Black Friday sportiv: miza pe gaming, programe izolate pe piața echipamentelor sportive generaliste și un model de afacere exclusivist

Black Friday sportiv: miza pe gaming, programe izolate pe piața echipamentelor sportive generaliste și un model de afacere exclusivist
  • Publicat:
  • Actualizat:

„Black Friday”, ziua care tradițional marchează startul sezonului de cumpărături pentru sărbători în Statele Unite ale Americii, mobilizează și în România agenții comerciali. Uzanța reducerilor substanțiale în ultima vineri din noiembrie (vinerea care urmează Zilei Recunoștinței, sărbătoare cu dată flexibilă, sărbătorită de americani în cea de-a patra joi a lunii a 11-a) a fost adaptată pe piața românească, cazurile în care retailerii optează pentru o reducere standard, de o zi, fiind mai puține.

Electrocasnicele reprezintă una dintre principalele ținte ale cumpărătorilor, însă oferta se diversifică, marilor lanțuri comerciale li se alătură comercianții care fie își dezvoltă afacerile online, fie se adresează unui public extrem de bine definit, unei nișe clare. Cu cifre impresionante de vânzări în România care de „Vinerea Neagră” au depășit și 15 milioane de euro în cazul anumitor agenți comerciali, „Black Friday” își face loc și pe piața produselor de echipament sportiv, chiar dacă firmele prezente pe piața românească demonstrează că aceasta nu este o soluție unică. Pasionații de sport și pasionații de jocuri au motive pentru a fi cu ochii pe magazine în această perioadă.

Black Friday, intrare timidă în mainstream-ul echipamentelor sportive

Principalele magazine care oferă produse de echipament sportiv pentru un public larg oscilează între tentative de a valorifica Black Friday, fără a anunța reduceri foarte îndrăznețe, și respingerea alăturării numelui „Vinerea neagră” la ofertele care se găsesc în magazine la momentul respectiv.

Decathlon, o companie franceză de producere și desfacere de articole sportive, aparate sportive și îmbrăcăminte, cu 39 ani de ani de existență și 40 de țări în portofoliu, dar și magazinele de reprezentanță Adidas, nu aderă la fenomenul „Black Friday”. „În 2015 nu avem oferte de Black Friday. Am avut în 2014, dar politica noastră este să promovăm prețuri mici tot timpul anului, astfel nu avea relevanță o astfel de campanie„, a punctat reprezentanta departamentului de Markting Decathlon. „Local, fiecare magazin Decathlon are independență în gestionarea politicii de vânzare la epuizarea stocului, dar vă asigur că niciun magazin Decathlon nu va recurge la Black Friday„, accentuează responsabila Decathlon.

Mihai Scerbina, store Manager Adidas Concept Store, explică faptul că „în toată lumea, nu găsești Black Friday în magazinele Adidas„, apariția unei astfel de oferte în urmă cu doi-trei ani fiind o pură întâmplare. Asta nu împiedică magazinele să aibă produse reduse în această perioadă, departe de brandul-emblemă pentru reduceri importat în Europa din America, de până la 50% (pantofi sport Adidas, de stradă, care „în vremea lui ilie Năstase ar fi fost pantofi de tenis”, după cum explică reprezentantul magazinului din complexul comercial Unirea). Într-o situație similară se află și Super Sport, cel care se recomandă drept „primul magazin multibrand din România, în care poți găsi zilnic peste 200 de modele și 20 de branduri sport, skate, schi & casual într-un singur loc„. Potrivit Manuelei, lucrător comercial, Super Sport are doar „oferte de magazin„, reducerea maximă fiind, la momentul discuției inițiate de ProSport, de 79% (la bocanci sport de iarnă)

Intersport, magazin care se promovează drept „numărul 1 in lume în vânzarea de articole sportive, cu peste 5.400 de retaileri afiliați, în 42 de țări” și cu 28 magazine pe teritoriul României, a avut, potrivit responsabilului de magazin Intersport Unirii, programul-pilot Black Friday în 2014, local, în anumite centre. În 2015, magazinul deschis în noiembrie anul trecut va testa vânzările în regim Black Friday, aproximativ 10% dintre porduse urmând a fi incluse în promoție.

Hervis Sport optează pentru un Black Friday în doi pași, ușor atipic. Weekend-ul 21 – 22 noiembrie le aduce un discount de 20 de procente fanilor de pe Facebook, iar weekend-ul următor, campania se mută în magazine, acolo unde clienții primesc un voucher de cumpărături, care poate fi folosit doar la achiziții viitoare – în valoare de 30% din valoarea bonului de casă, după cum punctează Ioana, marketing specialist pentru Intersport.

Black Friday, o oportunitate pentru comercianții care nu țintesc publicul larg

Lanțul de magazine Himalaya, „all mountain expert” aderă la formatul „Black Friday”. Radu Chevereșan, manager al magazinelor din Calea Moșilor, vorbește despre un business care, în trei depozite aflate la capacitate maximă în prezent, are stocuri de patru milioane de euro și care se adresează unei baze de clienți foarte stabilă, de aproximativ 100.000 de pasionați ai aventurilor pe munte. Opus ca mentalitate comerțului de larg consum, Himalaya propune reduceri doar vineri, 20 noiembrie, în logica primară a termenului Black Friday, care nu vor depăși bariera de 20%, la branduri precum Mammut, Petzl, Trimm, Asolo, Deuter, Lowa sau Ternua. În 2014, reprezentanții Himalaya au testat piața, introducând reduceri de Black Friday exclusiv online, care au adus creșteri „foarte semnificative”, raportat la volumul de achiziții relativ constant dar scăzut.

Nu ne permitem discounturi mai mari, pentru că nu practicăm adaos comercial mare. Sunt produse de top, cu prețuri ridicate la prima vedere, dar cu raport calitate-preț superior. Ne adresăm unui public extrem de bine țintit, fidel, care cunoaște foarte bine piața, prețurile noastre. Sunt persoane care își permit cheltuielile – caută produsele de top, de până la 3.600 de lei jacheta (în acest caz reducerea va fi probabil de doar 10%), care oferă protecție potrivită escaladelor de top. Sunt și pasionați care fac eforturi pentru astfel de cumpărături. Atunci așteaptă cu sufletul la gură acest Black Friday, care se simte„, explică Radu Chevereșan.

Pentru a înțelege tipul de business Himalaya, managerul magazinului explică: „la produsele de top, aducem doar 1-2 bucăți de număr. Avem stoc complet, pentru că lumea este mai puțin obișnuită să aștepte să facă o comandă. Ca să atragi un public larg de Black Friday, ar trebui să pui afișe în tot București-ul cu Himalaya – dar nu ne-ar aduce câștig. Să vă dau un exemplu – ni se întâmplă să intre la noi persoane în vârstă care ne cer pastile. Ne confundă cu lanțul de farmacii„, povestește cu umor reprezentantul firmei.

1.200 – 1.600 lei costă o jachetă de schi Mammut, la magazinul Himalaya. Aceste jachete intră în soldare de Black Friday.

700 – 3.600 lei este intervalul de prețuri pentru jachete montane, gama extremă fiind cea mai scumpă. Și acestea intră în promoție, de Black Friday

Piața jocurilor, în creștere: interesul de Black Friday pe piața produselor de gaming concurează ca volum piața electrocasnicelor

Piața jocurilor video este bine conectată la fenomenul Black Friday. Marii jucători de pe piața electrocasnicelor au oferte speciale și atunci când vine vorba despre raionul de gaming. Este vorba despre o piață în dezvoltare, în creștere – susțin reprezentanții acestor magazine care vând jocuri, accesorii și console. La Flanco, de exemplu, „aproximativ 30% din produsele de gaming din stoc vor intra în promoția de Black Friday, majoritatea fiind jocuri și accesorii. Vom avea și o consolă, care va avea o reducere de 24% față de prețul de raft„, anunță Cristian Neagu, Product Management Director, Flanco Retail. Un alt jucător pe această piață, Altex, speră să atragă atenția gamerilor cu „200 de jocuri (1800 de coduri unice) și 6 console (80 de coduri unice)” – așa cum a declarat pentru ProSport Roxana Dumitru, Marketing Manager Altex.

Experiența ultimilor ani a demostrat apetitul clienților pentru ofertele Vinerii Negre, pe o piață care rămâne condiționată de noile lansări, care mobilizează consumatorii în primele ore și apoi zile, epuizând cel mai rapid stocurile în primele două săptămâni de la o lansare de anvergură.  „Deocamdată, din punct de vedere valoric, vânzările produselor de gaming nu se apropie de cele ale produselor electrocasnice. Procentual însă, putem vorbi de creșteri comparabile„, a explicat pentru ProSport Cristian Neagu, reprezentant Flanco, în timp ce reprezentanta Altex oferă și o cifră:  „creșterea de pe raionul de gaming este în concordanță cu cea de la electrocasnice, de 50% în cazul Black Friday„.


Altex a optat în 2015 pentru o campanie de reduceri de o lună pusă sub umbrela Black Friday, în perioada 30 octombrie – 30 noiembrie. Pasionații pot economisi până la 400 de lei pentru o consolă de jocuri, iat la jocuri, reducerile anunțate sunt de până la 80%

  • 300 lei reducere: Consola Playstation 4 500 Gb, preț de vânzare 1 599.9 lei –  preț promo 1299.9 , stoc disponibi:l peste 1.000 de unități
  • 400 lei reducere: Consola Playstation 4 500 Gb + Uncharted + 90 zile Ps Plus = 1749.9 lei, preț promo 1349.9 lei
  • Jocurile au reduceri între 20 – 80%, mai ales cele pentru console Ps4, oferta pentru PC fiind mai subțire: Mortal Kombat X ( Ps4/X1 ), preț promo 99.9 lei (58 % reducere). Jocurile cu tematică sportivă beneficiază de unele dintre cele mai mari reduceri – FIFA 15 XBOX One – 76% reducere anunțată la raft (49,9 lei) – recomandat drept unul dintre cele mai vândute produse la sucursula din centrul comercial Unirea, NBA Live 14 (30% reducere, 32,50 lei preț la raft), Madden NFL 25 (60%).

Flanco organizează Black Friday în perioada 20 – 22 noiembrie. Reducerea maximă anunțată de Cristian Neagu, pentru raionul de gaming Flanco, este de 54%, pentru căștile de gaming Urage Explode Hama.

  • 450 de lei reducere: Consola PS4 de 500 GB, de la Sony, însoțită de jocul Uncharted (preț de vânzare – 1399.9 lei.
  • până la 54% reducere la accesorii: Controllerul Wireless F710 de la Logitech – 139.9 lei, Kitul de gaming 3 în 1 Marvo – 69.9 lei, mouse special de gaming Illuminated de la Hama – 69.9 lei.
  • Jocurile vor avea reduceri între 35% și 54%: BEST TOMB RAIDER CLASSICS, pentru XBOX 360, – 49.9 lei, BEST SLEEPING DOGS DEFINITIVE pentru XBOX ONE – 79.9 lei, BEST THE WITCHER 3 WILD HUNT pentru PS4 – 139.9 lei.

 

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Alex Ciucu a ascuns 11 ani relația paralelǎ! EA i-a fost amantă. Avem imaginile
Alex Ciucu a ascuns 11 ani relația paralelǎ! EA i-a fost amantă. Avem imaginile
Total bizar: iubita l-a pus să semneze un contract: ”Era foarte supărată!” Ce e obligat să facă și lucrurile interzise
Total bizar: iubita l-a pus să semneze un contract: ”Era foarte supărată!” Ce e obligat să facă și lucrurile interzise
Scene sfâșietoare la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce s-a întâmplat la cimitir, în timp ce sicriul cu trupul neînsuflețit al bărbatului era coborât în groapă?
Scene sfâșietoare la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce s-a întâmplat la cimitir, în timp ce sicriul cu trupul neînsuflețit al…
„Foarte bun!” Portar pentru naționala României: „El va fi opțiunea la EURO”
„Foarte bun!” Portar pentru naționala României: „El va fi opțiunea la EURO”
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe toți cu prezența lui
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe toți cu prezența lui
Câți bani li s-au promis chefilor Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la Masterchef. Suma care i-a convins să-și adio de la Antena 1
Câți bani li s-au promis chefilor Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la Masterchef. Suma care i-a convins să-și…
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Ancuţa Popoviciu rămâne judecătoarea dosarului de la 2 Mai. Judecătoria Mangalia a respins defintiv cererea de abţinere
Ancuţa Popoviciu rămâne judecătoarea dosarului de la 2 Mai. Judecătoria Mangalia a respins defintiv cererea de abţinere
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
L-au CREAT pe Dumnezeu! Inteligența Artificială Supremă este AICI?!
Soţia lui Ciprian Marica a avut cea mai provocatoare apariţie! Imaginile incendiare cu partenera de viaţă a milionarului român
Soţia lui Ciprian Marica a avut cea mai provocatoare apariţie! Imaginile incendiare cu partenera de viaţă a milionarului român
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din Iași
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din Iași
Putin cutremură omenirea. Ordin ISTORIC dat la Moscova: Totul s-a rezolvat
Putin cutremură omenirea. Ordin ISTORIC dat la Moscova: Totul s-a rezolvat
Ce a moștenit fiica lui Costel Corduneanu, la doar 12 ani. Elisa a...
Ce a moștenit fiica lui Costel Corduneanu, la doar 12 ani. Elisa a...
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post la altul după ce au cunoscut celebritatea
ProTV vs. Antena 1! Vedetele care au trădat şi s-au mutat de la un post la altul după ce au…
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
De ce suntem penultimii în UE la salarii și primii la creșterea prețurilor. Expert: „Inflația e mama tuturor taxelor”
De ce suntem penultimii în UE la salarii și primii la creșterea prețurilor. Expert: „Inflația e mama tuturor taxelor”
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen