora împrejmuiesc această mare -, şi coastele înconjurătoare. Regiunea este situată la sud-estul Americii de Nord, la estul Americii Centrale şi la nordul şi vestul Americii de Sud. Situată în mare parte pe Placa Caraibelor, zona cuprinde mai mult de 7.000 insule, stânci şi recife). Odată era să ne prindă uraganul şi am schimbat ruta, ne-am dus în Jamaica. Cei din cantină au ţipat "yeahhhh", de bucurie că mai prind o zi acasă. Ăsta da noroc.

Royal Caribbean e proprietara a două resorturi-oraş unde şi nava Allure of the Seas ajunge în călătoria sa. Acestea sunt Labadee, în partea de nord din Haiti, şi Coco Cay din Bahamas. În 2010, la puţin timp după cutremurul care a devastat Haiti, lumea turismului s-a împărţit în privinţa vizitelor vaselor de mare tonaj ale companiei din Florida. Boardul companiei a trebuit să vină cu argumente în susţinerea deciziei de a-şi continua itinerariul şi spre Labadee. Cum unii clienţi fideli invocau teama generată de epicentrul cutremurului, aflat la 60 de mile de oaza de vis din Haiti, reprezentanţii firmei şi-au motivat hotărârea prin faptul că nu-i pot lăsa pe localnici la greu. Vasele companiei au transportat în perioada dificilă de după seism toate resursele necesare pentru intrarea în normal a comnităţii. Pe 12 ianuarie 2010, în Haiti a avut loc un cutremur de 7 grade pe scara Richter, urmat de 52 de replici! Se spune că au murit peste 230.000 de oameni.


Zonele în care navighează cele 40 de nave ale companiei conform siteului royalcaribbean.com

1.000.000 de dolari a donat Royal Caribbean statului Haiti după cutremurul din 2010

500 de persoane din oraşul-port Labadee sunt angajate de Royal Caribbean

55.000.000 milioane de dolari a fost investiţia Royal Caribbean în portul Labadee

Când ajungeţi practic într-un port?
Duminica. Ajungem, nu stăm mult, la 4 după-amiaza e drillul (n.r. - testul de siguranţă) cu pasagerii, e obligatoriu prin lege să facem drillul cu ei. Depinde cât de obosită sunt. Unii colegi ies să viziteze, alţii nu. În Bahamas nu am ieşit, era foarte scump şi eu eram foarte obosită. Cel mai mult mi-a plăcut în Labadee şi m-aş întoarce oricând acolo.

Reuşeşti să te încarci psihic când ajungi în oraş?
Pentru mine e un balon oxigen, iau o gură de aer, alţii poate se duc să vadă doar alţi oameni, alte locuri. Oricum e atât de frumos, încât parcă nimic nu-ţi reaminteşte că eşti pe pământ.


Gimnastica de dimineaţă se face fără spectatori pe Allure of the Seas

  • Pentru prima dată în istoria unui vas de croazieră, lanţul de cafenele Starbucks a deschis o filială la bordul navei
  • Este primul vas ce găzduieşte un carusel într-un parc de distracţii, iar pentru cei mai curajoşi există un bar construit în întregime din gheaţă. Cei care doresc să scape de soare şi căldură în acest local sunt nevoiţi să se îmbrace gros: temperatura nu este niciodată mai ridicată de -8 grade Celsius!
  • Vasul este dotat cu un parc impresionant ce găzduieşte 12.175 de plante şi de copaci din întreaga lume. Acesta măsoară 100 de metri în lungime şi 19 metri în lăţime şi include zone destinate celor ce doresc să se relaxeze citind. De asemenea, mai conţine o masă de şah supradimensionată, dar şi o grădină în care sunt expuse sculpturi ale unor faimoşi artişti.
  • Pe vas sunt construite 11 piscine (atât cu apă dulce, cât şi cu apă sărată) şi 10 jacuzzi, acestea din urmă oferind o privelişte spre ocean. Aqua Theater este principalul amfiteatru unde au loc spectacole de acrobaţii acvatice, concerte şi chiar cursuri de scufundări. Scena acestui amfiteatru poate fi ridicată pentru concerte şi coborâtă, oferind acces la piscina de 5,4 metri adâncime pentru demonstraţiile acvatice şi acrobaţiile ce au loc în timpul spectacolului Oceanaria
  • Allure of the Seas a fost construit la Turku, în Finlanda

În podul de comandă n-am intrat. Acolo stă căpitanul cu ofiţerii lui, se făceau tururi pentru noi, cei din staff, dar n-am fost curioasă

Corina Popovici



Faţă de un concurs, compleul Corinei suferă unele modificări, el fiind transformat mai mult într-o rochiţă. "De multe ori, franjurile se decolează de la clorul din apă", spune Corina

“Săriturile în apă sunt ca mersul pe bicicletă. Nu le uiţi niciodată”

Din ce naţionalităţi e format stafful?
Vin de peste tot. Sunt mulţi filipinezi şi foarte mulţi jamaicani. Dar filipinezii predomină, sunt de peste tot din lume, de unde nici n-ai auzit: din St. Vincent şi din Grenada, dar şi din Europa, din Canada sau din Australia. Uneori ne vorbeşte căpitanul în Aqua Theatre şi ne zice că avem peste 100 de naţionalităţi pe Allure.

Tu ai avut o perioadă în care te-ai lăsat de sport. Spune-mi, săriturile se uită, uiţi tehnica?
Am fost nevoită un pic să mă reapuc de sărituri, era vorba de condiţia mea fizică, dar săriturile sunt ca mersul pe bicicletă. Le ştii şi nu le uiţi niciodată.

Discuţia continuă. Corina mai mototoleşte două şerveţele, soarbe dintr-o cafea mai dulce ca mierea şi ne introduce în vestiarul echipei sale din colosul alb. „Suntem 8 săritori, două fete şi şase băieţi. Toţi colegii sunt foşti sportivi de performanţă. Am avut un băiat din Mexic, îl ştiam din competiţii a fost şi la JO 2008, dar şi câţiva americani de care n-am auzit, campioni la universităţi". Întrebarea de urmărire survine firesc.


Corina e om de bază în distribuţia spectacolelor de pe Allure of the Seas

Ţi-ai făcut prieteni?
Cunoştinţe vrei să zici, prieteni abia îmi fac în România. Eu sunt o persoană sociabilă şi... hai, pot spune că mi-am făcut nişte prieteni.

Şi aceşti prieteni probabil că provin din grupul colegilor tăi de spectacol. Explică-mi ce faci practic în aceste spectacole în care joci?
Joc în două spectacole: Oceanaria şi Let you entertain me. Noi, artiştii, ne deghizăm în animăluţe, facem şi sărituri, dar e mai mult dans şi actorie. Nu prea sărim, mai mult interacţionăm cu publicul. Sunt foarte mulţi părinţi cu copii, circa 600. Acesta e show-ul de zi, iar Oceanaria e showul de noapte, un spectacol bazat în special pe sărituri. Bazinul amplasat în aer liber nu este atât de adânc. Dacă sar de la 10 metri, ajung direct la fundul bazinului, dar fiecare artist deţine o tehnică anume şi, în plus, nu sari direct ca viţelul. Sari mai întâi de la 3 metri, pentru a te acomoda!

Deci nu mai eşti analizată de specialişti, ca la un concurs, dar ai foarte mulţi spectatori.
Să ştii că e mai bine că n-am arbitru pentru că publicul mă apreciază mult mai mult. Şi, de ce să nu recunosc, şi bani câştig mai mulţi. Cam cât am câştigat în toată cariera.


Părinţii mei n-au stat cu inima cât un purice atunci când am plecat. Erau obişnuiţi cu experienţa fratelui meu, Costel, şi n-aveau de ce să-şi facă gânduri negre. Oricum, după ce vorbeşti cu impresarul, cam ştii absolut tot despre hora în care vei intra

Corina Popovici


Un coleg al Corinei Popovici şi-a fracturat piciorul pentru că nu a respectat culoarea semaforului în momentul săriturii de pe platformă

Care sunt riscurile strict pe partea de sport?
Cum a păţit un băiat, un coleg de-al meu, care a sărit când nu trebuia. Nu era destulă apă în bazin şi şi-a rupt femurul. Era muzică, părea că era bine, s-a desprins şi a sărit cum era învăţat să sară, dar nu a făcut-o la timpul potrivit. Trebuie să fii atent la luminile care-ţi indică momentul în care ţi se dă permisiunea să sari. E ca un semafor legat de masa de comandă a producătorului general. Ai roşu şi verde şi sari întotdeauna când vezi verde.

Şi ce s-a întâmplat?
Au venit repede scafandrii, pentru că avem mereu scafandrii pentru staff, l-au luat şi l-au trimis în cel mai apropiat oraş pentru a-l opera. Din ce am auzit, nu s-a făcut bine nici acum. Poate că toata cariera lui e compromisă, dar sper să se facă bine.

Dacă ai avea familie, ai mai pleca să lucrezi pe un vas de croazieră câte şapte luni?
Depinde. Cred că depinde de structura angajatului. Uite, să-ţi spun ceva. Am o colegă rusoaică, s-a aflat la ultimul contract acum. Are 32 de ani, dar nu-i arată. A partiicipat şi la o ediţie a Jocurilor Olimpice la sărituri în apă, e căsătorită de mulţi ani, dar acum s-a hotărât că e timpul să facă un copil. Cred că ai putea să lucrezi pe vas dacă şi soţul sau soţia ta ar lucra în acelaşi domeniu, pentru că altfel... E foarte greu să stai departe de cineva atâtea luni. Şapte sau chiar mai multe, pentru că pentru alţi angajaţi, să spunem de la restaurante, contractele se pot parafa chiar pe durate mult mai mari.


Bucureşteanca în vârstă de 27 de ani s-a îndrăgostit la infinit de oraşul plutitor Allure of the Seas

Te simţi slăbită fizic şi psihic după o lună de spectacole pe Allure? Sau după două luni petrecute acolo?
Nu. Abia în a doua parte a contractului, pentru că mai intervine şi rutina. Doar fac aceleaşi spectacole. Când mai am timp liber mai merg la sală, dar au fost săptămâni când nu m-am dus deloc, pentru că nici nu sunt familiariarizată cu aparatele. Eu sunt obişnuită cu plecatul de acasă pentru că viaţa de sportiv profesionist te oţeleşte. Şi fizic, dar şi psihic.

Dar vezi alţi colegi epuizaţi sau fără chef după câteva luni pe un vas de croazieră?
Toţi ne plângem, dar cel mai mult o fac colegii noştri de la restaurante sau cei care sunt angajaţi pe vas în alte domenii. Ei ne invidiază pe noi, entertainerii, pentru că noi avem mai multe zile libere şi pentru că, în opinia lor, suntem privilegiaţi. Dar nu se gândesc de multe ori că nouă ne trebuie un anumit timp de refacere după reprezentaţiile care te solicită fizic la maximum.


"Români sunt peste tot. În restaurant, în casino, în menajerie, erau cam 50 de români pe vas. Am avut şi petrecere de 1 decembrie, dar am făcut-o pe 2 decembrie, pentru că aveam drill a doua zi (n.r. - exerciţiu în caz de urgenţă - se face când vin alţi pasageri). Am zis să nu o organizăm pe 1 decembrie pentru că ar fi existat riscul să ne trezim cu capul mare şi a fost bine că am mutat-o până la urmă a doua zi"

Corina Popovici


Confort, distracţie, sport şi oferte pentru toate poftele. Baschet pe apă, golf pe apă, atletism pe apă, apă, apă, apă, apă

Hai să vorbim puţin şi despre atmosfera de pe vas. Pare un colţ de Rai din poze. Te-ai vedea pasager?
Aş putea merge. De ce nu!? Poate acum, poate la bătrâneţe, e o experienţă frumoasă. N-am intrat pe site să văd ce preţuri sunt, dar pentru noi, pentru europeni, e destul de scump pentru că trebuie să iei avionul până în Statele Unite.

Eu îmi imaginez vasul ca pe un oraş foarte concentrat, un oraş supraetajat.
Da, dar zona în care stăm noi nu este atât de mare. Fiind la nivelul al doilea, "autostrada" I95 e foarte circulată, pentru că prin acea zonă echipajul merge la cantine, spre cabine. Mai ales la orele de vârf: 9:00 - 11:00. Avem teren de baschet, teren de minigolf, o pistă de atletism de peste 400 de metri. E împărţit în şapte cartiere şi ai nevoie de aproape două zile să-l vezi pe tot. Sunt piscine, zone de shopping, de distracţie, săli de spectacole, casino, club de jazz, sunt fel şi fel de modalităţi de a-ţi petrece timpul.

Pasagerii pot folosi 24 de lifturi pentru a ajunge pe unul din cele 16 etaje , de-a lungul cărora se găsesc 26 de restaurante, alături de 17 baruri şi cafenele. Unul dintre lifturi este în acelaşi timp un bar: intitulat Rising Tide Bar, acesta face legătura între Royal Promenade şi Central Park (parcul central), fiind primul bar ce urcă şi coboară din istoria vaselor de croazieră. Copiii au parte de multe zone de distracţie, printre care un parc acvatic, iar personajele din animaţiile Dreamworks, printre care Shrek, Fiona, Kung Fu Panda sau pinguinii din Madagascar, se plimbă pe vas, organizează parade - la care participă şi artiştii, printre care şi Corina - şi momente speciale, fiind extrem de prietenoase cu cei ce doresc să facă o poză.


Pe un vas gigant urcă şi motanii curioşi. Corina, prima din stânga, alături de câţiva colegi din showul "Let you entertain me"


22 de noduri e viteza medie a celui mai mare vas de croazieră din lume

18 punţi are Allure of the Seas

222.290 de tone cântăreşte gigantul companiei Allure of the Seas

2.222 de cabine exteriorare posedă vasul pe care a lucrat Corina Popovici

Vasul a fost construit de STX Europe


"Am avut două săptămâni în care am fost ameţită". Ce se întâmplă când sunt fulgere şi care sunt dimensiunile cabinei de dormit

Ai reuşit să te acomodezi uşor cu viaţa pe un astfel de vapor, ai vorbit cu prieteni care mai lucraseră pe Allure?
Am avut două săptămâni în care am fost ameţită, eram chiaună şi capul îmi făcea mari probleme. Dar totul până s-a obişnuit creierul cu mişcarea. Dar bine, nu se mişcă prea mult vasul ăsta. Şi culmea! N-am luat pastile, am suportat două săptămâni, alţi colegi obişnuiesc să ia pastile pentru că avem şi echipe medicale pe vas. vasului parcă te adoarme mai mult. Sunt doar câteva zile în care poţi să spui că te hâţână din toate părţile.

Cum e în cabină?
Strâmt. Stăm două fete în cameră.

Te trezeşti mai obosită decât te-ai culcat sau poţi dormi?
Da, am putut de la început, are zile în care se hâţână, dar nu tot timpul. Când valurile îşi pierd calmul şi showul se reprogramează pentru a nu exista riscul unor accidentări. Directorul îşi cere scuze, nu se anulează spectacolul, dar schimbăm datele şi îl reprogramăm.

La concursurile de sărituri în apă ştiu că se concurează şi pe ploaie. V-ar afecta precipitaţiile evoluţia?
Pe noi nu ne afectează, dar pe spectatori da! Se mai ascund şi atunci rişti să devii actorul care-şi interpretează rolul pentru o sală goală.

La bordul vasului se utilizează în fiecare zi peste 2.100 de tone de apă potabilă, iar suprafaţa totală acoperită de instalaţiile de aer condiţionat se ridică la aproximativ 150.000 de metri pătraţi, conform descopera.ro. Nava a fost construită din 500.000 de elemente, fiind nevoie de 600.000 de litri de vopsea pentru a-i da aspectul final. La bord există 241 de km de ţevi şi 5.310 km de cabluri electrice.

În România există foşti sportivi de top, chiar campioni din sporturi de contact, care au mărturisit mereu că au rău de mare şi teamă de călătoriile cu vaporul. Ţie ţi s-a facut vreodată frică? A fost vreun moment în care ţi-ai spus: "Gata, nu mai vin niciodată aici!"
Mi-a fost frică o dată sau de două ori, depinde de cât de tare s-a mişcat vasul. În general, dacă sunt fulgere se anulează showurile pentru că sunt afară, bazinul e situat în spate, în aer liber, faţă de patinoarul care e situat în interior, la mijlocul vasului. Mai avem o sală mare de spectacole cu muzică, dansatori, unde se ţine spectacolul Chicago.

Ai prins furtuni?
Au fost, dar nu prea periculoase, dar sunt valuri şi vasul le ia din plin, se şi aude mai ales în spate unde avem noi cabinele. Bineînţeles că noi locuim în cele de jos, sub apă, ca la Titanic, nu avem geam. De la nivelul al doilea încep geamurile mai mici şi tot aşa. De la etajul al treilea sunt construite cabinele pasagerilor.


Ţi-e dor de o cafea de la Starbucks? Se face un caramel machiato cât ai zice peşte! Chiar în mijlocul apelor. Nava a fost proiectată în aşa fel încât să sufere modificări în funcţie de cerinţele posibililor pasageri

"Am salvat emigranţi cubanezi. Probabil că voiau să ajungă cu preţul vieţii în America. Eram în timpul showului, lumea nici nu se mai uita la noi"

Există riscuri pentru pasageri sau pentru oamenii din staff atunci când stau pe punte? Există riscul de a cădea de pe punte?
Poate se aruncă. Şi mor sau supravieţuiesc. N-ai cum să cazi! Decât dacă te arunci sau eşti mort de beat. Am văzut acum câteva săptămâni pe internet, pe Allure sau pe Oasis, omul voia să dea în judecată compania, ar fi fost o furtună atât de mare şi l-ar fi dat jos. Asta susţinea el. Dar nu există aşa ceva, oricât de mare ar fi un val, nu ajung până la etajul al cincilea. Dacă vremea se schimbă, căpitanul dă un anunţ că n-ai voie să stai pe punte şi oamenii de la securiteate trebuie să aibă grijă de zonă. Dar am şi asistat la un eveniment straniu.

Ce fel de eveniment?
Bărcile noastre au salvat nişte cubanezi care pluteau în derivă.

Cubanezi! Ce făceau acolo?
Erau emigranţi cubanezi şi voiau să ajungă în America cu preţul vieţii. Erau chiar pe o barcă dezumflată, mi-aduc aminte ca şi cum ar fi fost acum câteva ore. Era într-o sâmbată, i-a vazut cineva, a sunat erau deshidrataţi, i-am salvat, apoi au venit cei de la Paza de Coastă şi i-au arestat. Şi apoi i-a trimis acasă, pentru că sunt emigranţi ilegal. Erau pe o bărcuţă. Mulţi pleacă din Cuba pentru a ajunge în Statele Unite, dar unii nici nu ştiu dacă mai ajung. Eu eram în timpul show-ului de sâmbătă, lumea nici nu se mai uita la noi, se uitau de pe punte spre barcă. Oamenii de la securitate s-au dus, i-au luat, i-au băgat în vas, a venit stafful medical, i-a controlat cu mânuşi... cine ştie de când erau acolo. Bine că i-am salvat.

Te şochează astfel de evenimente, îţi schimbă percepţia despre tot ce înseamnă vasele de croazieră şi tot ce implică ele?
Sunt evenimente unice în viaţă, am rămas uimit, cât de grea poate fi viaţa în Cuba, noi ne aflam aproape de Florida, ei n-ar fi fost foarte departe de destinaţie, dar au avut ghinionul să-i găsim noi. Noi şi echipajul avem responsabilitatea ca atunci când un om se află peste bord, trebuie să-i salvăm. Apoi, nu mai ştiu ce s-a întâmplat cu ei, probabil că au fost retrimişi în Cuba.


Teatrul în aer liber îţi taie respiraţia. Şi nu rămâi cu probleme respiratorii

Corina Popovici s-a născut pe 25 iulie 1987, la Bucureşti, şi este multiplă campioană naţională de juniori şi seniori la sărituri în apă şi triplă medaliată cu aur la Balcaniadă. Sora lui Constantin Popovici (loc 8 la CM de la Roma, cel mai bun din istorie pentru un român) a participat la trei ediţii ale Campionatelor Mondiale. În 2009, la Melbourne, s-a clasat pe locul 10 în finala de la sincron platformă 10 m alături de Ramona Ciobanu, iar în 2011, la Roma, a ocupat poziţia a 29-a la 10 m platformă şi locul 13 la sincron platformă 10 m alături de Mara Aiacoboae. La ultima ediţie a CM la care luat startul, CM din Shanghai 2011, a terminat pe 31 la sărituri de la platformă 10 m şi pe 12, alături de Mara Aiacoboae, la sincron platformă 10 m. Corina s-a calificat în finale la individual şi la sincron la mai multe ediţii ale campionatelor europene. Popovici a fost pregătită în carieră de Adrian Cherciu şi de Florin Avasiloaie.


Corina, în câteva ipostaze surprinse de-a lungul carierei. La sincron, alături de Mara Aiacoboae


Absolventă a Facultăţii de Limbi Străine, Corina dezvăluie care sunt regulile pe care trebuie să le respecte când relaţionează cu pasagerii: "Când facem poze cu ei trebuie să avem mâinile la vedere"

În România ai concurat în tot felul de bazine. Ţi-e dor de emoţiile care te cuprindeau când puneai pasul pe fiecare scară până pe platformă?
Deloc nu mi-e dor, am fost acum, în vacanţă, de câteva ori şi arată tot mai rău bazinul de sărituri din Bucureşti (n.r. pe strada Maior Coravu, Complexul Lia Manoliu).  N-aş mai face-o nici să mă baţi! Făceam pentru că-mi plăcea acest sport la nebunie, pentru că-mi plăcea şi pentru că voiam să-mi termin facultatea şi să-mi iau licenţa. Am absolvit Facultatea de Limbi Străine din cadrul Universităţii Spiru Haret.

Te-a ajutat pe vas faptul că ştiai două limbi străine?
(zâmbeşte obosit) Nu. Sunt alţii care ştiu doar trei boabe, mai ales la noi, la enternainment. Un coleg din Rusia abia îngâna trei boabe. Dacă ar fi fost în restaurant, nu ar fi rezistat niciodată pe un vas de croazieră.

Gigantul poate transporta 5.400 de pasageri, numărătoare ce nu include tot personalul necesar pentru a satisface nevoile şi dorinţele turiştilor. 2.384 de persoane din 80 de ţări (printre care şi România) lucrează pentru confortul pasagerilor. Celebrul Titanic putea găzdui doar 3.547 de persoane, incluzând echipajul.

Care a fost cel mai frumos compliment pe care ţi l-a făcut un pasager?
Ei ne admiră foarte mult şi, din când în când, suntem aleşi să mergem să stăm de vorbă cu spectatorii. Acţiunea se numeşte Meet the Stars, odată am mers trei săritori şi trei patinatori, la ora 11:00 dimineaţa. Vin mulţi pasageri care au aflat de acest eveniment. Noi ne prezentăm, mărturisim de când ne-am apucat de sport sau de reprezentaţii pe Allure, apoi aşteptăm întrebările. Ca la o conferinţă de presă.

Deci eşti o vedetă pe Allure of the Seas...
Sigur, sigur (râde). Nu mă recunoaşte nimeni, pentru că suntem machiaţi în spectacole. "Asta eşti tu? Mamă, te schimbă foarte mult machiajul", mi se spune. Pasagerii se schimbă în fiecare săptămână şi nu au timp să te reţină. Nu au voie sa facă poze cu bliţul pentru că lumina poate afecta evoluţia artiştilor şi nici n-au voie să filmeze, dar ei filmează şi aşa mai apar multe filmuleţe pe net.

Interacţiunea cu pasagerii ce presupune? Cât de atentă eşti?
Există un set de reguli. Să-ţi dau un exemplu: când facem poze cu pasagerii, mâinile noastre trebuie să stea mereu la vedere, pentru că sunt destui care vor să tragă compania în piept, şi sunt destui care-şi uită mintea acasă când pleacă în vacanţă. Eu am noroc pentru că nu lucrez în restaurant sau în magazine. Unii cer nişte absurdităţi! Dar când facem drillul, mai intru în contact cu ei, unii sunt nepoliticoşi.

Care e profilul pasagerului unui vas ca Allure of the Seas? Eu mă gândesc că ar fi persoane de vârsta a treia, cu dare de mână, mărinimoase.
(prompt) Nu! Sunt de toate vârstele. Sunt mulţi americani, dar sunt mulţi pasageri şi din Europa


Cu camera ascunsă prin câteva locuri atractive de pe Allure
 

"Dacă mânănc ouă, fasole şi cârnaţi... nu mă mai învârt. Pentru a prinde un mic dejun cu de toate, trebuie să te trezeşti la ora 6:00. N-am reuşit vreodată!". Încercaţi să ghiciţi până răspunde Corina: e sau nu WI-FI în mijlocul oceanului?

Când mă gândesc la un vas de croazieră, îmi imaginez multă lume stând pe punte. Oameni care caută relaxarea...
(cu o privire uşor melancolică) Aşa şi aşa. Mai degrabă recurg la tot felul de activităţi. Avem pistă de alergare la decul 5, iar la 13 sunt şi piscinele pentru pasageri, o piscină de copii, alte două de agrement. Clienţii mai merg şi la volei, alţii stau tolăniţi în jacuzzi sau în şezlonguri. Unii chiar joacă golf.

E clar. Se duc toate mingile de golf în ocean.
Nu nu, e minigolf, se joacă pe un teren de mici dimensiuni.


1968 e anul în care a fost fondat în Norvegia colosul Royal Caribbean. Sediul central se află acum în Miami (Florida, Statele Unite)

La bordul vasului se utilizează în fiecare zi peste 2.100 de tone de apă potabilă, iar suprafaţa totală acoperită de instalaţiile de aer condiţionat se ridică la aproximativ 150.000 de metri pătraţi, conform descopera.ro. Nava a fost construită din 500.000 de elemente, fiind nevoie de 600.000 de litri de vopsea pentru a-i da aspectul final. La bord există 241 de km de ţevi şi 5.310 km de cabluri electrice.


În cele şase zile până ajungi într-un port, dacă vrei să iei contact cu cineva de acasă, să spunem cu mama ta, cum faci? Există vreo posibilitate?
Avem satelit şi avem Wi-FI. Putem să ne conectăm de oriunde, dar costă, desigur! Ce credeai!? Costă şi pentru noi, dar şi pentru pasageri, să nu crezi că e gratis. Au fost vreo trei zile în care se făceau probe şi a fost gratis. Lumea era radioasă nevoie mare. Ştii cum mai vezi prin cafenele. Deşi sunt mai mulţi la o masă, nimeni nu vorbeşte cu nimeni. Stau cu capul în tabletă sau în laptop sau telefon.

În 7 zile - cât durează o călătorie - cât de variat e meniul de la restaurante?
Noi avem cantina echipajului şi e deschisă aproape toată ziua. Suntem peste 2.000 şi ca să prindem un mic dejun bun trebuie să te trezeşti mai devreme. La ora 6:00 începe, dar nu l-am prins niciodată atât de dimineaţă. Până în ora 8:00 găseşti de toate: grapefruit, ananas. Mie îmi fuge mintea la fructe, la ceva sănătos. Ştiu că vrei să mă întrebi de omletă şi bacon... (râde)

Ai să râzi... dar ai dreptate. Chiar ai anticipat următoarea întrebare.
Dacă mănânc ouă, fasole şi cârnaţi, ajung să nu mă mai învârt în aer!. Ha, ha, ha! Oricum, pe la 10;00 se închide, pe la 11:30 începe prânzul, deja la 12:00 e plin ochi în sala de mese. Te saturi după 7 luni de mâncare, oricât de bogat ar fi meniul.

Simţi nevoia de produse de tip fast food?
Avem seri de pizza, de hamburgeri. La cea mai potrivită oră: fix 11:00 seara. Dar pasagerii pot mânca şi la resturante cu preparate tradiţionale.


Graţia, eleganţa şi tehnica sunt şi la săriturile în apă esenţiale. La fel ca la gimnastică artistică sau ca la patinaj artistic. Corina, într-o imagine dintr-un spectacol jucat în ultima săptămână pe Allure of the Seas

"Stai într-o casă plutitoare: acolo mănânci, acolo dormi, acolo munceşti, acolo ai prieteni sau duşmani". Cum ar promova Allure of the Seas şi când va renunţa la jobul de pe cel mai mare vas de croazieră din lume

Să ne imaginăm că mâine ajungi în portul Constanţa şi trebuie să devii cel mai bun PR al navei Allure of the Seas. Ce le-ai spune trecătorilor?
Să se ducă în sezonul de vară când nava se află în Europa, pentru că ar scuti bani buni pe avionul care ar trebui să-i transporte până în America pentru a intra în sejurul programat între primăvară şi toamnă-iarnă.

Te încearcă vreodată un sentiment de teamă, îţi trec prin minte tot felul de nenorociri sau simţi că nimeni şi nimic nu ar putea schimba cursul firesc al unei croaziere?
Nu trăiesc cu niciun fel de teamă pe timpul angajamentului, deoarece căpitanul e căpitan şi trebuie să ne transmită siguranţa necesară unei şederi fără probleme pe vas. Aşa că nu am vreodată vreo emoţie. Le iau pe toate aşa cum sunt.

Ai momente când te saturi de apă? A fost un moment când ai pus capul pe pernă şi ai spus: "Gata, când se încheie săptămâna, mă întorc acasă"?
(priveşte pe geamul cafenelei) Tuturor ni se face dor de casă, de familie, de cei dragi. Nu e vorba de uscat, ci de viaţa normală, viaţa zilnică a unui om normal. Pentru că pe un vas ţi-e uşor îngrădită mişcarea. Stai într-o casă plutitoare: acolo mănânci, acolo dormi, acolo munceşti, acolo ai prieteni sau acolo ai duşmani.

După o astfel de experienţă, te simţi mai puternică în viaţă?
(pe un tăios) Să ştii că eu nu îl iau ca pe un job, ci ca pe o experienţă frumoasă la o vârstă la care încă mai simţi că ai lumea la picioare. Dacă mă ajută sau nu în viaţă, nu ştiu ce să spun acum, doar timpul îmi va arăta cât m-a învăţat un astfel de job să iau deciziile optime într-un timp extrem de scurt, să am capacitatea de a mă autocontrola în situaţii limită.

De câte ori ai mai face-o?
Până când mă va ţine organismul, nu e vorba de o vârstă, nu e vorba de o pensionare. Depinde de ce faci. Uite, spre exemplu avem un săritor de la mare înălţime care are peste 40 de ani, a participat şi Jocurile Olimpice, dar nu-şi arată vârsta! Cine ştie...

O ultimă întrebare. Cât eşti de mulţumită de tot ceea ce ai făcut în sport şi cât eşti de mulţumită de ceea ce faci acum?
Sunt mulţumită de tot ceea ce am făcut în sport în limita posibilităţilor, cât despre actualul job fac ceea ce-mi place, sunt mulţumită pentru că văd noi locuri frumoase, întâlnesc şi oameni frumoşi şi mai sunt şi plătită pentru asta.

Când eşti captivat de ceva, ignori totul şi nici nu realizezi câte zeci de minute au trecut de când i-ai dat ON înregistrării. E meritul interlocutorului ale cărui poveşti te fac să simţi spiritul locului despre care-ţi vorbeşte, ba chiar să auzi şuieratul silenţios al celui mai mare vas de croazieră din lume. E sâmbătă seara în Bucureşti, iar muzica în surdină din cafenea îţi comunică subtil că poţi respira şi aerul proaspăt de afară. La ora la care se încheie interviul, undeva prin Atlantic pasagerii de pe Allure îşi lărgesc zâmbetul într-un teatru inundat de lucşi, încearcă marea cu degetul la masa norocoasă din din casino sau au îndrăzneala să mai ceară un whisky dublu. Pentru că uneori se trăieşte dublu intens chiar şi într-un hotel plutitor dintr-o mare de linişte.

E sâmbătă seara şi Corinei i s-a făcut deja dor să-şi numere  cu atenţie paşii pe scările spre platformă, să se trezească dis-de-dimineaţă cu ochii umflaţi de somn pentru a prinde fructele de la micul dejun, să se costumeze haios pentru a schimba grimasele în zâmbete şi pentru a da tonul la divertisment. În câteva luni, fosta campioană a României va urca din nou pe vas. Dar de această dată pe Oasis, nava geamănă a gigantului Allure.


Jos, pălăria! Corina, înainte de a urca pe nava care a avut parte de un „botez” inedit, „naşă” fiindu-i Prinţesa Fiona din filmul animat Shrek. A fost pentru prima dată în istoria navelor de croazieră când sticla de şampanie cu care este botezat un vas a fost spartă de un personaj animat 3D.


Flacăra iubirii pentru concursurile profesioniste de sărituri în apă a ars demult


Corina, alături de fratele său, Constantin Popovici, ocupantul locului 8 la CM 2009 de la Roma - platformă 10 m, cel mai bun rezultat din istoria săriturilor româneşti


Bucureşteanca, la o demonstraţie într-un mediu neconvenţional. Fotografii: arhivă personală


Un cocktail într-o piscină amplasată într-o oază de vis e ca o compresă rece pe fruntea asudată în zeci de spectacole pe Allure

 

 

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.