Q&A cu Simone Tempestini, după un debut la superlativ în Campionatul Naţional de Raliuri, 8 din 8 victorii de probă specială în Raliul Argeşului

7 mai 2019 360 afişări Auto-Moto
Q&A cu Simone Tempestini, după un debut la superlativ în Campionatul Naţional de Raliuri, 8 din 8 victorii de probă specială în Raliul Argeşului

Lupta lui Simone Tempestini pentru dobândirea titlului numărul patru în Campionatul Naţional de Raliuri a început cu o victorie fără drept de apel în Raliului Argeşului (3-4 mai), prima etapă din sezonul 2019.

Aflaţi la prima participare în acest raliu, Simone Tempestini şi copilotul său, Sergiu Itu, au stabilit timpul de referinţă pe toate cele opt probe speciale, inclusiv pe urcarea pe Transfăgărăşan de la barajul Vidraru la Piscul Negru.

La bordul unui Hyundai i20 R5, pregătit de Friulmotor, maşina la volanul căreia concurează şi în Campionatul Mondial de Raliuri în WRC2, cei doi nu au avut o sarcină uşoară, având în vedere tehnicitatea probelor şi vremea capricioasă. Simone şi Sergiu au început să concureze, în CNR, în anii în care Raliul Argeşului nu a fost organizat, iar în acomodarea cu traseul solicitant a fost foarte importantă munca depusă de echipajul deja sudat.

Q & A

Care a fost cea mai dificilă probă specială şi de ce?
Cea mai dificilă probă a fost proba Vidraru, cea de 27 de km pe întors, care a fost şi power stage. A fost grea din pricina condiţiilor meteo. A plouat şi traseul era parţial ud. Fiind o probă importantă, care aducea punctele suplimentare în clasamentul general al campionatului, era esenţial pentru noi şi pentru restul concurenţilor să reuşim o clasare cât mai bună. Având pneuri slick pe maşină nu a fost deloc uşor în zonele cu apă.

Cum te-ai simţit în maşină, ajută experienţa acumulată aici în pregătirea viitoarelor etape de asfalt la care vei concura în WRC2?
Sigur ne-a ajutat experienţa dobândită în WRC2. Simt că mai am de lucrat la maşină, nu este încă setup-ul pe care mi-l doresc. Mă înţeleg cu ea, este o maşină prietenoasă, uşor de pilotat, dar pentru mine şi pentru performanţa pură, trebuie să ajustăm câteva lucruri.

Urmează Raliul Aradului, o primă evoluţie pe macadam cu Hyundai i20 R5 înaintea Raliului Portugaliei. Veţi face câteva teste înainte?
Abia aştept să văd cum se comportă maşina pe macadam. Nu am avut până acum niciodată posibilitatea să o pilotez pe această suprafaţă, care este şi preferata mea. De obicei, cu toate maşinile pilotate m-am înţeles mai bine pe macadam decât pe asfalt, aşa că sunt încrezător. Vom folosi Raliul Aradului ca test pentru Raliul Portugaliei şi înainte vom avea o sesiune de teste, care este gândită pentru pregătirea următoarei etape din WRC2.

După cei 100,58 km de probă specială pe asfalt, în CNR, urmează probele pe macadam de la Raliul Aradului, 24-25 mai.

Credit foto: Rally Cow

 

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.