Mâinile pe volan!** Mihai Marinescu le prezintă fanilor „creierul” monopostului său

Mihai Marinescu (22 de ani) a spart gheața podiumurilor în acest sezon al Formulei 2. Pilotul brașovean a bifat cel mai valoros rezultat al motorsportului românesc pe patru roți, după ce a terminat pe locul trei cele două curse, din weekend-ul trecut, de pe circuitul Red Bull Ring din Austria. Privind cu emoție spre etapa de la Monza (1-2 octombrie), unde prezența pilotului este pusă sub semnul întrebării din cauza lipsei bugetului, Mihai Marinescu a oferit un cadou fanilor săi.

Acesta le prezintă volanul monopostului pe care îl pilotează, „creierul” celor mai importante comenzi. Se știe că, la fel ca în Formula 1, volanul unui monopost de Formula 2 este extrem de complicat, plin de butoane, cu tot felul de comenzi și reglaje. În Formula 2, volanele nu sunt personalizate, adică dispunerea butoanelor nu ține cont de preferințele pilotului (fiecare driver are propriul mod de a-și distribui atenția), așa cum se întâmplă, de exemplu, în Formula 1. Fiind un campionat în care se caută talente, în Formula 2 e important ca bugetul să nu fie foarte mare. Costul estimativ al unui volan de pe o mașină din Formula 2 este de 5.000 de euro. Este proiectat de Williams F1 special pentru monoposturile de Formula 2.

Cu 15 minute înainte de startul cursei, piloții pleacă din boxă, fac turul de formare, iar cu trei minute înainte de startul cursei, personalul tehnic se retrage. Fetele frumoase nu lipsesc nici din Formula 2

Pilotul brașovean Mihai Marinescu primește ultimele indicații, înainte de ieșirea de la boxe, de la mecanicul lui, Darren

Înainte de turul de încălzire, mecanicii echipei pentru care concurează românul se uită la motor pentru a se asigura că totul este ok și că acesta nu se supraîncălzește

La Red Bull Ring, Marinescu a fost susținut de pilotul de raliuri Alexandru Pițigoi, cel care, prin firma Colina Motors, îi oferă brașoveanului echipamentul de concurs (combinezon, mănuși, încălțări, cagule etc)

Ce este Formula 2?
Un campionat FIA caracterizat ca o competiție monomarcă în care piloții concurează pe mașini identice, pregătite de aceeași echipă tehnică. Monoposturile utilizate în Formula 2 sunt proiectate de Williams F1 Team și au propulsoare Audi/Montune de 500 CP. Sezonul 2011 are opt etape, iar fiecare etapă înglobează două curse.

Access direct în F 1
Pilotul care câștigă campionatul Formula 2 primește automat licență pentru Formula 1 și ajunge să testeze un monopost de F1 al team-ului Williams. Această miză face ca aproape la fiecare cursă să aibă loc dueluri impresionante. Deși a avut multe problemele, Mihai este într-o continuă recuperare a pozițiilor din clasamentul general.

Ochii pe pistă!

În funcție de lungimea unui tur, în medie într-o cursă, piloții parcurg 25 de tururi. Concentrarea trebuie să fie maximă, o simplă ezitare sau o clipă de neatenție te pot trimite direct în decor. Din pricina concentrării și a efortului depus în timpul cursei, chiar și la temperaturi ce nu depășesc 22 de grade, piloții pierd câteva kilograme.

Mihai a avut în cursa de pe 28 august o viteză medie de 185,85 km/h. Cea mai mare viteză la care a ajuns pe linia dreaptă a fost de 287km/h

Marinescu e acum în Italia, unde a intrat într-un program de pregătire cu doctorul Riccardo Ceccarelli, cel cu care se pregătesc printre alții Trulli și Kubica

Etapa de la Monza este în perioada 30 septembrie – 2 octombrie, cursele fiind programate pe 1 și 2 octombrie

8 este locul pe care îl ocupă acum Mihai Marinescu în clasamentul general

Publicat: 02 09. 2011, 08:21
Actualizat: 02 09. 2011, 08:23