Cursa inimii. Lewis Hamilton a câştigat Marele Premiu al Italiei, a devenit lider în clasamentul piloţilor, în timp ce eroul local Vettel a terminat pe trei la Monza. "Sunt copleşit de ceea ce s-a întâmplat pe podium" | GALERIE FOTO

3 sep 2017 6324 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
Cursa inimii. Lewis Hamilton a câştigat Marele Premiu al Italiei, a devenit lider în clasamentul piloţilor, în timp ce eroul local Vettel a terminat pe trei la Monza. "Sunt copleşit de ceea ce s-a întâmplat pe podium" | GALERIE FOTO Foto; Davide Casati / fotografii oficiale Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 9 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7959/16715587/3/vettel-dsc-0943.jpg
  • Ferrari nu a putut sărbători cu toată inima aniversarea a 70 de ani de istorie roşie - 70 de ani de existenţă: marea rivală din sezon, a reuşit dubla pe terenul "Călăţului cabrat". Dar, la capătul unui weekend în care steagul în formă de inimă al italienilor a fost prezent şi la antrenamente, şi pe soare, dar şi pe ploaie, atmosfera l-a copleşit pe Sebastian Vettel.
  • "Ritmul inferior de cursă" - comparativ cu cel impus de Mercedes - a fost ''salvat' cu un podium, care însă tot l-a făcut pe german să piardă prima poziţie în clasamentul mondial al piloţilor.

Lewis Hamilton a câştigat, duminică, în faţa a 93.000 de spectatori, Marele Premiu de Formula 1 al Italiei, de la Monza, impunându-se în faţa coechipierului de la Mercedes (Valtteri Bottas - la 4,471 secunde în urma liderului) şi a eroului local, Sebastian Vettel, primit cu urale, confettii şi fum-roşu Ferrari (+36.317 secunde) pe podium. Unul dintre miile de fani care au luat cu asalt pista de la Monza afişa un imens steag tricolor.

93.000 de spectatori plătitori, duminică. Organizatorii au furnizat o primă cifră în ceea ce priveşte numărul de fani de 75.000 de spectatori, însă au actualizat datele la o jumătate de oră după încheierea ceremoniei de premiere.

185.000 de spectatori au fost prezenţi la Marele Premiu al Italiei, care a debutat joi şi a programat duminică curse de Porsche SuperCup, Formula 2, GP3 şi, în final, Formula 1.


Fotografii oficiale Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia

"Beast-mode all the way! Este un sezon extrem de intens. Ultimele două curse au fost deosebit de solide din partea noastră, ne-am demonstrat forţa. După atâtea suişuri şi coborâşuri, este bine că, în sfârşit, avem un pas în faţă. Monza este un circuit ca niciunul altul - cu nişte caracteristici cu totul speciale. Fanii - i-aţi auzit. Aş vrea să ştiu exact câţi decibeli produce tribuna. Este incredibil ce fac aceşti fani pentru Ferrari. Dar, viteza Mercedes este mai bună decât viteza Ferrari. Mă simt, totuşi, privilegiat pentru că unii dintre aceşti fani apreciază şi Mercedes";
Lewis Hamilton,
Mercedes, câştigător al Marelui premiu al Italiei

Lewis Hamilton a preluat şefia clasamentului mondial al piloţilor, pentru prima dată în 2017. Britanicul are acum trei puncte în plus faţă de Vettel - o situaţie care a adus o reacţie nu tocmai fair-play a fanilor, în momentul premierii şi al interviurilor. Dublul campion mondial a ajuns la a şasea victorie a sezonului şi la succesul 59 în carieră.

"Am fost atât de puternici astăzi. Astăzi, desigur, am fost rapizi pe liniile drepte, dar ne-am descurcat foarte bine şi în viraje. Este o pistă cu caracteristici extrem de diferite faţă de ceea ce găseşti în orice”,
Valtteri Bottas, Mercedes, locul 2

“Sunt copleşit de turul de revenire la boxe şi de tot ceea ce s-a întâmplat pe podium. A fost o zi grea, a fost un start dificil. Nu am reuşit să avansez cât m-am aşteptat, dar pur şi simplu, ca ritm de cursă, nu eram la nivelul celor doi băieţi din faţă. Nu aveam încredere totală în capacităţile de frânare, la final, de aceea poate nici nu am exploatat la nivelul maxim maşină, pe parcursul ultimelor tururi. Per total, poţi spune că a fost o zi proastă, dar ştiu că echipa este pe drumul cel bun. Ştiu că facem o treabă fantastică, a fost un weekend dificil, dar sunt foarte încrezător”,
Sebastian Vettel, Ferrari, locul 3


Cuore. Foto: Davide Casati / fotografii oficiale Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia


Fotografii oficiale Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia

FILMUL CURSEI

Cu un start controlat autoritar, Lewis Hamilton şi-a păstrat cu lejeritate prima poziţie, menţinând trena până la momentul în care s-a instalat confortabil pe locul doi în clasamentul tuturor timpurilor la ture parcurse din postura de lider. Înconjurat de reprezentanţii noului val de piloţi de F1, campionul mondial nu a avut emoţii. Plecat al doilea, tânărul Stroll nu şi-a putut valorifica poziţia de start şi a căzut trei poziţii în clasament, în timp ce Valtteri Bottas s-a strecurat rapid în spatele coechipierului său de la Mercedes,

Toţi ochii s-au îndreptat mai atent asupra băieţilor de la Red Bull - Verstapen şi Ricciardo - cei care au încheiat pe podium calificările, dar au fost nevoiţi să plece de pe ultimele poziţii, din cauza penalizărilor. Dar şi pe numărul unu de la Ferrari, Sebastian Vettel. După un start bun, cursa lui Verstappen s-a complicat o dată în plus: s-a lovit cu Massa, fiind nevoit să revină la pas la boxe, cu pană pe cauciucul dreapta-faţă. Spre deliciul fanilor în delir, Vettel a ajuns în zece tururi în poziţie de podium, depăşindu-l pe debutantul francez, Ocon.

În continuare, Vettel a dat start intrărilor la boxe la vârf, în turul 33. Hamilton a răspuns imediat, însă schimbul de pneunri nu a bulversat ierarhia. Odată ajunsă în turul 41, cursa a oferit un super-duel şi o depăşire a lui Ricciardo, asupra lui Raikkonen - apărută ca de nicăieri. Pilotul Red Bull s-a interpus astfel între cele două maşini Ferrari şi a rămas acolo până la final, pe poziţia a 4-a. Finlandezul proaspăt confirmat de Ferrari pentru 2018 s-a plâns de probleme la maşină, de lipsa controlului monopostului şi a încheiat cu un minut întârziere faţă de Hamilton şi, respectiv, 24 de secunde în urma coechipierului său.

Cu eforturi considerabile, Verstappen a revenit de pe ultimul loc pe care îl aruncase incidentul din primul tur, până pe poziţia a zecea: a încheiat astfel în puncte.

În vârful ierahiei, suspansul a lipsit până la final. Hamilton a condus practic cap-coadă cursa şi nu a simţit niciodată ameninţarea lui Bottas, chiar dacă şi el a transmis prin radio, spre echipă, că simte o lipsă de putere a maşinii. "Sunt un jucător de echipă. Nu cred că avea rost să încerc ceva nebunesc în final de cursă, să îmi asum riscuri. Dubla este un rezultat foarte bun pentru noi", a declarat Valtteri Bottas la conferinţa de presă de la finalul cursei.

Faza zilei: "Karma!"

Abandonul britanicului Jolyon Palmer (Renault) a fost primit cu sarcasm de Fernando Alonso (McLaren). "Unde este Palmer?"  - le-a strigat Alonso mecanicilor săi. Când răspunsul de la boxe a fost "a abandonat", Alonso a replicat ironic - "Karma!".

  • Tensiunile dintre Alonso şi Palmer au izbucnit în urmă cu o săptămână, la Spa Francorchamps. Americanul s-a plâns că, într-un duel pentru o poziţie de dincolo de limita de acordare a punctelor, dublul campion mondial l-ar fi împins în afara pistei, nelăsându-i loc pentru a urma mai departe trasa exterioară pe care se lansase el.

"Karma" l-a prins însă din urmă pe Alonso. Spaniolul a fost chemat la boxe de mecanici din cauza problemelor tehnice, abandonând cursa.

Grila de start din Marele Premiu de Formula 1 al Italiei

Clasamentul final al cursei (neomologat - supus revizuirii în urma verificărilor tehnice):

Clasamentul mondial al piloţilor, după Marele Premiu al Italiei - a 13-a etapă în calendarul cu 20 de opriri pe 2017

Clasamentul mondial al constructorilor, după Marele Premiu al Italiei - a 13-a etapă în calendarul cu 20 de opriri pe 2017

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.