Noul Mercedes-Benz Clasa S, disponibil în showroom-urile din România

Redactor:
Daniel Remes
Noul Mercedes-Benz Clasa S, disponibil în showroom-urile din România
  • Publicat:
  • Actualizat:

Construită după trei principii tehnologice, „Intelligent Drive”, „Efficient Technology” și „Essence of Luxury”, noua Clasă S extinde granițele tehnologiei auto către zone neexplorate până acum. Clasa S nu este un vârf de gamă tehnologic doar pentru Mercedes-Benz, el devine un nou reper al construcției de autoturisme.

La fel ca în cazul tuturor generațiilor lansate până acum, clienții se așteaptă ca noua Clasă S să fie revoluționară la toate capitolele pentru ca astfel să continue să fie „cel mai bun automobil din lume”. Dr Dieter Zetsche, Președintele Consiliului de Administrație Daimler AG și Directorul diviziei Mercedes-Benz Cars, afirmă:

„Mai mult decât să ne dorim siguranță sau design, putere sau eficiență, confort sau dinamism, aspirația noastră a fost „the best or nothing” în toate aspectele.”

„The Essence of Luxury” este reprezentată de atenția acordată fiecărui detaliu al mașinii pentru obținerea finisărilor perfecte. Scopul nostru este de a avea detalii perfecte, iar acest lucru se poate vedea cel mai bine la interior. Fie că vorbim despre scaune sau sistemul de climatizare, butoanele de control sau designul, sistemul de infotainment sau confortul și siguranța locurilor din spate, avem un numitor comun: au fost adoptate idei noi, realizate cu perfecțiune la un nivel calitativ ce devine un nou standard pentru modelul de top Mercedes-Benz, dar și pentru inginerii noștri.

Atingerea unui nou nivel este valabilă și pentru siguranță. Mașina care acum zece ani introducea pe piață revoluționarul sistem PRE-SAFE® a fost apoi echipată cu DISTRONIC PLUS, pentru ca acum să ofere o nouă perspectivă asupra siguranței și confortului la volan. Mercedes-Benz o numește „Intelligent Drive” – „Condusul inteligent”: o serie de noi sisteme introduse la noua Clasă S o transformă într-o experiență mai confortabilă și mai sigură ca niciodată.

Noul Mercedes-Benz Clasa S este atât de eficient încât aproape sună utopic: în doar 10 ani, prin programul „Efficient Technology” – „Tehnologie eficientă”, Mercedes-Benz aproape a înjumătățit consumul de carburant în segmentul de putere de 150 kW. De exemplu, consumul de combustibil a ajuns acum la o medie de 4.4 litri pentru 100 km parcurși iar coeficientul aerodinamic al noii Clase S devine un record și în același timp un standard al segmentului cu valoarea sa de 0.24. Modelul S 300 BlueTEC HYBRID va coborî și mai mult către un cd de doar 0.23 datorită unor optimizări aerodinamice suplimentare. Mai mult, noua Clasă S este prima mașină din lume care renunță complet la becurile convenționale în favoarea LED-urilor, devenind astfel, încă o dată, un adevărat pionier tehnologic.

 

Design modern, cu forme senzuale

 

Oameni din toate colțurile globului pot recunoaște instantaneu un Mercedes-Benz. „Fața” Mercedes-Benz este cel mai prețios tipar din istoria de design a mărcii. „Designul sofisticat al Clasei S a fost dintotdeauna o expresie a luxului și grandorii automobilistice, indiferent de era în care ne aflam. Iar noua noastră Clasă S continuă și confirmă mai mult ca oricând această tradiție. Cu arhitectura sa clasică pentru o caroserie dominată de forme fluide, noua limuzină este reprezentarea modernă a senzualității auto. Noua Clasă S este caracterizată de liniile sofisticate ale unui limbaj de design progresiv, combinat cu eleganța clasică a mașinilor Mercedes-Benz din anii 1930, menționează designerul șef Gorden Wagener.

Noua Clasă S este echipată de acum cu o grilă a radiatorului mai mare ca niciodată, amplasată într-un unghi mai drept și cu un design tri-dimensional, care subliniază superioritatea evidentă și ambiția de lider absolut. Cu o nouă capotă a motorului, un plafon sub formă de dom a cărui linie curge armonios spre spate și o parte spate ușor curbă, noua Clasă S are proporții de limuzină de lux clasică. Dimensiunile și spațiul au devenit elemente sofisticate ale noii Clase S, conforme cu prestigiul acesteia. Mai mult, linia sofisticată a plafonului ce curge lin spre spatele curbat a fost gândită astfel încât să sugereze o imagine de coupé pentru partea posterioară.

Una din liniile definitorii pentru designul noii Clase S coboară discret din partea din față către spatele mașinii.  Ea conferă mașinii un aspect foarte dinamic, chiar și atunci când nu se află în mișcare. Formele convexe și concave rezultate din folosirea acestei linii mediene sunt de o subtilitate remarcantă și îi conferă caroseriei lungi un aspect puternic emoțional. Aripile spate evazate la nivel median subliniază caracterul atletic al mașinii.

Suprafețele clare și elegante precum și liniile mediene desenate puternic pe partea laterală a mașinii creează o emoție deosebită privitorului pe măsură ce curg către partea din spate a mașinii. Aceasta este desenată foarte elegant și este ușor curbată, cu rol estetic, dar și aerodinamic. Liniile orizontale ce completează designul capotei portbagajului sporesc imaginea puternică a formei foarte late a spatelui atunci când privești mașina din spate. Una dintre semnăturile de design Mercedes-Benz poate fi văzută la nivelul lunetei ce este prelungită în ambele părți laterale în montanții spate. Partea superioară a geamului spate este rotunjită, un element de design ce îi conferă mașinii un aer de coupé veritabil. Adevăratele elemente vedetă ale părții posterioare sunt noile lămpi spate, care sunt integrate complet în caroserie și includ toate funcțiile de iluminare într-o singură unitate. Designul interior, meticulos realizat al acestora, contribuie la imaginea perfecționistă a noii Clase S.

 

Tehnologie LED: prima mașină din istorie care nu are nici măcar un bec convențional

 

La aproximativ 100 de ani de la lansarea în producția de serie a sistemelor de iluminat pentru automobile, Mercedes-Benz inovează lumea auto din nou folosind exclusiv tehnologia LED-urilor. Clasa S este primul automobil din lume a cărui lumină interioară sau exterioară este exclusiv furnizată de tehnologia LED, nefiind folosit nici măcar un bec convențional. Mercedes-Benz își consolidează astfel poziția de pionier în domeniul iluminării în industria auto. În același timp, funcționalitatea sistemelor de iluminat ale noii Clase S este dusă la un nou nivel, tot în premieră mondială: din grijă pentru participanții la trafic ce călătoresc în spatele noii Clase S, intensitatea iluminării stopurilor este coborâtă față de nivelul normal pe timp de noapte sau la staționările în trafic intens – la semafor, de exemplu.

Aproape 500 de LED-uri luminează drumul, mașina, interiorul și portbagajul. În funcție de dotarea mașinii, LED-urile pot alimenta:

•        Farurile: fiecare include pânâ la 56 de LED-uri;

•        Stopurile: fiecare include 35 de LED-uri (plus 4 pentru lampa de ceață spate);

•        Interiorul (inclusiv iluminarea ambientală): aproximativ 300 de LED-uri sunt folosite.

Vizibilitatea șoferului este îmbunătățită de două sisteme de asistență electronică ce au fost modificate la nivel de funcționalitate – Adaptive Highbeam Assist Plus și Night View Assist Plus. Datorită unei noi camere video stereo și a unor senzori radar multistage, Clasa S are acum o vizibilitate artificială de 360 de grade controlată electronic și poate detecta pericolele de pe drum mult mai eficient și rapid.

 

Motorizări: lider al eficienței indiferent de clasa de putere

 

În primul său an de comercializare, noua Clasa S este dotată cu două versiuni cu sisteme de propulsie hibride, una cu motor convențional cu benzină și una diesel: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 și S 350 BlueTEC. Toate motorizările sunt caracterizate de consumuri de combustibil mai mici cu până la 20 de procente față de cele ale modelului precedent și toate îndeplinesc deja normele de poluare ale Euro 6. Mai mult, S 400 HYBRID și S 350 BlueTEC îndeplinesc criteriile de eficiență Clasa A, iar S 300 BlueTEC HYBRID a primit o clasificare A+. „Noua Clasă S obține valori de consum și emisii poluante care acum câțiva ani ne păreau utopice pentru limuzinele de lux”, spune Prof. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administrație Daimler AG, responsabil pentru cercetare și directorul Diviziei de Autoturisme Mercedes-Benz. „Iar acesta este doar începutul inițiativei noastre pe care am numit-o ‘Green Leadership’. Foarte curând vom lansa S 500 Plug-In HYBRID – prima Clasă S cu un consum mediu de benzină mai mic de 4 litri pentru 100 de kilometri parcurși.” Astfel, noua Clasă S va fi acum propulsată de toate tipurile de motoare disponibile: de la propulsie convențională alimentată cu benzină sau diesel la cea hibridă cu motare cu benzină sau motorină și chiar hibridă plug-in în premieră.

 

Suspensii: primul sistem de suspensie din lume cu „ochi”

 

Noua Clasă S este prima mașină din lume capabilă să detecteze neregularitățile drumului din fața mașinii. Dacă sistemul ROAD SURFACE SCAN detectează astfel de probleme ale drumului prin intermediul camerei stereo, un alt sistem, MAGIC BODY CONTROL, reglează instantaneu suspensia pentru a face față situației. Acest sistem inovator de suspensie este disponibil opțional pentru modelele echipate cu motoare cu opt cilindri. Echiparea standard a noii Clase S include sistemul de amortizare adaptivă, controlat electronic și o versiune îmbunătățită a sistemului de suspensie pneumatică AIRMATIC.

 

Interiorul: spațiu amplu și robustețe exemplară

 

Cu arhitectura sa clară, designul interior al noii Clase S reprezintă rețeta ideală pentru o limuzină clasică, superioară, de cea mai nouă generație. Caracterul interior este foarte expresiv, design-ul bordului este fluid, senzual și elegant. Elementele poziționate orizontal și liniile clare ale interiorului crează senzația de spațiu amplu și de robustețe exemplară. Calitatea superioară și eleganța designului se armonizează cu funcționalitatea: interiorul Clasei S combină în mod ideal confortul pasagerilor, spațiul generos și ergonomia impecabilă, la cel mai înalt nivel.

Materialele folosite și culorile propuse sunt coordonate perfect și lasă impresia că interiorul este construit unitar, nu din mai multe segmente. Inserțiile din lemn abundă pe tabloul de bord și consola centrală. Toate butoanele și comutatoarele sunt acoperite de suprafețe metalice finisate, sporind astfel calitatea excepțională a noului interior al Clasei S.

Și pasagerii din spate beneficiază de locuri first-class – designul exclusivist al scaunelor din spate, panourile ușilor și toate sistemele de control sunt finisate și construite la același nivel calitativ foarte ridicat, precum cele destinate pasagerilor din față. Ca un element de individualizare suplimentar, dotarea opțională „First Class Rear” încorporează o consolă centrală Business ce combină dotări pentru confortul personal cu o ergonomie exemplară. Ea conține un telefon, spații de depozitare suplimentare și o masă pliabilă.

 

Conceptul: tot ce este mai bun pentru interiorul unei mașini

 

Pentru prima oară în istoria Clasei S, dezvoltarea interiorului a fost făcută punând accentul pe versiunea cu ampatament lung. Cu totul nou în procesul de dezvoltare, limuzina cu ampatament standard a fost derivată din cea cu ampatament lung. Acest lucru a fost posibil deoarece Clasa S nu este doar o limuzină care, în Europa și America de Nord, este condusă chiar de proprietar. Cea mai prestigioasă limuzină Mercedes-Benz, vârful de gamă al mărcii, este o limuzină care în Asia este foarte frecvent condusă de un șofer, iar proprietarul ia loc în spate. De aceea, consecința logică a succesului Clasei S ca limuzină cu șofer a fost dezvoltarea la un nivel cu totul special a caracteristicilor locurilor din spate în materie de confort și siguranță. Este astfel clar că în noua Clasă S pasagerii din spate beneficiază de confort „first-class”.

Pasagerii noii Clase S beneficiază de o creștere moderată a dimensiunilor mașinii față de fosta generație, dar acest lucru se traduce prin creșterea spațiului interior la toate capitolele: sunt acum disponibili 12 milimetri suplimentari de spațiu la nivelul capului pentru șofer, precum și un spațiu la nivelul umerilor mai mare cu 14 milimetri,  iar spațiul la nivelul coatelor în față a crescut cu 10 milimetri. Datorită creșterii cu 14 milimetri a spațiului la nivelul genunchilor în spate, călătoria devine și mai confortabilă pentru pasagerii de aici. Spațiul la nivelul umerilor pentru pasagerii din spate a crescut cu până la 9 milimetri.

Conceptul de afișaj și control: un centru de comandă nou și elegant

Noul centru informațional al Clasei S este format din două display-uri TFT cu rezoluție foarte înaltă ce afișează informația în format 8:3 și au o diagonală de 30.7 cm. Display-ul din stânga preia funcțiile de afișaj al fostului panou de instrumente de bord, punându-i la dispoziție șoferului toate informațiile necesare și relevante. Display-ul din dreapta afișează toate informațiile sistemelor de infotainment și confort. Pentru că noua Clasă S a trebuit să includă foarte multe funcții noi, sistemul central de control a fost reproiectat pentru o ergonomie logică. Principalele considerații ale dezvoltării noului sistem au fost ergonomia, ușurința în utilizare, siguranța, atractivitatea și aspectul.

Sistemele de control și de afișaj ale noii Clase S au fost proiectate unitar pentru a oferi o funcționalitate perfectă atât în termeni de design, cât și de funcționalitate. Pe lângă noile display-uri, suprafețele metalice ale butoanelor și elementele de control realizate din aluminiu sunt caracteristici vizuale de o calitate foarte ridicată. Fiecare buton din interiorul Clasei S are un sunet aparte, un feeling deosebit și o atenție la detalii ce reprezintă adevăratul spirit Mercedes-Benz.

Complet noi pentru interiorul noii Clase S sunt noile sisteme de control pentru tastatura telefonului – acum cu touch, și cel pentru setarea funcțiilor favorite de comandă – acum există 12 funcții de memorie disponibile.

Comanda vocală LINGUATRONIC este disponibilă prin intermediul sistemului Speech Dialog System și permite introducerea adreselor pentru sistemul de navigație într-o singură frază. Și telefonul și sistemul audio pot fi controlate tot vocal. O nouă caracteristică a sistemului de comenzi vocale este disponibilă opțional – citirea mesajelor text (SMS) sau a email-urilor.

 

Sistemul de control al climatizării: numeroase caracteristici noi creează o atmosferă extrem de plăcută

 

În timpul proiectării sistematice a noului sistem de climatizare, o atenție deosebită a fost acordată îmbunătățirii sistemului la nivel de performanțe, calitatea aerului, reglaje mai precise, nivel sonor și eficiență. O caracteristică complet nouă este pachetul AIR-BALANCE ce include un atomizor de parfum, ionizare a aerului și o filtrare mai eficientă a aerului față de sistemul ce echipează modelul standard. Sistemul de climatizare automată THERMOTRONIC pentru locurile din spate include două zone adiționale pentru îmbunătățirea confortului climatic. Cotierele încălzite sunt o dotare complet nouă.

În premieră mondială, noua Clasă S este echipată cu un sistem activ de parfumare a interiorului – „active perfuming system” oferit ca parte a pachetului AIR-BALANCE. „Sistem activ” înseamnă că sistemul de parfumare se pornește/ oprește manual, iar intensitatea de parfumare este și ea reglabilă manual. Sistemul de parfumare individualizează mirosul interiorului mașinii. El nu modifică mirosul interiorului permanent, iar moleculele de parfum nu afectează suprafețele habitaclului sau hainele pasagerilor. Parfumul este discret, moderat și se disipă rapid.

 

Scaunele: birou mobil și centru de relaxare

 

Prin intermediul unor dotări oferite în premieră mondială – scaunele cu funcție de masaj ENERGIZING bazată pe principiul HOT STONE sau sistemul de ventilație activă al scaunelor cu ventilatoare cu funcționare reversibilă, Mercedes-Benz a ridicat nivelul de confort și climatizare pentru scaunele noii Clase S la un nou standard pentru segmentul său. Inginerii care s-au ocupat cu dezvoltarea scaunelor au acordat o atenție deosebită locurilor din spate. Pentru acest segment al mașinii sunt disponibile cinci configurații diferite pentru pasageri, inclusiv opțiunea Executive, cu scaune individuale cu spătar reglabil până la un unghi de 43.5 grade. Această poziție le va permite ocupanților acestor locuri să se relaxeze cu adevărat sau să se concentreze mai bine la activitățile de birou desfășurate în mașină, în mișcare.

Funcția de masaj ENERGIZING este bazată pe principiul masajului cu pietre fierbinți și este oferită în premieră mondială pentru un automobil. Specialiștii în dezvoltarea scaunelor au creat o funcție de masaj unică ce folosește 14 perne individuale gonflabile, amplasate în spătarul scaunului și încălzite. Pasagerul poate alege unul din cele șase programe de masaj disponibile, două dintre ele folosind funcția de încălzire a pernelor de masaj. Această funcție de masaj inovatoare este disponibilă și pentru locurile din spate.

Tot ca o premieră au fost folosite pentru scaunele climatizate ale noii Clase S ventilatoare cu funcționare reversibilă. Atunci când este activată funcția de ventiație a scaunului, într-o primă fază este absorbit în scaun aerul mai rece din exteriorul acestuia. Astfel, suprafața încălzită a scaunului este răcită mult mai rapid decât în cazul folosirii precedentului sistem de climatizare pentru scaune. După patru minute de funcționare în acest mod, ventilatoarele din scaune sunt pornite automat în modul convențional în care suflă aer pentru a păstra temperatura scaunului rece.

Pentru versiunea cu ampatament standard a noii Clase S sunt disponibile două configurații de scaune pentru locurile din spate: banchetă convențională statică sau scaune individuale cu posibilitatea înclinării spătarului cu până la 37 de grade. Pentru versiunea cu ampatament lung sunt disponibile cinci configurații pentru locurile din spate. Mecanismele de control ale scaunelor sunt complet noi pentru versiunile de scaune de lux sau cu spătar reglabil. Spătarele scaunelor se controlează acum în regim separat de șezut, care la rândul lui poate fi setat pe plan orizontal și vertical.

Unghiul maxim de reglaj al spătarului scaunului Executive din spatele locului pasagerului din dreapta a fost crescut de la 37 de grade la 43.5 grade, devenind astfel scaunul cu cel mai mare unghi de înclinare din segmentul limuzinelor de lux. Scaunul Executive include și un suport pentru gambe care poate fi reglat în lungime și ca înclinație. În completare, suportul pentru călcâie este integrat în scaunul dreapta față ce poate fi pliat aproape de bord atunci când nu este ocupat. Noua Clasă S oferă astfel cea mai relaxantă și spațioasă poziție pentru scaunul din dreapta spate al versiunii sale cu ampatament lung și scaune Executive.

Dacă mașina este echipată cu opțiunea de consolă centrală spate „First Class Rear”, tunelul median ce pornește de la consola centrală din bord este continuat stilistic până între locurile din spate. Aici, consola dintre scaune este echipată cu suporturi de băuturi climatizate ce folosesc tehnologie Peltier pentru a încălzi sau răci băuturile pentru o lungă perioadă de timp. La fel ca într-un scaun de avion, pasagerul are la dispoziție măsuțe ce pot fi pliate sau depliate din consola centrală cu o ușurință remarcabilă, folosind doar o mână.

 

Caracteristicile multimedia: sală de concerte mobilă

 

Noua Clasă S este acum echipată cu un sistem multimedia complet nou, cu o ergonomie studiată atent, comenzi intuitive, vizualizări și animații complet noi, ultra-moderne. O inovație importantă este sistemul de control pentru mai mulți utilizatori – fiecare din cei patru pasageri poate accesa independent sursa media pe care și-o dorește din sistemul de entertainment.

Sistemul inovator Frontbass dezvoltat de Mercedes-Benz și utilizat în premieră pentru un automobil de lux își face debutul mondial în noua Clasă S pentru toate sistemele audio disponibile pentru acesta. Subwooferele  sunt amplasate în dreptul picioarelor pasagerilor din față și folosesc aproximativ câte 40 de litri de spațiu din caroserie și șasiu drept cameră de rezonanță. Astfel, wooferele convenționale amplasate în portiere nu mai sunt necesare. Difuzoarele pentru gama medie de sunet au fost amplasate mai sus, pe portiere. Această repoziționare îmbunătățește ambianța sonoră și mărește spațiul de depozitare disponibil în uși.

Ca alternative la sistemul de sunet standard care folosește 10 difuzoare, sunt disponibile două alte sisteme de sunet ultra-performante. Ele au fost dezvoltate de Mercedes-Benz împreună cu specialistul în sisteme audio high-end Burmester: Burmester® Surround Sound și Burmester® High-End 3D Surround Sound.

Prezentarea interactivă a conținutului este caracteristica principală a noului sistem de navigație. Noile funcții de navitainment includ o busolă animată, sistemul de informare a pasagerilor cu privire la rută similar cu cel folosit în avioane – „Driveshow” și afișarea Google Maps pe unitatea centrală, dar și pe monitoarele din spate.

Informarea asupra situației de trafic este acum afișată într-o formă nouă, iar, cu ajutorul sistemului Live Traffic Information service, datele legate de traficul de pe traseu sunt transmise în timp real. Astfel, sistemul de navigație este acum mai bine informat ca niciodată asupra situației în care se află drumul ce urmează să fie parcurs.

 

Caroserie: stabilitate maximă și design ultra-ușor de calitate superioară

 

Țelul Mercedes-Benz a fost acela de a crea pentru noua Clasă S o caroserie cu un grad de rezistență impresionant la impact, o rigiditate excepțională pentru atingerea unei manevrabilități excelente și pentru obținerea unor niveluri de zgomot și vibrații mai mici ca niciodată. Clasa S beneficiază de generația a treia de caroserie construită în regim hibrid-aluminiu. Indicele de greutate scăzută – raportul dintre rigiditatea torsională,  greutatea și dimensiunile mașinii – a fost îmbunătățit cu 50 de procente față de modelul precedent.

Începând cu modelul din seria 220 dezvoltat în anii 1990, Mercedes-Benz a construit caroseriile mixând materialele ușoare pentru scăderea masei totale finale. În timp, caroseriile au devenit hibrizi construiți din aluminiu și oțel, iar metalul ușor a ajuns să însumeze peste 50 de procente din materialele folosite în total. Astfel, a fost posibilă păstrarea aceleiași greutăți pentru limuzina S de-a lungul a 20 de ani și chiar greutatea a scăzut ușor de la o generație la alta chiar dacă normele de siguranță și confort au fost sporite în permanență. Toată caroseria exterioară a noii Clase S, inclusiv plafonul și partea frontală a caroseriei sunt construite din aluminiu. Celula de siguranță pentru pasageri este construită prin folosirea unui oțel extrem de rezistent.

Construcția ultra-ușoară a noii Clase S prin folosirea materialelor ușoare, optimizarea geometrică și utilizarea unei tehnologii complexe pentru îmbinarea elementelor de caroserie și șasiu îi permit limuzinei de top Mercedes-Benz să ridice standardele de siguranță și confort în segment, fără ca mașina să devină mai grea. Cu o rigiditate torsională de 40.5 kN (modelul precedent avea o valoare de 27.5 kN), Clasa S setează un nou record al segmentului la acest capitol.

 

Protecție PRE-SAFE extinsă: prevenirea este esențială

 

În urmă cu 10 ani, Mercedes-Benz a folosit un sistem de siguranță activă absolut revoluționar – sistemul de protecție anticipativă pentru pasageri PRE-SAFE®. De atunci și până în prezent, sistemul a fost îmbunătățit constant. Acum, pionierul sistemelor de siguranță activă își sporește nivelul de protecție încă o dată.

Noile funcții ale sistemului PRE-SAFE® pot ajuta la prevenirea coliziunilor cu pietonii și vehiculele din fața mașinii în traficul din orașe, la evitarea situațiilor periculoase create de traficul din spatele mașinii și la îmbunătățirea protecției oferite de centurile de siguranță.

•        Sistemul de frânare PRE-SAFE® Brake poate detecta acum și pietonii și poate iniția frânarea autonomă pentru a evita o coliziune până la viteze de maxim 50 km/h.

•        PRE-SAFE® PLUS poate recunoaște un impact iminent din spate și poate activa automat sistemul de atenționare a traficului prin intermediul luminilor de avarie spate ce vor lumina intermitent la o frecvență foarte mare. Dacă pericolul unui impact persistă, sistemul poate activa automat sistemul de frânare al mașinii staționate pentru minimizarea pericolului de accidentare în zona gâtului a pasagerilor. Această funcție poate, de asemenea, să reducă riscul producerii unor noi accidente. Imediat înaintea impactului, funcțiile sistemului de protecție anticipativă pentru pasageri PRE-SAFE® sunt activate automat, în special centurile de siguranță cu pre-tensionare reversibilă.

•        Cu ajutorul funcției PRE-SAFE® Impulse, șoferul și pasagerul din dreapta față sunt trași în sens invers direcției din care va surveni un impact prin intermediul centurilor de siguranță, în faza incipientă a accidentului. Această nouă funcție poate reduce substanțial riscul și severitatea unui accident frontal.

Noi standarde de siguranță pentru locurile din spate: caracteristici noi pentru Clasa S

Mercedes-Benz a extins gama de sisteme de siguranță destinată locurilor din spate prin introducerea sistemului de extindere automată a prinderilor pentru centurile de siguranță, centura de siguranță cu airbag și airbag-ul pentru șezutul scaunului. Primele două dotări amintite aici sunt standard pentru mașinile echipate cu „PRE-SAFE® rear package”. Sistemul de extindere automată a cataramei pentru centura de siguranță este iluminat, iar un motor electric extinde și retractează catarama automat ajutând astfel prinderea corectă a centurii în dreptul pelvisului și toracelui. Pasagerul va fi astfel mai bine ancorat în scaun și deci mai bine protejat în caz de accident, mișcările laterale și longitudinale fiindu-i limitate pentru sporirea siguranței.

Beltbag este o centură de siguranță ce include un airbag menit să ajute la diminuarea rănirilor ce pot surveni în zona toracică la un impact frontal, când centura de siguranță pune foarte multă presiune pe piepturile pasagerilor. Scaunele cu spătar ce se pot înclina sunt echipate cu cushionbag. Aceasta este o pernă amplasată în partea din față a șezutului. Dacă pasagerul stă înclinat spre spate în scaun, în momentul unui accident, el ar putea culisa pe sub centura de siguranță. Perna de aer din șezut va avea grijă ca acest lucru, numit în limbajul de specialitate „submarining”, să nu se întâmple. Această nouă dotare de siguranță pasivă i-a permis companiei Mercedes-Benz să creeze scaune mai spectaculoase și mai confortabile ca niciodată, extrem de sigure în caz de accident.

 

Intelligent Drive: conectat la toate simțurile

 

Evitarea accidentelor și diminuarea consecințelor acestora – aceasta este ideologia adoptată de Mercedes-Benz Accident Research, departamentul de siguranță special creat de compania noastră sub motto-ul „Real Life Safety”. Ideologia acestui departament a devenit o strategie urmată cu mare precizie în realizarea noii Clase S, unde numeroase sisteme noi de asistență lucrează în comuniune cu funcțiile noi sau îmbunătățite ale mașinii. Astfel, confortul și siguranța sunt simultan îmbunătățite. Acesta este Mercedes-Benz „Intelligent Drive”. Toate funcțiile noi ale mașinii se bazează pe același sistem senzorial al mașinii, ce cuprinde camera stereo și senzorii radar multistage.

„Sistemele de asistență inteligente analizează situații complexe pe care le poate întâlni mașina și recunosc pericolele potențiale de pe drum cu ajutorul unui sistem de senzori”, explică Prof. Thomas Weber, membru al Consiliului de Administrație Daimler AG, responsabil pentru cercetare și Directorul Diviziei Mercedes-Benz Cars. „La figurat vorbind, noua Clasă S nu are ochi doar în față, are vizibilitate 360 de grade”. Un factor cheie al noii Clase S este conectarea în rețea a tuturor sistemelor, pe care experții o numesc „fuziune de senzori”. Scopul final este acela de a fi asigurată o protecție atât pentru pasagerii Mercedes-Benz, cât și pentru ceilalți participanți la trafic.

Funcțiile de asistență pentru șofer sunt cele legate de confortul acestuia, cele care îl atenționează vizual, acustic sau senzitiv precum și cele care îi sporesc atenția și deci îi îmbunătățesc reacțiile. Unele sisteme sunt chiar capabile să acționeze în regim de corecție în cazul unei urgențe, de exemplu aplicarea autonomă a frânării pentru prevenirea unui accident sau micșorarea severității unuia iminent. Iată un rezumat al noilor sisteme de asistență pentru noua Clasă S și al celor care au primit funcții îmbunătățite notabil:

•        DISTRONIC PLUS cu Steering Assist și Stop&Go Pilot ajută șoferul să păstreze banda de rulare pe care este înscrisă mașina și poate urmări autonom mașinile din față în situații de trafic bară la bară.

•        În premieră, datorită camerei video cu filmare stereo, sistemul Brake Assist –  BAS PLUS cu funcția Cross-Traffic Assist este capabil să detecteze traficul perpendicular pe direcția de deplasare a mașinii și chiar și pietonii. În plus, poate spori presiunea sistemului de frânare indiferent de cum apasă șoferul pedala.

•        Dacă liniile de delimitare ale benzilor sunt intermitente, sistemul Active Lane Keeping Assist poate detecta dacă una din benzile adiacente este ocupată, în special din sens opus deplasării și poate reduce riscul ca mașina să iasă pe contrasens aplicând automat frânele pe partea opusă celei spre care mașina se îndreaptă periculos.

•        Adaptive Highbeam Assist Plus este sistemul ce permite fazei lungi a farurilor să fie activată în permanență fără a deranja traficul din sens opus, mascând automat vehiculele ce vin frontal în conul de umbră al farurilor.

•        Night View Assist Plus a fost îmbunătățit din nou pentru noua Clasă S și a fost echipat suplimentar cu o cameră cu vedere termică. Night View Assist Plus poate alerta șoferul dacă detectează pietoni sau animale în zone neiluminate prin trecerea automată de la afișarea vitezometrului la o imagine foarte clară în care este evidențiată sursa de pericol. O funcție spotlight va folosi farurile pentru a ilumina direct în direcția unui pieton detectat de sistem în întuneric, șoferul fiind astfel atenționat asupra pericolului și în același timp pietonul fiind și el avertizat de apropierea mașinii.

•        ATTENTION ASSIST poate atenționa șoferul că a devenit inactiv sau obosit și îi poate afișa timpul petrecut la volan de la ultima oprire. Mai nou, sistemulului îi poate fi setat un nivel de „sensibilitate”, iar atunci când va emite o atenționare, un spațiu de servicii apropiat va fi anunțat imediat în sistemul de navigație al COMAND.

 

Noua Clasă S: prețuri

Diesel

 

Euro, TVA inclus

S 350 BlueTEC

Ampatament scurt

84. 940

S 350 BlueTEC

Ampatament lung

90.508

Benzină

 

 

S 400 HYBRID

Ampatament scurt

90.396

S 400 HYBRID

Ampatament lung

96.596

S 500

Ampatament scurt

111.476

S 500

Ampatament lung

113.956

 

Daniel REMEȘ

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Zanni este câștigătorul Survivor 2024?! Cum s-a dat de gol, după ce s-a întors din Republica Dominicană
Zanni este câștigătorul Survivor 2024?! Cum s-a dat de gol, după ce s-a întors din Republica Dominicană
A venit răspunsul CNA, după sesizarea în care s-a cerut interzicerea alăturării numelui ”București” denumirii CSA Steaua
A venit răspunsul CNA, după sesizarea în care s-a cerut interzicerea alăturării numelui ”București” denumirii CSA Steaua
„A luat foc” Incident cumplit la câteva săptămâni de la decesul lui Mădălin, tânărul mort în accidentul din Deveselu
„A luat foc” Incident cumplit la câteva săptămâni de la decesul lui Mădălin, tânărul mort în accidentul din Deveselu
Cerințele suprarealiste ale tehnicianului dorit de Bayern Munchen
Cerințele suprarealiste ale tehnicianului dorit de Bayern Munchen
Face furori la aproape 60 de ani! Vedeta curtată de toți bărbații are un fizic impresionant
Face furori la aproape 60 de ani! Vedeta curtată de toți bărbații are un fizic impresionant
Simona Halep iubeşte din nou. S-a retras de la turnee şi a postat imaginile romantice. Cine este alesul?
Simona Halep iubeşte din nou. S-a retras de la turnee şi a postat imaginile romantice. Cine este alesul?
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
BANCUL ZILEI. Polițistul la stomatolog: - Măseaua este moartă! Îi punem coroană?
Elevă de 17 ani, violată de patru tineri într-un liceu din Dâmboviţa. Trei dintre ei mai violaseră o adolecentă într-o staţie de autobuz
Elevă de 17 ani, violată de patru tineri într-un liceu din Dâmboviţa. Trei dintre ei mai violaseră o adolecentă într-o…
ADEVĂRUL despre specia Homo Sapiens, dezgropat într-un sit din...
ADEVĂRUL despre specia Homo Sapiens, dezgropat într-un sit din...
Fosta soţie a lui Cristi Borcea, transformare spectaculoasă la 54 de ani: Nu-mi propun să întoarcă bărbații capul după mine!
Fosta soţie a lui Cristi Borcea, transformare spectaculoasă la 54 de ani: Nu-mi propun să întoarcă bărbații capul după mine!
Prognoza meteo Accuweather actualizată | Temperaturi anormale în București, după trecerea valului saharian
Prognoza meteo Accuweather actualizată | Temperaturi anormale în București, după trecerea valului saharian
Este complet interzis în România. Statul nu te iartă. Amendă 12.000 de lei
Este complet interzis în România. Statul nu te iartă. Amendă 12.000 de lei
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Știrea momentului despre Iliescu! Breaking news!
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Wow sau Bau? Cât de mult le-a schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Jocul oficial al Campionatului Mondial de Formula 1 va fi lansat mai devreme
Jocul oficial al Campionatului Mondial de Formula 1 va fi lansat mai devreme
Halep, la mâna italienilor: ultima șansă a Simonei de a juca la Roma depinde de niște criterii clare
Halep, la mâna italienilor: ultima șansă a Simonei de a juca la Roma depinde de niște criterii clare
O româncă va arbitra returul unei semifinale din UEFA Women’s Champions League
O româncă va arbitra returul unei semifinale din UEFA Women’s Champions League
❗Greșeala pe care mulți o fac la schimbarea ULEIULUI mașinii ❗
❗Greșeala pe care mulți o fac la schimbarea ULEIULUI mașinii ❗
Lovitură grea pentru chef Richard. Juratul a pierdut un concurent după al treilea battle: „Am pierdut?! E corect să iasă!”. Ce au filmat camerele
Lovitură grea pentru chef Richard. Juratul a pierdut un concurent după al treilea battle: „Am pierdut?! E corect să iasă!”.…