„Lovitură măiastră!”. Spaniolii sunt dați pe spate de noua găselniță de la Dacia
Spaniolii sunt dațo pe spate de noua găselniță a Dacia după prezentarea celor două modele, Duster și Bigster, două modele care beneficiază de un sistem hibrid și care fac din aceste modele 4X4 cele mai accesibile de pe piață.
Potrivit presei spaniole, Dacia, care face parte din grupul Renault a dat o „lovitură măiastră” și a reinventat 4X4-ul cu un ingenios sistem dublu hibrid, care îi pune în dificultate pe rivalii săi.
Astfel, cei care vor să se bucure de un 4X4 accesibil o pot face prin achiziționarea unuia dintre cele două modele de la Dacia, chiar dacă niciuna dinte acestea nu este o mașină de teren în adevăratul sens al cuvântului.
Spaniolii sunt dați pe spate de noua găselniță de la Dacia
Brandul Dacia deține cel mai ieftin 4X4 de pe piață, iar cu cele două modele prezentate recent, Duster și Bigster, a reușit să îi dea pe spate pe spanioli. Concret, Dacia care este de acum dublu hibrid, face ca doritorii de 4X4 la un preț rezonabil să se bucure de o astfel de mașină, prin intermediul celor două modele, chiar dacă și ele au limitările lor, nefiind cu adevărat mașini de teren.
Însă, conform sursei menționate, niciunul dintre modelele 4X4 de piață, la momentul actual, nu oferă mai mult decât acestea două, care au un preț mai mic. De exemplu, noul Duster pornește de la 25.150 de euro, cu TVA inclus, în timp ce Bigster Hybrid are un un preț de pornire de la 20.750 euro, cu TVA inclus, potrivit site-ului oficial.
Astfel, pe lângă prețul convenabil, cele două mașini au și dimensiuni generoase pentru a depăși obstacolele, dat și o gardă la sol ridicată, eficientă pentru a putea circula fără teamă în afara asfaltului sau pe străzile care prezintă denivelări.
4X4 de la Dacia, mai performant în anumite condiții
Dacă până de curând Dacia a mizat pe un sistem convențional pentri versiunile sale cu tracțiune integrată, odată cu noile modele configurația 4X4 va fi extrem de diferită, ceeea ce promite ca Dacia să fie și mai performantă în anumite condiții.
Dacia a profitat de tehnologia de electrificare a grupului Renault, din care face parte, pentru a asista puntea din față printr-o punte spate independentă. Pentru a obține trancțiune pe ambele axe, Dacia a instalat un al doilea motor electric pe axa spate, cu 31 de cai-putere. Aceasta pare să fie o solușie foarte simplă, dar și foate eficientă datorită răspunsului său imedoat, dar și a capacității de a funcționa până la o viteză de 140 km/h, obținând astfel un compromis minum între spațiul mașinii și greutatea acesteia, ceea ce a permis instalarea a două rezervoare de câte 50 de litri, unul pentru benzină și altul pentru GPL, iar rezultatul este o autonomie de până la 1.500 de km.
De asemenea, alimentarea cu două tipuri de combustibil duce la un cost de utilizare redus cu până la 30%. Consumul mediu de benzină este de 5,5 l/100 km, cel de GPL este de 7,1l/100 km, în timp ce Dacia promite că în condusul urban, propulsia electrică va fi responsabilă pentru 60% din deplasări.