Nu e glumă de 1 aprilie! EXCLUSIV | După Steaua, şi Dinamo îşi schimbă emblema, dar de bunăvoie! FOTO | Ce logo vrea Negoiţă să folosească în noul sezon: "Am demarat deja negocierile"

1 apr 2016 26699 afişări Comentează şi tu Liga 1
Nu e glumă de 1 aprilie! EXCLUSIV | După Steaua, şi Dinamo îşi schimbă emblema, dar de bunăvoie! FOTO | Ce logo vrea Negoiţă să folosească în noul sezon: "Am demarat deja negocierile" 4 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7946/15180724/1/logo-dinamo.jpg

La trei ani după ce a devenit oficial acţionarul majoritar al lui Dinamo, Ionuţ Negoiţă, pregăteşte o nouă schimbare majoră pentru clubul din Ştefan cel Mare. Omul de afaceri din fruntea clubului are în plan să renunţe la emblema folosită de roş-albi începând din 1998 până în prezent, reprezentată de doi câini. Sigla folosită în prezent a fost stilizată în 2004, însă Negoiţă pare că îşi doreşte o ruptură de acea perioadă şi din acest punct de vedere.

Logo-ul pe care Negoiţă şi-l doreşte pe tricourile fotbaliştilor din sezonul 2016-2017 este cel înregistrat şi folosit de Clubul Sportiv Dinamo de la începutul acestui an.

Într-o campanie de rebranding, CS Dinamo şi-a schimbat emblema în februarie 2016, după ce vechea emblemă a fost folosită peste 50 de ani, din 1974 până în prezent. Clubul de fotbal încearcă o apropiere de clubul sportiv, iar iniţiativa folosirii aceleiaşi embleme face parte dintr-un proiect mai amplu. Noul logo păstrează un look vintage, a fost apreciat unanim de dinamovişti şi a atras şi atenţia conducătorilor clubului de fotbal.


CS Dinamo şi-a schimbat sigla la începutul acestui an (foto dreapta), iar FC Dinamo îşi doreşte să o folosească începând cu sezonul 2016-2017

Negoiţă: "Trebuie să ne comportăm ca o familie! Sigla lor ne place şi putem să o încărcăm cu notorietate!"

Contactat de ProSport, Ionuţ Negoiţă a confirmat că a demarat negocierile cu reprezentanţii Clubului Sportiv Dinamo în acest sens. Acesta spune că FC Dinamo  poate ajuta la creşterea notorietăţii brandului şi caută soluţii pentru ca ambele instituţii să profite în urma unui parteneriat.

"Am iniţiat o discuţie cu Clubul Sportiv. Am venit cu următoarea propunere: au o siglă nouă care nouă ne place, care trebuie promovată şi care trebuie încărcată cu notorietate. Fotbalul e cea mai simplă cale, acesta fiind unul dintre argumente. Normalitatea spune că suntem o familie şi trebuie să ne comportăm ca atare. Unde sunt mulţi puterea creşte. Dinamo a traversat o perioadă grea şi are un deficit de suporteri în comparaţie cu Steaua, din punct de vedere numeric, nu calitativ. Calitativ suntem superiori. Trebuie să facem un plan şi un proiect să revenim acolo unde am fost.

Vrem să facem un rebranding cu sigla nouă a clubului sportiv. Sunt discuţii în privinţa unui procent din vânzări. Suntem deschişi la a identifica soluţii. Vrem să facem un proiect costisitor, unul elaborat şi performant. Unul de comunicare, de promovare, de a face lucruri în comun. Vrem să facem magazine prin care să vindem merchandising de la toate sporturile. Am avut deja discuţii cu reprezentanţi ai clubului sportiv"
, a declarat Ionuţ Negoiţă pentru ProSport.

Dorinţa lui Negoiţă este să construiască un brand puternic alături de Clubul Sportiv, care să ducă şi la o creştere a veniturilor din merchandising. În acest moment, clubul din Ştefan cel Mare are o cifră de afaceri anuală de aproximativ 100.000 de euro din vânzarea tricourilor şi a obiectelor cu însemnele echipei de fotbal.

A 8-a schimbare în 68 de ani
Pentru Dinamo, schimbarea emblemei ar reprezenta a opta astfel de modificare în cei 68 de ani de istorie. Clubul de fotbal s-a rupt de clubul sportiv în ceea ce priveşte logo-ul în 1990, iar de atunci au existat patru variante. Folosirea unei sigle comune ar reprezenta o premieră pentru Dinamo, după mai bine de 26 de ani.

Iată cum s-a schimbat emblema lui Dinamo din 1948 până în prezent:




Steaua, tot opt schimbări. Ultima a fost însă forţată

Iniţiativa "câinilor" vine la mai bine de un an după ce marea rivală Steaua se vedea forţată să renunţe la emblema folosită timp de 12 ani, după o decizie a justiţiei în favoarea Clubului Sportiv al Armatei. Situaţia e diametral opusă, în condiţiile în care Gigi Becali a fost obligat să se rupă total de identitatea CSA, în timp ce Negoiţă încearcă o apropiere de "clubul-mamă". În sezonul 2014-2015, Steaua se vedea nevoită să renunţe la emblemă în plin campionat şi a avut nevoie de acordul clubului sportiv pentru a folosi emblema la un meci din Europa League, cu Dinamo Kiev. În cazul Stelei, schimbarea forţată a dus inclusiv la un conflict cu suporterii, care au refuzat să mai susţină echipa până la clarificarea situaţiei.




Manchester City, schimbare primită excelent de fani

Iniţiativa dinamoviştilor are corespondent în fotbalul de top. În acest sezon, şefii lui Manchester City au hotărât să renunţe la logo-ul folosit din 1997 până în prezent pentru a reveni la o variantă "tradiţională", folosită timp de aproape 40 de ani. Decizia a fost salutată de fani şi noua emblemă va apărea pe tricourile lui Manchester City din vara lui 2016.

 

 

 


Acestea sunt cele 3 logo-uri folosite de Manchester City începând cu 1960 până în prezent

Noua emblemă este aproape identică cu cea folosită începând cu anii '60. Spre deosebire de cea actuală, sigla este rotundă, dar păstrează corabia mancuniană. Pe noul logo va reapărea şi roza roşie din Lancaster. Alegerea a fost făcută după mai multe consultări cu fanii, începând din septembrie 2015.

Noul logo al lui Manchester City (foto jos) a fost prezentat la finalul lui 2015, dar va fi folosit abia din viitorul sezon.

Vă place pe care FC Dinamo vrea să o folosească din noul sezon?
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.