Hamilton a câştigat cursa de la Monza, după ce s-a ciocnit cu Vettel în primul tur. Safety-car, loteria strategiilor şi o penalizare au decis podiumul. "Ucid, pur şi simplu, pilotajul!" Cât s-a mărit avansul campionului la general

2 sep 2018 3771 afişări Auto-Moto
Hamilton a câştigat cursa de la Monza, după ce s-a ciocnit cu Vettel în primul tur. Safety-car, loteria strategiilor şi o penalizare au decis podiumul. "Ucid, pur şi simplu, pilotajul!" Cât s-a mărit avansul campionului la general

Lewis Hamilton a obţinut o victorie mare în fieful celor de la Ferrari, în Marele Premiu al Italiei, de la Monza, distanţându-se în clasamentul general în faţa germanului Sebastian Vettel.

Într-un weekend început perfect pentru Scuderia italiană, cu un record absolut stabilit de Kimi Raikkonen în drum spre pole-position, cu cel mai rapid tur din istoria Formulei 1, lovitura de graţie a venit devreme, imediat după start.

Plecaţi din prima linie a grilei de start, Raikkonen şi Vettel nu au rezistat, în această ordine, la conducerea Grand Prix-ului nici măcar un tur. În timp ce jumătatea a doua a plutonului era măcinată de un accident care avea să aducă safety-car-ul pe circuit, în ultimele clipe de cursă la liber, campionul mondial a declanşat un atac decisiv în faţa lui Vettel. Hamilton a ţinut trasa, având câţiva centimetri în faţă, în timp ce monopostul roşu al lui Vettel s-a lovit, pe partea dreaptă de maşina Mercedes. Vettel s-a răsucit pe pistă, cu eleronul faţă avariat, fiind nevoit să ruleze la pas spre boxe, pentru reparaţii. Germanul s-a plâns prin radio, însă comisarii au decis că este vorba despre un simplu incident de cursă şi nu au dictat vreeo sancţiune.

Împins la coada plutonului, Vettel a dat start cursei de urmărire, scopul său fiind acela de a limita pagubele, în clasamentul mondial. Germanul a reuşit să urce până pe cinci, a trecut al cincilea linia de finiş, însă a fost promovat pe poziţia a patra, după o penalizare de cinci secunde impusă de comisari lui Max Verstappen (Red Bull).

Duelul Raikkonen - Hamilton, arbitrat de Bottas

Lewis Hamilton l-a depăşit pe Raikkonen la restartul cursei, însă finlandezul a gestionat cu măestrie momentul, profitând de succesiunea de viraje pentru a reveni în faţă. IceMan a rămas în faţă, fără a reuşi să se desprindă decisiv, în timp ce britanicul a amânat atacul.

Jocul strategiilor a jucat, per total, în favoarea lui Hamilton. Ferrari a luat decizia unui schimb de cauciucuri anticipat pentru Raikkonen, chemat la boxe încă din turul 20. Hamilton a rămas pe circuit încă opt tururi, timp în care Mercedes l-a folosit pe Bottas, pilotul numărul doi, drept baraj mobil în faţa lui Raikkonen. Valtteri s-a achitat perfect de sarcină, încurcându-l pe Kimi Raikkonen, aflat într-o cursă contra cronometrului, pentru a lua un avantaj liniştitor în faţa lui Hamilton, în vederea reluării duelului direct după trecerea acestuia din urmă pe la boxe.

Hamilton a revenit, într-adevăr, pe circuit, în spatele lui Raikkonen, la finele turului 28, însă l-a prins din urmă cu uşurinţă, beneficiind de pneurile mai noi şi, implicit, mai performante. Depăşirea s-a consumat în turul 45, Hamilton atacând iniţial pe exterior, pe succesiune de viraje, beneficiind apoi de interior.

Raikkonen a rămas puţin timp în spatele lui Hamilton, sperând la o depăşire, însă a fost nevoit să se resemneze, ecartul lui Hamilton ajungând, la final de cursă, până la peste 8,5 secunde.

Podiumul, decis de o penalizare

Max Verstappen a trecut al treilea linia de finiş, însă a fost retrogradat două poziţii, după ce comisarii au dictat o penalizare de cinci secunde pentru obstrucţionarea unui adversar şi împingerea acestuia în afara pistei. Olandezul a reacţionat violent, într-o transmisiune radio care a avut nevoie şi de cenzurarea înjurăturilor, anunţându-şi echipa: "5 secunde? Pentru ce? I-am lăsat suficient loc! Ucid, pur şi simplu, pilotajul!"

Decizia oficialilor l-a ambiţionat pe Verstappen să îşi apere cu disperare poziţia pe pistă în faţa lui Bottas, omul care i-a proovocat penalizarea. "Nu îmi pasă că pierd timp, vreau să termin în faţă", a transmis prompt temperamentalul pilot în vârstă de 20 de ani.

De penalizarea lui Verstappen au profitat Bottas şi Vettel. În consecinţă, în clasamenul mondial al piloţilor, avansul lui Lewis Hamilton a crescut la 30 de puncte - mai mult decâît o victorie în Formula 1.

În clasamentul Constructorilor, Mercedes are acum avantaj de 25 puncte în faţa lui Ferrari, cu şapte curse rămase de disputat.

1. Mercedes ...........415 puncte
2. Ferrari ................390 puncte
3. Red Bull .............248 puncte
4. Haas ....................84 puncte
5. Renault ................84 puncte
6. McLaren ..............52 puncte
7. Toro Rosso ..........30 puncte
8. Force India ..........28 puncte
9. Sauber ................19 puncte
10. Williams ..............5 puncte

Următoareea cursă este programată în perioada 14-16 septembrie, pe circuitul Marina Bay, Singapore.

Citeşte şi: FOTO "Alături de unul dintre cei mai mari piloţi!". Tăriceanu l-a întâlnit pe unul dintre "zeii" Formulei 1. E triplu campion mondial

Versiune selectată: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.