Forza Rossa anunţă că nu mai intră în Formula 1 în 2015: "Nu am primit acordul final de la FIA". Victor Ponta semnase angajamente în numele României pentru "prima echipă românească din F1", fără licenţă ACR

11 nov 2014 84582 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
Forza Rossa anunţă că nu mai intră în Formula 1 în 2015: "Nu am primit acordul final de la FIA". Victor Ponta semnase angajamente în numele României pentru "prima echipă românească din F1", fără licenţă ACR 3 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7959/13528679/1/fia.jpg

UPDATE 11:40 Într-un comunicat de presă trimis redacţiei ProSport, Forza Rossa anunţă că nu va participa în sezonul 2015 din Formula 1, fără a oferi prea multe detalii. "Proiectul depus de Grupul Forza Rossa la Federaţia Internaţională de Automobilism nu a primit acordul final şi suntem în măsură să confirmăm că în lipsa unei comunicări publice şi oficiale a FIA, participarea în sezonul 2015 nu va avea loc", se scrie în comunicat.

Decizia Forza Rossa vine la doar o zi după ce ProSport a scris în premieră despre implicarea prim-ministrului şi candidatului la preşedinţie Victor Ponta în proiectul controversat de Formula 1. Acum 10 zile, Forza Rossa trimisese un comunicat în care anunţa clar:

"Imediat ce Federatia Internationala de Automobilism va avea o pozitie oficiala in legatura cu participarea Forza Rossa F1 Team in Campionatul Mondial, vom face publica aceasta pozitie si o va comunica si presei din Romania. Pana la transmiterea acestei comunicari oficiale, orice fel de informatii in legatura cu acest subiect sunt doar simple speculatii si nu le putem lua in considerare.

Documentatia transmisa Federatiei Internationale de Automobilism cuprinde informatii clare si foarte detaliate in legatura cu modul, locul si echipamentele cu care se va desfasura activitatea echipei de Formula 1. Aceste documente transmise sunt angajante si nu pot fi modificate. De asemenea, niciodata nu s-au discutat, transmis sau mentionat catre FIA sau catre orice alta institutie, informatii despre o desfaurare in Anglia a activitatii Forza Rossa F1 Team".

Aşadar, Forza Rossa avea informaţii clare în privinţa modului, locului şi echipamentelor cu care urma să desfăşoare activitatea, aştepta doar răspunsul FIA. "Toate celelalte activitati legate de participarea la CM pot demara doar dupa comunicarea oficiala a FIA, inclusiv stabilirea viitorilor parteneri si motorizarea", se mai scria în comunicat trimis către ProSport pe 31 octombrie la ora 14:49.

După mai puţin de două săptămâni, Forza Rossa anunţă că "proiectul depus la Federatia Internationala de Automobilism nu a primit acordul final". Coincidenţa face ca anunţul să vină imediat în urma dezvăluirilor ProSport legate de implicarea lui Victor Ponta.

Rămâneţi pe ProSport pentru a afla culisele din spatele acestei decizii.

Comunicatul integral Forza Rossa

Avand in vedere informatiile publicate luni, 10 Noiembrie 2014, de publicatia ProSport in cadrul articolului “De ce asteapta Ecclestone alegerile prezidentiale din Romania: "Ponta e omul din umbra la Forza Rossa". Monoposturi second hand si angajati concediati. Culisele intunecate ale intrarii primei echipe romanesti in F1”, dorim sa facem urmatoarele precizari:

Idea si conceptul realizarii unei echipe de Formula 1 apartine Presedintelui Grupului Forza Rossa, Dl. Ion BAZAC si face parte din proiectul de dezvoltare si internationalizare a companiei si a activitatilor desfasurate, inceput in anul 2011.

Forza Rossa Holding, compania care detine controlul asupra societatilor membre ale Grupului Forza Rossa este o companie de tip holding, transparenta, cu actionariat si capital transparente, fiind in acest moment in procedura de listare pe una din bursele internationale. Atat compania holding cat si societatile membre ale grupului au respectat si respecta toate cerintele de transparenta si raportare impuse de legislatia pietei de capital, aplicabila la nivel european.

Proiectul depus de Grupul Forza Rossa la Federatia Internationala de Automobilism nu a primit acordul final si suntem in masura sa confirmam ca in lipsa unei comunicari publice si oficiale a FIA, participarea in sezonul 2015 nu va avea loc.

Asocierea numelui si notorietatii Grupului Forza Rossa cu sfera politica si personalitati implicate in acest moment in campania electorala este pur speculativa, circumstantiala, fiind bazata pe o serie de informatii, declaratii si interpretari care fie nu corespund realitatii, fie sunt tendentios interpretate. Este de notorietate atat faptul ca proiectul depus la FIA este o initiativa privata dar si faptul ca Dl. Ion BAZAC nu mai are nici o implicare politica in Romania.

Consideram ca acuzatiile nefondate si afirmatiile necorespunzatoare publicate in cadrul ProSport sunt de natura sa afecteze atat imaginea societatii noastre, relatiile comerciale cu furnizorul nostru principal si clientii, cat si procedura de listare aflata in curs. 

Va asiguram, din nou, ca vom furniza imediat ce va fi posibil toate informatiile solicitate de media, tocmai pentru a asigura o informare corecta si obiectiva a opiniei publice romanesti"

MAI JOS PUTEŢI CITI DESPRE IMPLICAREA LUI VICTOR PONTA ÎN PROIECTUL FORZA ROSSA


Investigaţia ProSport în cazul Forza Rossa, “prima echipă românească” din istoria Formula 1, scoate astăzi la iveală noi elemente surprinzătoare. Deşi proiectul este considerat vital pentru “promovarea intereselor României”, se va derula cu “capital românesc” şi conţine o implicare financiară din partea statului român, Forza Rossa nu va fi considerată regulamentar o echipă românească! Conform documentaţiei depusă la FIA, teamul, pentru care premierul Victor Ponta a semnat în dosarul de prezentare dus la Geneva de fostul ministru al tineretului şi sportului Nicolae Bănicioiu, va concura cel mai probabil cu o Super Licenţă obţinută pe baza unei licenţe naţionale germane.

“Proiectul Forza Rossa se va desfăşura în România”, se scria clar în comunicatul oferit acum 11 zile de echipa care-l va avea preşedinte pe Ion I. Bazac, fostul ministru al sănătăţii şi om de afaceri cu legături strânse în PSD. Pentru a verifica această legătură ferm asumată, ProSport a verificat formularul de aplicare a dosarului, pus la dispoziţie de FIA echipelor care vor să se înscrie în Formula 1.

Forza Rossa a trimis această aplicaţie. Iată ce anunţau oamenii lor de la comunicare pe 30 octombrie:

"Documentaţia transmisă Federaţiei Internaţionale de Automobilism cuprinde informaţii clare şi foarte detaliate în legătură cu modul, locul şi echipamentele cu care se va desfăşura activitatea echipei de Formula 1. Aceste documente transmise sunt angajante şi nu pot fi modificate"

Potrivit regulamentului sportiv al Formula 1, publicat pe site-ul Federeţiei Internaţionale de Automobilism (FIA), la articolul 4, punctul 1, care priveşte licenţiere în F1 se scrie:

4.1 Toţi piloţii, competitorii şi oficialii care participă în Formula 1 trebuie să deţină o Super Licenţă FIA. Aplicaţiile pentru Super Licenţe trebuie făcute anual la FIA prin federaţia sportivă naţională a aplicantului

La finalul documentului, FIA pune la dispoziţia echipelor care vor să intre în Formula 1 şi un formular, Entry Form, în care, la capitolul Constructori, trebuie trecute datele licenţei naţionale: cine a emis această licenţă şi numărul documentului (foto jos). Pe baza acestei licenţe naţionale, FIA emite Super Licenţa pentru constructori, adică dreptul de a participa la sezonul de Formula 1.

Pentru a reprezenta România în Formula 1, Forza Rossa trebuia să obţină licenţa de la autoritatea naţională din Bucureşti. Organismul recunoscut de FIA este Automobil Club Român (ACR), astfel că echipa lui Ion Bazac trebuia să îndeplinească o formalitate: să aplice şi să obţină licenţa de la forul cu adresa în strada Tache Ionescu nr. 27, sector 1.

ACR: "Nu au licenţă de la noi, nu ştim cine sunt ei"

Contactaţi de ProSport, oficialii ACR au avut însă un răspuns care aruncă în aer toate acţiunile desfăşurate în ultimul an de miniştri români pentru sprijinirea proiectului Forza Rossa. “Nu am primit nimic, nu am avut nicio solicitare, nici măcar o tatonare pentru o primă discuţie. Dacă susţin că sunt o maşină românească bineînţeles că le trebuie licenţă naţională, însă ACR nu a emis acest act. Noi suntem singurii în măsură să dăm licenţa pentru România. Îi aşteptăm să vină, să vorbim cu ei. Cine sunt ei?”, a declarat Ioan Olaru, directorul ACR pentru sporturile auto.

Nedumerire la ACR, surpriză uriaşă la ProSport. Forza Rossa a trimis la FIA o aplicaţie cu o licenţă obţinută în altă ţară. În februarie 2014, Nicu Bănicioiu, omul de încredere al lui Victor Ponta, căra la Geneva o mapă în care se afla dosarul României de intrare în Formula 1. Povesteşte o sursă guvernamentală: “Documentele au fost semnate de Ponta, Bazac, Bănicioiu şi Jean Todt, şeful FIA. În ele, semnatarii din partea Forza Rossa se angajau să susţină echipa românească, sprijinită cu capital românesc şi cu sponsorizări stimulate de guvernul român”. Din nou uimire. Deşi un reputat jurnalist din F1, Adam Cooper, scrisese încă din februarie că Forza Rossa va avea sprijin financiar mixt, de stat şi privat, echipa lui Ion Bazac a negat vehement: “Proiectul este 100% privat”.  
Privat sau nu? Victor Ponta, premierul care semnează din umbră, şi Ion Bazac, preşedintele la vedere al Forza Rossa

Să recapitulăm. Prima echipă românească, susţinută prin semnăturile înflorite cu stilouri scumpe de miniştri români deplasaţi în Elveţia pe bani publici, nu are licenţă românească! De fapt, nici compania care o administrează nu plăteşte taxele în România. Forza Rossa Holding Limited, patronată de Ion şi Camelia Bazac, are sediul într-o căsuţă poştală din Nicosia, Cipru, un spaţiu suficient de încăpător pentru derularea unui proiect în Formula 1. Când vor, românii au talentul de a nu fi români. La modul propriu.

Bănicioiu continuă să evite răspunsurile

ProSport l-a contactat din nou pe Nicu Bănicioiu, omul care a semnat actele în Elveţia. A răspuns asistenta actualului ministru al sănătăţii: “Domnul ministru e în avion. Vă contactează el mai târziu”. Ca şi la precedentele încercări de dialog, răspunsul nu a mai venit.  

A urmat un telefon la echipa de comunicare Forza Rossa. Răspunsul la întrebarea legată de emiţătorul licenţei naţionale e şi aici în aer.

Ce-ar mai trebui să ştim înainte de a căuta originea licenţei Forza Rossa? Susţine o sursă informată din lumea Formula 1: “Până în 2009, echipele noi care voiau să intre în campionat erau obligate de FIA să depună o garanţie bancară de 48 de milioane de dolari. FIA avea nevoie de această garanţie pentru a se feri de surprize neplăcute, cu echipe nevoite să se retragă din cauza problemelor financiare. Acum 5 ani, obligativitatea a fost scoasă, însă oficialii federaţiei internaţionale îşi rezervă dreptul de a cere anumite garanţii atunci când nu sunt siguri în privinţa unui proiect”.

În iunie 2014, site-ul irlandez Independent.ie a scris că Forza Rossa este una dintre aceste “echipe nesigure” şi că oficialii români nu oferiseră încă o garanţie bancară de 20 de milioane de dolari solicitată de FIA. Sursa ProSport vorbeşte despre o sumă mai mare, 30 de milioane de dolari.

A oferit între timp partea română această garanţie? Dacă nu, de ce întârzie? ProSport a scris luni despre importanţa alegerilor prezidenţiale din 16 noiembrie. Dacă Victor Ponta devine preşedinte, controversatul proiect merge înainte cu garanţii bancare concrete. Dacă pierde, Forza Rossa riscă să rămână din februarie 2015 fără sprijinul celui mai important susţinător.

Materialul în care sunt descrise detaliat ingineriile financiare, personajele implicate în caz şi culisele preluării unor monoposturi second hand poate fi citit mai jos. De asemenea, puteţi regăsi motivaţia lui Bernie Ecclestone şi Victor Ponta de a introduce Forza Rossa în Formula 1

V-aţi plictisit de Kolles? Ghinion. E din nou prezent

În încercarea de a afla cine a emis licenţa naţională pentru Forza Rossa, ProSport a dat din nou peste numele lui Colin Kolles. Românul emigrat în Germania în anii ’80, pe numele său real Călin Colesnic, a condus 5 echipe de Formula 1 în ultimul deceniu. Unii îi spun Pompierul, pentru că – susţin ei – salvează echipe, alţii îl consideră un gropar. Un singur team condus de el mai supravieţuieşte: Force India.

În iunie, Forza Rossa a anunţat că echipa va fi condusă de Colin Kolles, însă ulterior a negat angajarea acestuia. Tatăl lui Kolles, Remulus, susţine că fiul său “nu va lucra pentru Forza Rossa, categoric”, deşi tot el a recunoscut implicarea acestuia în aplicaţia făcută de echipa lui Bazac, sprijinită din umbră de Ponta.

Sursa ProSport explică: “Forza Rossa va avea sediul tehnic la Greding, un orăşel situat între Munchen şi Nurnberg, acolo unde familia Kolles are facilităţile pe care le foloseşte pentru echipa lor din Campionatul Mondial de anduranţă. Cel mai probabil, Colin a obţinut licenţa de la federaţia germană”.

Ioan Olaru, directorul ACR: “Dacă ia Kolles licenţa în Germania, nu mai poţi să zici că Forza Rossa e românească în niciun fel. Depinde de ei cât sunt de patrioţi”.

  • În episodul următor, ProSport va scrie despre miza care îi poate determina pe oficialii Forza Rossa să schimbe planul de intrare în Formula 1.
http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/forza-rossa-anunta-intra-formula-1-2015-primit-acordul-final-fia-victor-ponta-semnase-angajamente-numele-romaniei-prima-echipa-romaneasca-f1-licenta-acr-13528679
13528679
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
Cum recunoşti pepenii roşii ''injectaţi''