Emanuel Gyenes concurează în ediția cu nr. 40 a Raliului Dakar. Pilotul din Satu Mare revine la clasa la care a obținut două victorii în 2011 și 2015

Autori: Alexandru Enciu, Marius Hutu Publicat: 01 Jan. 2018, 14:53 Actualizat: 23 Jan. 2018, 14:19 Auto-Moto

Emanuel Gyenes, pilotul Autonet Motorcycle Team, va lua peste câteva zile startul în cea de a 40-a ediție a celei mai dure competiții de anduranță din sportul cu motor. Acesta va fi Dakar-ul numărul opt pentru Mani, care a decis ca în 2018 să revină la Maraton, clasă pe care a câștigat-o de două ori.

Pe 6 ianuarie, în Lima, capitala statului Peru, se va da startul Dakar 2018, o ediție pe al cărui traseu s-a mizat foarte mult, deoarece marchează a 40-a cursă din istoria raliului și cea de a 10-a organizată în America de Sud.

Povestea Raliului Dakar a început în 1978 cu o primă ediție care a pronit din Paris, Franța, și s-a încheiat în Dakar, capitala Senegalului. După 29 de ediții desfășurate pe „continentul mamă” și anularea ediției cu nr. 30 (2008) din motive de securitate, Amaury Sport Organisation (organizatorul raliului din anii 90 încoace) a decis mutarea raliului în America Latină.

În 2018 se încearcă o recreare cât mai fidelă a raliului din Africa: vor fi șapte etape în care cuvântul de ordine este nisipul, cinci dintre acestea având loc chiar în primele zile de cursă, care vor fi petrecute în Peru. Se va reveni în nordul Deșertului Atacama, cel mai arid din lume, după o pauză de cinci ani și evident că nu vor lipsi clasicele speciale cu dunele albe de la Fiambala (zonă subadină din Argentina).

După ce parcurg zilele extrem de dificile din Atacama, unde navigația va fi cel mai important factor – având în vedere că o mare parte a traseulului este în zona cu dune, unde nu există repere -, pe concurenți îi așteaptă cinci zile la altitudini de peste 3.000 de metri. Deșertul, rămas acum în urmă, va fi înlocuit de Anzii Bolivieni, unde, așa cum s-a văzut în ediția 2017, condițiile meteo se pot schimba substanțial de la o oră la alta și unde de multe ori se va lua startul la temperaturi mai scăzute de 5 grade C°. Frigul și ploaia nu sunt pe placul concurenților, însă primirile din Bolivia și entuziasmul locuitorilor din acea țară nu pot fi înlocuite de nimic. În ediția precedentă, la intrarea în La Paz, capitala Boliviei, convoiul de concurenți și echipele de asistență tehnică au fost salutate de localnici pe kilometri întregi. De altfel, în La Paz raliul va poposi și în 2018, aici fiind programată ziua de odihnă, 12 ianuarie.

Coborând din Bolivia, riderii vor ajunge în Argentina pe 15 ianuarie și vor avea parte de o varietate de probe, de la dunele de lângă Anzi și căldura de peste 45 de grade din zona Salta – Belen – Chilechito și până la traseele care le vor aminti de probele speciale din WRC. De altfel, într-o zonă tradițională pentru Campionatul Mondial de Raliu, respectiv Cordoba, este programat și finișul acestei ediții – 20 ianuarie.

  • Emanuel Gyenes #28: „Mă aștept ca primele cinci zile din raliu să fie mai grele. Va fi un început mai dificil cu cele cinci etape din Peru, însă în rest știu la ce să mă aștept, pentru că am mai fost în zonele, din Bolivia și Argentina, unde vom concura în 2018. Totuși, vom afla exact ce ne-au pregătit organizatorii abia când vom primi roadbookurile. Va fi destul de greu să țin aproape de piloții de uzină, când vine vorba de timipi pe probe, pentru că ei rulează deja cu noul model KTM 450 Rally, care este mai ușor comparativ cu modelul pe care voi concura eu. Așa că îmi doresc să am un rezultat cât mai bun și să nu am probleme de navigație și nici tehnice”

La Dakar 2017, Mani s-a clasat pe locul 17 la general ( în 2016, pe 14), iar în ediția 2018 a decis să revină la clasa Maraton după ce în ultimii doi ani a rulat la Super Producție. Pilotul sătmărean are în palmares două victorii în Dakar la această clasă, acestea fiind obțiunte în 2011 și 2015. La Maraton lucrurile sunt mai dificile pentru că nu este permisă, de-a lungul raliului, schimbarea unei serii de componente de pe motocicletă, printre acestea aflându-se inclusiv motorul. Practic, trebuie să lupți pentru un loc cât mai bun în clasamentul general în timp ce îți menajezi motocicleta mult mai mult comparativ cu cei de la Super Producție.

La Dakar 2018, Mani va fi însoțit de o echipă de asistență tehnică formată din Laszlo Olah și Szabolcs Racz. Cei doi i-au fost alături și în edițiile 2016 și 2017, iar Laszlo Olah este coechipierul alături de care Mani a câștigat Red Bull Romaniacs în 2005 și 2006 la Expert Team.

Mani a plecat către Dakar 2018 chiar în ultima zi a anului 2017.

Autori: Alexandru Enciu, Marius Hutu Publicat: 01 Jan. 2018, 14:53 Actualizat: 23 Jan. 2018, 14:19 Auto-Moto
Pe aceeași temă
Bătaie la iUmor! Mihai Bendeac a făcut anunțul! Producătorii de la Antena 1 au șters instant imaginile și au vrut să oprească filmările
Bătaie la iUmor! Mihai Bendeac a făcut anunțul! Producătorii de la Antena 1 au șters instant imaginile și au vrut să ...
Stau românii în casă în vremea COVID-19? Ardelenii, cei mai disciplinaţi, teleormănenii, în topul „ruşinii”
Stau românii în casă în vremea COVID-19? Ardelenii, cei mai disciplinaţi, teleormănenii, în topul „ruşinii”
Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19
Austria ar putea deveni prima ţară europeană care ridică restricţiile impuse de COVID-19
PSG ar putea regreta ca a refuzat Barcelona! Oferta SCANDALOASA facuta de catalani pentru a-l readuce pe Neymar
PSG ar putea regreta ca a refuzat Barcelona! Oferta SCANDALOASA facuta de catalani pentru a-l readuce pe Neymar
Atenţie la mesajele false despre coronavirus! Nu crede tot ce primeşti pe Facebook sau WhatsApp
Atenţie la mesajele false despre coronavirus! Nu crede tot ce primeşti pe Facebook sau WhatsApp
E oficial! Ministerul Educației a anunțat când începe școala în România
E oficial! Ministerul Educației a anunțat când începe școala în România
Poze interzise cu Anamaria Prodan din izolare! La 47 de ani are corp de puștoaică
Poze interzise cu Anamaria Prodan din izolare! La 47 de ani are corp de puștoaică
Sfârşitul coşmarului: scenarii pentru criza de 
coronavirus – pauză de 3 luni, îngheţ un an sau ameninţare eternă a 
omenirii
Sfârşitul coşmarului: scenarii pentru criza de coronavirus – pauză de 3 luni, îngheţ un an sau ameninţare eternă ...
Maşina de făcut bani. Fraţii Pavăl de la Dedeman nu ratează nicio ocazie să facă milioane. Cea mai nouă lovitură
Maşina de făcut bani. Fraţii Pavăl de la Dedeman nu ratează nicio ocazie să facă milioane. Cea mai nouă lovitură
Descoperire ULUITOARE despre un gest sexual pe care îl fac toate femeile. Este plăcerea SUPREMĂ
Descoperire ULUITOARE despre un gest sexual pe care îl fac toate femeile. Este plăcerea SUPREMĂ
Psihologia pierderii locului de muncă în timpul coronavirusului
Psihologia pierderii locului de muncă în timpul coronavirusului
BREAKING | A SEMNAT cu Real Madrid! Los Blancos, lovitură în plină pandemie de coronavirus
BREAKING | A SEMNAT cu Real Madrid! Los Blancos, lovitură în plină pandemie de coronavirus
Cine ar putea primi pensie pe viață? Se dă lege
Cine ar putea primi pensie pe viață? Se dă lege
Decizia care va salva Dacia. trebuie să scbimbe tot
Decizia care va salva Dacia. trebuie să scbimbe tot
Una dintre fostele concurente de la ”Dansez Pentru Tine” a murit la numai 33 de ani
Una dintre fostele concurente de la ”Dansez Pentru Tine” a murit la numai 33 de ani
Prima piesă care PICĂ dacă lași mașina NEMIȘCATĂ câteva săptămâni
Prima piesă care PICĂ dacă lași mașina NEMIȘCATĂ câteva săptămâni
Modul în care şi-a prins nevasta care îl înşela cu şeful ei i-ar putea aduce unui bărbat 15 ANI de închisoare. Totul a plecat de la o APLICAŢIE oferită de toate smartphone-urile moderne. Avocat: „Merită o medalie!”
Modul în care şi-a prins nevasta care îl înşela cu şeful ei i-ar putea aduce unui bărbat 15 ANI de închisoare. Totul ...
Imagini terifiante: Trupurile oamenilor morţi de COVID-19, abandonate pe străzile unui oraş din Ecuador | VIDEO
Imagini terifiante: Trupurile oamenilor morţi de COVID-19, abandonate pe străzile unui oraş din Ecuador | VIDEO
Singura categorie de cetățeni care NU mai completează declarația pe proprie raspundere
Singura categorie de cetățeni care NU mai completează declarația pe proprie raspundere
NOUA MODĂ pe Instagram. Aceste bombe sexy și-au făcut bikini din măști de protecție. "E plin de Covidioți!"
NOUA MODĂ pe Instagram. Aceste bombe sexy și-au făcut bikini din măști de protecție. "E plin de Covidioți!"
Doliu imens in lumea MODEI! A murit dupa ce a fost infectat cu CORONAVIRUS. O lume intreaga il plange acum. Ce s-a intamplat cu designerul in doar cateva zile
Doliu imens in lumea MODEI! A murit dupa ce a fost infectat cu CORONAVIRUS. O lume intreaga il plange acum. Ce s-a intamplat ...
A înnebunit internetul! Lora, din ce în ce mai sexy! Artista a postat mai multe poze din vacanța din Bali și a lăsat loc imaginației
A înnebunit internetul! Lora, din ce în ce mai sexy! Artista a postat mai multe poze din vacanța din Bali și a lăsat ...
Carmen Harra previziuni sumbre pentru România. Ce va întampla in următoarele 2 luni
Carmen Harra previziuni sumbre pentru România. Ce va întampla in următoarele 2 luni
FOTO. Anca Țurcașiu arată fabulos la 49 de ani! Se pozează fără rețineri în carantină
FOTO. Anca Țurcașiu arată fabulos la 49 de ani! Se pozează fără rețineri în carantină
FOTO. Adelina Pestrițu, incendiară la ieșirea din duș! S-a pozat așa, iar fanii s-au încins: "Are pe ce să stea prosopul"
FOTO. Adelina Pestrițu, incendiară la ieșirea din duș! S-a pozat așa, iar fanii s-au încins: "Are pe ce să stea ...
COVID-19: Cum putea China să împiedice epidemia, dar nu a făcut-o
COVID-19: Cum putea China să împiedice epidemia, dar nu a făcut-o
Mașini noi, găsite abandonate după 30 de ani. Toate funcționează încă perfect!
Mașini noi, găsite abandonate după 30 de ani. Toate funcționează încă perfect!