Câţi bani produce de fapt "marca Steaua"? EXCLUSIV | 24.000 lei, doar din odorizante auto, într-o singură lună! 10% din sumă s-a "întors" la CSA

7 mar 2015 14692 afişări Liga 1
Câţi bani produce de fapt "marca Steaua"? EXCLUSIV | 24.000 lei, doar din odorizante auto, într-o singură lună! 10% din sumă s-a "întors" la CSA Odorizantele de pe rândul de jos costă 6 lei bucata. Între ele, se află şi cele cu marca Clubului Sportiv al Armatei pe care o foloseau echipele de handbal şi polo
GALERIE (3 de imagini) VEZI GALERIA

După modelul clubului de fotbal Lazio, Gigi Becali a lăsat vânzarea de produse cu marca Steaua pe mâna suporterilor şi a altor rude apropiate, ale lui şi a angajaţilor lui, convins fiind că el ar pierde bani din merchandising.

Un rol esenţial în convingerea patronului l-a avut Mihai Stoica, cel care a insistat pentru îndepărtarea lui Bobby Durbac din fruntea Departamentului de Marketing al clubului Steaua.


Gigi Becali asculta de multe ori de Mihai Stoica, pe care îl numea fratele lui mai mic

Aşa s-a ajuns ca fiul lui Valeriu Argăseală să aibă propriul shop online (www.fcsteauashop.ro) de vânzare a produselor marca Steaua şi despre care ProSport a scris, suporterii să-şi deschidă magazinul “Suporter Steaua” în Grand Arena Mall sau un membru al Peluzei Nord să deţină două magazine online prin firma GAME Sport Marketing.

Suporterii sunt mai interesaţi de marca notorie

Cei de la CSA Steaua au suspendat contractele de licenţiere cu aceste companii, dar în acelaşi timp derulează altele, cu alţi parteneri pentru comercializarea produselor marca CSA Steaua, cu emblema cunoscută ca având inscripţionată pe ea un vultur.


Sigla cu vulturul şi sigla aparţin Clubului Sportiv al Armatei. Dar fanii echipei de fotbal vor mai mult produse  cu cea de-a doua emblemă, cea pe care ÎCCJ a interzis societăţii lui Becali să o mai folosească

Firma Areon e specializată în produsele de parfumerie şi odorizante. ProSport a aflat că numai într-o singură lună, în decembrie, firma respectivă a vândut odorizante auto cu sigla CSA Steaua, aproximativ 4.000 de bucăţi, şi a încasat aproape 24.000 de lei numai din aceste produse! Conform contractului de licenţiere, Clubului Sportiv al Armatei i-a revenit 10%, din profit, după ce Areon şi-a scăzut costul de producţie. “Vă daţi seama că aceşti bani au fost produşi de pe urma emblemei clubului sportiv, cea cu vulturul. Dar suporterii sunt mult mai interesaţi de sigla notorie, cea cu care echipa de fotbal Steaua a câştigat Cupa Campionilor Europeni în 1986”, a spus o sursă ProSport.

În aceste zile, CSA şi FC Steaua se vor aşeza la negocieri

Exemplul dat mai sus e de luat în considerare în contextul în care, în aceste zile, Clubul Sportiv al Armatei încearcă să ajungă la un acord cu societatea lui Gigi Becali pentru cesionarea mărcii Steaua. 10% e o cotă parte obişnuită în contractele de licenţiere ale CSA cu diverse firme şi, chiar dacă George Boroi a lăsat de înţeles că procentul ar putea fi chiar mai mic, e lesne de înţeles că oricum sumele care ar intra în contul Armatei ar fi importante, ţinând cont că echipa de fotbal are foarte mulţi fani în ţară şi peste hotare.  


Bobby Durbac şi-a deschis propria afacere în domeniul marketingului sportiv

Durbac: "Principalul meu task a fost să dezvolt acest departament de merchendising"

Gigi Becali a desfiinţat Departamentul de Marketing al clubului de fotbal Steaua în 2010. Tot atunci s-a închis şi muzeul. Bobby Durbac a fost nevoit să renunţe.  El a condus din 2008 până în 2011 cel mai important departament de marketing care s-a înfiinţat vreodată la un club de fotbal din România. Culmea e că în acea perioadă Steaua nu avea cine ştie ce performanţe, dar totuşi cel puţin 30% din bugetul clubului era asigurat din veniturile rezultate în urma acţiunilor de marketing.

"Departamentul pe care îl înfiinţasem la Steaua a fost unul extraordinar, cu 19 oameni care au muncit foarte mult. Existau 22 de magazine în care fanii găseau produse de merchandising, cele mai importante puncte de vânzare fiind cele de la stadion şi din Unirea Shopping Center. Magazinele nu s-au închis pentru că nu produceau bani. Ianuarie, februarie şi iunie erau luni moarte, dar în restul lunilor vindeam bine, pierderile se compensau. Tot departamentul de marketing  a fost desfiinţat când birourile s-au mutat de la stadionul Ghencea. Totul era construit în jurul arenei. Era şi muzeul... Când am ajuns la Steaua principalul task al meu a fost să dezvolt acest departament de merchandising şi să-l fac să funcţioneze", povestea Durbac pentru ProSport, anul trecut.

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.