SPECIAL | Aşa a ajuns Carmen Bucureşti, un club din Liga 4, să strălucească în social media: "Am un laptop şi atât! Investiţiile tind spre zero". Unde greşesc echipele din Liga 1

17 iul 2019 16697 afişări Special
SPECIAL | Aşa a ajuns Carmen Bucureşti, un club din Liga 4, să strălucească în social media: "Am un laptop şi atât! Investiţiile tind spre zero". Unde greşesc echipele din Liga 1

Carmen Bucureşti a ratat promovarea în Liga 3, însă proiectul rămâne în picioare. Oamenii care au scos din întuneric echipa desfiinţată de comunişti în 1947 vor să facă lucrurile într-o manieră diferită. Un exemplu îl reprezintă modul în care echipa din Liga 4 se prezintă în social media. ProSport a stat de vorbă cu Mihai Cibia, omul responsabil de imaginea clubului în mediul virtual. Un mediu prin care foarte mulţi utilizatori au aflat despre povestea echipei Carmen Bucureşti.

La prima vedere, paginile de Instagram şi Facebook ce aparţin echipei Carmen Bucureşti n duc cu gândul la o formaţie de primă ligă, care se luptă pentru accederea în grupele cupelor europene. În realitatea, Carmen Bucureşti evoluează în Liga 4, dar clubul îşi desfăşoară activitatea într-un mod cât se poate de profesionist.

ProSport: De unde a pornit ideea acestui proiect?
Mihai Cibia: Eu am venit în mai 2018 la Carmen. Clubul şi-a dorit de la început să fie <<altfel>> în materie de marketing. Nu doar să postăm rezultate şi atât. Să facem ceva ca-n vest. Investiţiile nu sunt deloc mari! Tind spre zero. Chiar nu costă foarte mult să-ţi faci o imagine bună în social media. Ai nevoie de timp şi de o gândire mai creativă. Să ieşi din tiparul clasic al unei postări de Facebook. Şi în cazul transferurilor încercăm să procedăm altfel. Decât să punem o poză simplă, încercăm să o gândim altfel. Să stârnim un pic de interes din partea celor care urmăresc clubul.

Cum au reacţionat utilizatorii?
De cele mai multe ori feedback-ul venit din partea lor a fost acelaşi. Toţi au spus că e ceva altfel. Am câştigat muţi suporteri prin social media. Oamenii mi-au dat de înţeles că îşi doresc ca şi celelalte echipe din fotbalul românesc să se îndrepte spre această parte de social media. Peste 50% dintre suporteri i-am câştigat prin intermediul social media. Cei mai mulţi s-au oritentat spre noi datorită transparenţei, datorită modului în care interacţionăm cu ei.

La echipele din Liga 1 nu vedem astfel de lucruri. De ce?
Mi-e greu să vorbesc despre cei de la Liga 1. Probabil că nu au această deschidere către marketingul sportiv. Adică merg mai mult pe marketingul clasic. Folosesc site-ul pentru a publica rezultatele, pentru a prezenta jucătorii, şi cam atât. Lipseşte partea de creativitate. Craiova este o excepţie, asta e clar. 

Te inspiri din postările cluburilor importante?
Nu neapărat. Încercăm să preluăm din creativitatea celor de la Liverpool şi Bayern. 

Ce echipament ai la dispoziţie?
Am un laptop, deloc performant (râde), şi atât. Şi aparatul, pentru că sunt fotograf. Poţi ajunge la nivel de Liga 1 cu un minim necesar. Ai nevoie doar de imaginaţie. Şi mai ales dedicare. Dacă nu-ţi place fenomenul, nu are cum să iasă ceva potrivit.

Patronul echipei a vrut în mod expres să se implice la Carmen?
Patronul (n.r Ovidiu Adrian Onoasă) şi-a dorit să fie în fotbal. S-a lovit de această situaţie a cluburilor din Liga 1, care nu doresc ceva mai mult. Astfel că a decis să pornească ceva de la zero. Şi-a dorit brandul Carmen prin prisma istoriei. S-a discutat cu familia Mociorniţă, cu urmaşii, iar ei au fost de acord.

După 70 de ani de inactivitate, Carmen a reapărut în fotbalul românesc în 2017. După ce în primul sezon a ratat playoff-ul la mustaţă, în a doua stagiune a venit succesul neaşteptat obţinut în faţa Stelei. După acel meci din playoff, toată lumea o vedea pe Carmen deja promovată în Liga 3. Campioana Ligii 4 pe Bucureşti n-a reuşit să treacă la baraj de Mostiştea Ulmu, campioana judeţului Călăraşi, astfel că în sezonul 2019/2020 vom vedea un nou duel între Steaua şi Carmen.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.