Imbatabilul Betancur. Columbianul a făcut „dubla” în Paris-Nisa și a preluat și tricoul galben

Carlos Betancur (AG2R-La Mondiale) a devenit principalul favorit la câștigarea cursei Paris-Nisa, după ce s-a impus azi în etapa a șasea a competiției, cu final în ascensiune la Fayence. Columbianul de 24 de ani a preluat și tricoul galben de lider al competiției, depășindu-l cu 8 secunde pe Geraint Thomas (Sky) în ierarhia generală

  • Betancur se află la a doua victorie consecutivă în „Cursa Soarelui”. Victoria în Paris-Nisa ar putea fi cea mai mare din carieră pentru ciclistul columbian
     
  • Etapa de mâine are două ascensiuni de categoria 1, două de categoria 2 și una de categoria 3, ultima venind cu 64,5 kilometri înainte de final, semn că succesul unei evadări din care nu fac parte rutierii bine plasați în clasamentul general, ar putea fi facil



Columbianul de la AG2R-La Mondiale a preluat și tricoul galben, de lider al cursei

Când organizatorii cursei Paris-Nisa au anunțat parcursul ediției 2014 a „Cursei Soarelui”, un val de critici a invadat rețelele de socializare. Fără niciun final în ascensiune dură, traseul era considerat mult prea ușor, deși cățărările cu care erau presărate etapele puteau crea diferențe destul de importante. Mai ales în etapa a șasea, cea de azi, cu final în ascensiune la Fayence, după 205 kilometri dificili, în care ultimul kilometru avea o rampă medie de 10%, perfectă pentru favoriți precum Rui Costa, Vincenzo Nibali sau Carlos Betancur să atace. Columbianul de 24 de ani era și principalul favorit pentru victoria de etapă de azi, după ce se impusese și ieri și viza deja victoria în Paris-Nisa, primul succes de talie din cariera presărată deja cu un loc 5 în Giro.

4 victorii are Betancur în acest sezon (2 etape în Paris-Nisa, o etapă și clasamentul general în Turul Haut Var)

Betancur, contraatac perfect la Rui Costa

Cu cinci ascensiuni pe parcurs, dintre care două de categoria a doua și una de categoria 1, parcursul etapei de azi favoriza reușita unei evadări. Însă cum diferențele de timp erau extrem de mici, ritmul a fost unul foarte rapid în primii 80 de kilometri, echipa Sky asigurându-se că francezul Sylvain Chavanel (IAM Cycling) nu se va distanța la mai mult de un minut de pluton. În cele din urmă, Chavanel a realizat că demersul său este inutil și s-a lăsat reprins de grupul mare de cicliști, din care au evadat însă Stephen Cummings (BMC), Jens Keukeleire (Orica-GreenEdge), Mattia Cattaneo (Lampre-Merida), Pim Ligthart (Lotto-Belisol), Giovanni Bernaudeau (Europcar), Gregory Rast (Trek Factory Racing), Aleksandr Kucinski (Katusha), Adrien Petit (Cofidis), Alessandro De Marchi (Cannondale) și Florian Vachon (Bretagne – Seche Environnement). Nici cei 10 rutieri nu au fost lăsați să se distanțeze prea mult, fiind prinși cu 30 de kilometri înainte de final, după ce plutonul a gonit în ritm drăcesc.


Betancur l-a învins fără probleme pe Rui Costa, fiind ciclistul mai în formă în acest moment

Până la Fayence, a mai existat însă o altă ascensiune, Col de Bourigaille, ascensiune de categoria 1, care a rupt din nou grupul masiv de rutieri. Doar că mutarea încercată de Frank Schleck (Trek), Stefan Denifl (IAM) și Alexis Vuillermoz (AG2R-La Mondiale) a eșuat, iar în finalul de la Fayence s-a ajuns într-un pluton de 40 de rutieri în care se aflau și principalii favoriți la victorie. Iar după ce Rui Costa (Lampre-Merida) a încercat să-și treacă în cont prima victorie după ce s-a impus în cursa de Campionat Mondial de anul trecut, atacând pe ultimii 500 de metri, Carlos Betancur a contraatacat excelent și l-a depășit pe portughezul lui Lampre-Merida!
 


Astfel, columbianul de 24 de ani a dat o dublă lovitură: a doua etapă câștigată la rând în Paris-Nisa și preluarea tricoului galben de lider al clasamentului general de la Geraint Thomas (Sky), cu un avantaj de 8 secunde în fața galezului și de 18 secunde în fața lui Rui Costa. Etapa a șaptea din Paris-Nisa, penultima, are loc mâine între Mougins și Biot Sophia Antipolis. Este o manșă cu două ascensiuni de categoria 1, două de categoria 2 și una de categoria 3, ultima venind cu 64,5 kilometri înainte de final, semn că succesul unei evadări din care nu fac parte rutierii bine plasați în clasamentul general, ar putea fi facil.

Publicat: 14 03. 2014, 17:57
Actualizat: 14 03. 2014, 18:39