Steaua fără sponsor! Fără logo pe piept, doar 33 la sută şanse la titlu

24 ian 2011 252 afişări Liga 1
Steaua fără sponsor! Fără logo pe piept, doar 33 la sută şanse la titlu Steaua fără sponsor

Cel mai tare brand din fotbalul românesc continuă să aibă dificultăţi în a găsi un sponsor principal. Motivul: roş-albaştrii ţin la preţ. Acesta ar fi al patrulea sezon din ultimii 22 de ani pe care Steaua l-ar încheia fără numele unei mărci mari inscripţionat pe tricouri.

"Noi suntem Steaua, nu ne vindem pe mărunţiş. Cine vrea să vină alături de noi din postura de sponsor principal trebuie să scoată cel puţin un milion de euro pe sezon. Dacă acceptăm acum 200.000 de euro, ne trebuie cinci ani să mai ajungem din nou la pretenţii de un milion", este deviza în curtea clubului din Ghencea. Pretenţiile steliştilor i-au speriat pe posibilii investitori, mai ales în perioada aceasta de criză, când multe bugete sunt "îngheţate".

"Încă negociem cu câteva firme mari, dar mai degrabă vom face o înţelegere pentru sezonul viitor. Nu ne aruncăm, mai bine găsim câţiva parteneri mai mici şi ajungem tot acolo", a declarat unul dintre şefii stelişti. În vara anului trecut, Steaua a semnat un contract cu Bwin, pentru 500.000 de euro, numele casei de pariuri urmând să apară doar pe panourile de la conferinţele de presă, în zona mixtă, zona interviurilor televizate şi boardurile publicitare de la stadion. Ines, Ceresit sau Bigotti au un statut asemănător.

Sportingbet n-a mai vrut să prelungească înţelegerea

Istoria sponsorilor de pe tricoul Stelei începe în 1988, când firma Ford a pus pe masă o ofertă de 300.000 de dolari. Înţelegerea s-a parafat după ce a primit acceptul lui Valentin Ceauşescu, iar jucătorii şi-au cusut singuri pe tricouri eticheta cu numele sponsorului chiar înaintea meciului cu Glasgow Rangers, din Cupa Campionilor Europeni. După 1989, roş-albaştrii şi-au asociat numele în general cu mărci de prestigiu, gen Philips, Dialog sau BCR, dar au şi ajutat la "spălarea" numelui RAFO, printr-un contract de un an, semnat în 2006, ce a adus Stelei un milion de euro. Ultimul partener principal a fost Sportingbet, în sezonul 2009-2010. Casa de pariuri a plătit 750.000 de euro, dar nu a mai dorit prelungirea înţelegerii şi pentru sezonul actual, din cauza unor probleme legislative şi a nerespectării unor clauze prinse în contract.

În ultimii 22 de ani, doar de trei ori s-a mai întâmplat ca steliştii să nu aibă sponsor pe tricouri. Din cele trei ediţii, Steaua a câştigat numai una, în 2005, pe celelalte două pierzându-le în faţa celor de la Dinamo.

1,3milioane de euro pe an a fost contractul semnat de Steaua cu Citibank, în 2007

Inedit: BCR şi Dialog au sponsorizat la un moment dat atât Steaua, cât şi Dinamo

Istoria sponsorilor de pe tricoul Stelei

1988-1990 Ford

1990-1991 Castrol

1991-1994 Philips

1994-1995 CBS

1995-1997 Bancorex

1997-1999 Dialog

1999-2003 BCR

2003-2004 fără

2004-2005 fără

2005-2006 RAFO

2006-2007 fără

2007-2009 Citibank

2009-2010 Sportingbet

2010-2011 fără

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul S.C. WEB EDITING DEVELOPMENT SRL.