Steaua fără sponsor! Fără logo pe piept, doar 33 la sută şanse la titlu

24 ian 2011 241 afişări Comentează şi tu Liga 1
Steaua fără sponsor! Fără logo pe piept, doar 33 la sută şanse la titlu Steaua fără sponsor

Cel mai tare brand din fotbalul românesc continuă să aibădificultăţi în a găsi un sponsor principal. Motivul: roş-albaştriiţin la preţ. Acesta ar fi al patrulea sezon din ultimii 22 de anipe care Steaua l-ar încheia fără numele unei mărci mariinscripţionat pe tricouri.

"Noi suntem Steaua, nu ne vindem pe mărunţiş. Cine vrea să vinăalături de noi din postura de sponsor principal trebuie să scoatăcel puţin un milion de euro pe sezon. Dacă acceptăm acum 200.000 deeuro, ne trebuie cinci ani să mai ajungem din nou la pretenţii deun milion", este deviza în curtea clubului din Ghencea. Pretenţiilesteliştilor i-au speriat pe posibilii investitori, mai ales înperioada aceasta de criză, când multe bugete sunt "îngheţate".

"Încă negociem cu câteva firme mari, dar mai degrabă vom face oînţelegere pentru sezonul viitor. Nu ne aruncăm, mai bine găsimcâţiva parteneri mai mici şi ajungem tot acolo", a declarat unuldintre şefii stelişti. În vara anului trecut, Steaua a semnat uncontract cu Bwin, pentru 500.000 de euro, numele casei de pariuriurmând să apară doar pe panourile de la conferinţele de presă, înzona mixtă, zona interviurilor televizate şi boardurile publicitarede la stadion. Ines, Ceresit sau Bigotti au un statutasemănător.

Sportingbet n-a maivrut să prelungească înţelegerea

Istoria sponsorilor de pe tricoul Stelei începe în 1988, cândfirma Ford a pus pe masă o ofertă de 300.000 de dolari. Înţelegereas-a parafat după ce a primit acceptul lui Valentin Ceauşescu, iarjucătorii şi-au cusut singuri pe tricouri eticheta cu numelesponsorului chiar înaintea meciului cu Glasgow Rangers, din CupaCampionilor Europeni. După 1989, roş-albaştrii şi-au asociat numeleîn general cu mărci de prestigiu, gen Philips, Dialog sau BCR, darau şi ajutat la "spălarea" numelui RAFO, printr-un contract de unan, semnat în 2006, ce a adus Stelei un milion de euro. Ultimulpartener principal a fost Sportingbet, în sezonul 2009-2010. Casade pariuri a plătit 750.000 de euro, dar nu a mai dorit prelungireaînţelegerii şi pentru sezonul actual, din cauza unor problemelegislative şi a nerespectării unor clauze prinse în contract.

În ultimii 22 de ani, doar de trei ori s-a mai întâmplat casteliştii să nu aibă sponsor pe tricouri. Din cele trei ediţii,Steaua a câştigat numai una, în 2005, pe celelalte douăpierzându-le în faţa celor de la Dinamo.

1,3milioane de euro pe an a fost contractul semnat de Steauacu Citibank, în 2007

Inedit: BCR şiDialog au sponsorizat la un moment dat atât Steaua, cât şiDinamo

Istoria sponsorilorde pe tricoul Stelei
1988-1990 Ford
1990-1991 Castrol
1991-1994 Philips
1994-1995 CBS
1995-1997 Bancorex
1997-1999 Dialog
1999-2003 BCR
2003-2004 fără
2004-2005 fără
2005-2006 RAFO
2006-2007 fără
2007-2009 Citibank
2009-2010 Sportingbet
2010-2011 fără

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.