VIDEO | Ce mănâncă zilnic singurul român care a traversat înot Canalul Mânecii. Andrei Roşu a vorbit la ProSport Live despre alimentele din meniul său şi rolul lor în susţinerea efortului. Rolul surpriză al croissantului cu ciocolată

7 iul 2015 62367 afişări ProSport Live

Andrei Roşu este omul care a reuşit. Corporatistul care la aproape 40 de ani a reuşit să termine o cursă dificilă în care a alergat, înotat şi pedalat circa 500 de kilometri. A devenit primul român care reuşeşte să traverseze înot Canalul Mânecii şi este dornic să împărtăşească sportivilor amatori din experienţele sale, dar şi din trucurile care îl ajută să îşi depăşească mereu limitele.

Invitat marţi dimineaţă la ProSport Live, Andrei Roşu a vorbit mai mult de o oră despre recenta lui experienţă şi a acceptat provocarea de a-şi descrie o zi normală din viaţă, atunci când nu este angrenat într-o competiţie. 

Înainte de fiecare antrenament beau jumătate de litru de apă, iar între antrenamente mănânc o salată mare de fructe sau un fruct. După antrenamente îmi fac un shake mare, cam de 500 de mililitri, cu lapte de migdale sau de soia şi în care pun banane şi fructe de sezon. Apoi pun turmeric, un antiinflamator foarte bun, jumătate de liniguriţă. Dacă vreau să îl fac mai dulce pun stafide sau merişor, pudră de roşcove sau cacao dacă mă simt mai lipsit de energie”, a mărturisit Andrei Roşu. Pentru că nu mai consumă carne, el e nevoit să găsească alte alimente din care să îşi ”tragă” necesarele. ”Eu nu mănânc carne şi atunci fierul îl iau în special din cimbru, cimbru uscat. Proteinele le iau în general seara din mazăre, fasole, năut, soia, o mulţime de surse de proteine. Nu avem nevoie de chiar atât de multe proteine pe cât se crede”. Andrei Roşu oferă şi soluţii alimentare pe care cei decişi să se apuce de sport sunt învătaţi să le evite. ”E important şi momentul în care îţi refaci depozitul de gligocen din muşchi. Câteodată, chiar dacă sună ciudat, croissantul cu ciocolată face minuni. Dacă după un antrenament, în primele zece minute, iei o mâncare ce aparent nu e sănătoasă îţi refaci rapid stocul de glicogen. Nu e nevoie să mănânci patru porţii de paste sau nişte copane. 

Programul începe la ora 5 dimineaţă şi se încheie puţin după ora 21: ”Când mâncăm investim în sănătate sau în moarte”

Începe ziua devreme şi o trermină la fel de devreme. Andrei Roşu a mărturisit că a observat faptul că funcţionează într-un ritm mai bun atunci când se culcă între ora 21 şi ora 23. ”Mă trezesc la ora 5 şi fac antrenamente până la ora 7. Apoi ajung la birou şi în prima parte a zilei mă ocup de proiectele speciale pentru a profita de energia cu care vin după antrenament. Prânzul îl iau pe la ora 11, am un abonament la o firmă de mâncare raw vegană. Dacă mănânci la prânz astfel de lucruri am observat că am o energie constantă în continuare. Mai vine o gustare pe la 3, 3 jumătate, de obicei nucifere”. O altă prejudecată, spune Andrei, este cea legată de costurile presupuse de acest stil de alimentaţie. ”Masa unui corporatist costă în jur de 20 de lei, cel puţin. Şi până la urmă, de fiecare dată când mâncăm investim în sănătate sau, din păcate, în moarte sau boală. De multe ori ai senzaţia că nu te saturi când mănânci un morcov sau o salată, dar dacă treci peste asta vei vedea că te simţi mult mai bine. După gustarea de la ora 3 îmi revizuiesc agenda, îmi golesc inboxul. Pe la 5 jumate plec spre casă, de obicei mă întâlnesc cu copiii şi gata! De obicei, seara nu mă antrenez. Au fost situaţiile de acum, în ultimele 2 luni, când am inclus un antrenament suplimentar seara”.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.