SPECIAL | Spadasina antreprenoare. Loredana Dinu, campioană mondială la scrimă, a inventat o aplicaţie care te ajută să economiseşti bani

22 oct 2014 5380 afişări Sportbiz
SPECIAL | Spadasina antreprenoare. Loredana Dinu, campioană mondială la scrimă, a inventat o aplicaţie care te ajută să economiseşti bani
GALERIE (5 de imagini) VEZI GALERIA

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marţi, împreună cu Ziarul Financiar.

Loredana Dinu (30 de ani), campioană mondială la scrimă, a inventat o aplicaţie pentru telefoanele mobile, menită să-i ajute pe utilizatori să economisească bani. Platforma de mobile marketing Wallet Buzz conţine şapte categorii de oferte şi a fost deja descărcată de 23.000 de persoane

Povestea ei pare din alte vremuri. Din vremurile în care spadasinii mânuiau armele pentru  scopuri nobile. Deveneau protagonişti trecuţi prin foc şi spadă, se hrăneau cu peripeţiile ivite la tot pasul, iar acţiunile iniţiate sporeau doza de suspans şi lăsau loc de interpretări şi scenarii.

Scenariul ei şi l-a scrijelit cu masca pe faţă şi cu cochilia spadei protejându-i poigneul drept. Scopul său l-a reprezentat performanţa, pe planşă a intrat în tot felul de peripeţii, iar ofensiva declanşată a mărit gradul de suspans pentru fanii scrimei. Dar şi pentru fanii sportului care au slăbit câte un kilogram urmărind asalturile Loredanei şi ale colegelor devenite campioane mondiale în 2010 şi 2012. An în care Loredana Dinu şi-a dat masca jos, părăsind (pentru o perioadă poate) scena producţiei în care şi-a jucat propriul rol.

750 de grame e greutatea unei spade, arma pe care o mânuieşte Loredana Dinu. FOTO: Claudiu Popescu

Sportiva a luat premiu la ZF MOBILIO 2013

De peste doi ani, eroina cu abilităţi de luptă e foarte implicată într-un alt proiect, proiect devenit parte a poveştii sale. S-a retras de pe planşă, dar n-a depus definitiv armele. S-a retras de pe planşă, dar n-a tăiat toate punţile spre sport. Urmăreşte fiecare fandare a fostelor ei colege, dar acum îşi foloseşte intuiţia şi inteligenţa ascuţită ca un bisturiu, specifice şahului pe planşă, în alte scopuri. Pentru o afacere. „Când mă aflam în cantonament la Izvorani, veneau foarte multe persoane care ne deschideau ochii asupra reconversiei profesionale. Era o problemă care mă frământa neîncetat. Ce voi face după retragere!? Aşa mi-a venit ideea“, îşi lărgeşte chipul a zâmbet spadasina în vârstă de 30 de ani.

În ochii ei străluceşte satisfacţia găsirii unui mecanism perfectibil ce-i mănâncă tot timpul. Absolventă a două facultăţi - Comunicare şi Relaţii Publice şi Educaţie Fizică şi Sport -, Loredana a inventat o aplicaţie pentru smartphone-uri care te ajută să economiseşti bani. Prima platformă de mobile-marketing din România te anunţă ce magazine propun reduceri în funcţie de punctul în care te aduce vântul unei zile, iar invenţia meşterită i-a adus în 2013, la Gala ZF Mobilio, premiul secţiunii Best Use of Mobi Advertising.

Campioană mondială şi europeană, Dinu s-a născut în Craiova şi e stabilită în BucureştiFOTO: Claudiu Popescu

80.000 DE EURO INVESTIŢIA TOTALĂ

„Am făcut un studiu de piaţă şi am realizat că în România două din trei telefoane sunt smart-phone-uri. Ca o comparaţie, în Anglia sunt două din patru. Am mai luat în calcul şi faptul că shopping-ul este unul dintre principalele mele hobby-uri şi aşa am ajuns să dezvolt micul business“, atacă Loredana. Exponenta sportului lui Pierre de Coubertin are aerul unui om a cărui muncă a fost eficientă. A tras şi trage în echipă, ca la concursurile de scrimă pe echipe. Alături de soţul ei, Bogdan Dinu, şi alături de doi prieteni, Mihai Puţinelu şi Bogdan Onofrei, a procesat rapid nevoile de consum ale utilizatorilor de telefoane deştepte, iar investiţia totală în aplicaţie s-a ridicat la 80.000 de euro.


23.000 de utilizatori  are aplicaţia Loredanei Dinu, Wallet Buzz


CUM A PORNIT IDEEA

„Numele Wallet Buzz provine din imaginea portofelului care te tot bâzâie pentru a te atenţiona. Am mers pe ideea că fiecare dintre noi pleacă din casă cu telefonul, portofelul şi cheile. Este o investiţie pe termen lung“, spune, cu o privire neclintită, spadasina participantă la JO de la Londra. Dar ce face mai exact aplicaţia într-o lume în care suntem inundaţi cu informaţii de tot felul? Platforma de mobile marketing e împărţită pe şapte secţiuni, iar fiecare dintre acestea pompează ştiri despre reducerile diferitelor companii incluse în program. Principalul criteriu în funcţie de care îţi apare oferta x este proximitatea geografică. „Uneori primeşti şi o notificare: «intră la magazinul z sau la restaurantul y şi ai o reducere de 10 la sut㻓, completează Bogdan, soţul campioanei mondiale şi europene.

A SEMNAT UN PARTENERIAT CU TELEKOM

Meniul aplicaţiei Wallet Buzz conţine categoriile Restaurante şi Baruri, Health and Beauty, Fashion, Electronics and Retail, Auto, Travel and Enternainment şi Financial Business, iar dacă eşti conectat la un stil de viaţă alert şi frunzăreşti paginile smart-phone-ului,  nu mai ai cum să rătăceşti fără ţintă. Respectând o ordine corectă a etapelor unui business, Loredana a urcat în 2014, cu aplicaţia sa, la următorul nivel. "În luna iulie a acestui an, am demarat un contract de colaborare cu Telekom Romania Mobile Communication, prin care compania ne va susţine aplicaţia. Astfel, Telekom Romania va oferi clienţilor B2B posibilităţi de promovare prin intermediul aplicaţiei, sub forma unei extraopţiuni care permite clienţilor să-şi mediatizeze produsele“, explică Loredana o nouă tuşă a asaltului său în mobile marketing. Aplicaţia se va preinstala pe majoritatea telefoanelor cu sistem operare android.

"PICA CERUL PE MINE CÂND LUAM NOTA 8"

Şi cum scrima, unul dintre sporturile care a adus României cele mai multe medalii olimpice şi mondiale, a învăţat-o să nu renunţe niciodată, spadasina din Craiova munceşte din zorii zilei şi până seara târziu. Aşa cum o făcea încă din copilărie. „La 11 ani, scrima m-a ales pe mine, nu eu scrima. Veneau diferiţi antrenori la şcoală, eu eram de o înălţime medie pentru o fetiţă, şi ne alegeau pur şi simplu. La handbal am ridicat mâna şi nu m-au ales, la baschet acelaşi scenariu, tot nu m-au ales, la scrimă am stat cuminţică în banca mea! Am zis fie ce-o fi... Şi... m-au luat. Eu eram într-o clasă normală, deşi ar fi trebuit să fiu la o clasă sportivă, şi făceam şase-şapte ore, apoi mergeam la antrenamente. Îmi plăcea mult să învăţ şi simţeam că pică cerul pe mine atunci când mai luam câte un 8. Apoi, în liceu, am trecut la clasă sportivă şi am beneficiat de mai mult timp liber pentru sport“, face o incursiune în trecut protagonista noastră. Prezentul o face să-şi manifeste inspiraţia, la fel ca în cariera sportivă, neîncetat.

POATE FI DESCĂRCATĂ GRATUIT DE PE GOOGLE PLAY ŞI APP STORE

„E o investiţie pe termen lung şi nu urmărim deocamdată profitul“, îşi trece mâna prin păr multipla campioană naţională. Aplicaţia poate fi descărcată gratuit de orice posesor al unui smart-phone de pe Google Play şi App Store şi dacă nu mai aveţi spaţiu sau nu ştiaţi până acum platforma de mobile marketing, încercaţi să vă aruncaţi privirea peste invenţia Loredanei. Ea este exemplul care arată că sportivi pot şi ieşi din labirintul încurcat al retragerii.

Şi aşa cum filmele de capă şi spadă propun figura spadasinului ca erou, aşa şi sportul româneasc avansează un nume care excelează nu numai în domeniul în care a cunoscut celebritatea. Dinu pare a avea multe spus şi în sectorul în care a cunoscut o nouă dezvoltare profesională.

Loredana a alergat în 2012 la a doua ediţie a evenimentului ProSport Midnight Run, desfăşurat pe Podul Basarab din Capitală Foto: Claudiu Popescu

Ştiai că avem o pagină de Facebook în care discutăm doar subiectele speciale?

 

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.