Citroen și Loeb au câștigat pentru a doua oară în Finlanda

Dupa primul succes din 2008, Sébastien Loeb, Daniel Elena si
Citroën au castigat pentru a doua oara Raliul Finlandei. Acest
succes istoric este completat si de clasarea pe podium a
echipajului S̩bastien Ogier РJulien Ingrassia. Cu doua modele DS3
WRC pe podium, echipa Citroën Total si-a consolidat prima pozitie
in clasamentul constructorilor, iar Sébastien Loeb a ajuns la un
avans de 27 de puncte in clasamentul pilotilor.

Raliul Finlandei este unul dintre cele mai populare din Campionatul
Mondial de Raliuri. In prima zi, Sébastien Loeb / Daniel Elena si
Sébastien Ogier / Julien Ingrassia au fost mai rapizi decat rivalii
lor si au terminat pe primele doua locuri in clasamentul
provizoriu. Astfel, ziua de vineri urma sa fie una extrem de
dificila pentru ca echipajele Citroën Total plecau primele la start
si curatau drumul pentru cei din spate.
Sébastien Loeb si Daniel Elena si-au pastrat pozitia si dupa o zi
secunda foarte disputata, in care s-au parcurs 671,72 kilometri in
14 ore, dintre care 134,6 kilometri de proba speciala. Cei doi au
terminat ziua a doua cu un avans de 1,6 secunde fata de colegii lor
Sébastien Ogier si Julien Ingrassia. Ultima zi, una foarte lunga,
anunta o lupta incredibila intre cele doua echipaje Citroën Total
si finlandezul Jari-Matti Latvala, singurul lor obiectiv fiind
victoria intr-unul dintre cele mai prestigioase raliuri din
Campionatul Mondial.

Cele trei echipaje reusisera sa se distanteze de restul plutonului
in primele doua zile. Sébastien Loeb si Sébastien Ogier trebuiau sa
lupte pentru victorie cu finlandezul Jari-Matti Latvala pe ultimii
140 kilometri de proba speciala. Aflat primul la start, Loeb se
temea ca va intalni conditii mai putin favorabile pe probe decat
rivalii sai directi. Campionul mondial en-titre a decis ca cea mai
buna forma de aparare este atacul si a mers la limita inca de la
inceputul zilei. La prima trecere pe Leustu 1 (PS12), Loeb a fost
mai rapid decat Ogier cu 6,4 secunde si decat Latvala cu 10,7
secunde pe 21,35 kilometri. „Am mers la limita peste tot. Am dat
totul aici”, a spus Loeb la finalul probei.

La fel de determinat, Loeb a fost cel mai rapid si pe urmatoarea
proba speciala, dar Ogier nu a renunta la lupta. „Inca nu s-a
terminat. Voi forta pana la final. Diferenta este de doar zece
secunde si, in plus, Latvala nu e foarte departe”, a spus si
Ogier.

In ciuda conditiilor din ce in ce mai dificile, Loeb nu a cedat
prima pozitie pana la final fiind primul pilot non scandinav care
reuseste o astfel de performanta incredibila. In plus, victoria din
Finlanda a insemnat un record si pentru Citroën care a reusit 7
victorii consecutive in acest sezon. Pentru Loeb aceasta a fost a
66-a victorie din cariera cu Citroën incepand din sezonul 2002, iar
in urma acestui succes el are un avans de 27 de puncte fata de
Mikko Hirvonen si 31 de puncte fata de Sébastien Ogier in lupta
pentru titlul pilotilor. „Este una dintre cele mai mari victorii
din cariera. A trebuit sa muncesc mult pana sa fiu sigur de ea.
Uneori trebuie sa-ti depasesti limitele pentru a-ti mari avantajul.
M-am simtit foarte bine pe aceste probe cu modelul Citroën DS3 WRC,
chiar mai bine decat cu vechile modele Xsara sau C4. Scopul meu a
fost sa fiu primul in campionat inaintea etapelor pe asfalt si am
reusit, dar mai sunt multe puncte in joc si lupta este in
continuare deschisa”, a spus Loeb la final.

Sperantele lui Ogier la victorie au disparut pe speciala cu numarul
17 cand a facut pana. Fostul campion mondial al juniorilor a
terminat raliul pe locul 3, dupa Jari-Matti Latvala, la 12,8
secunde in spatele castigatorului. „Totul a mers destul de bine
pana la ultima bucla. Eram intr-o pozitie buna in care mai puteam
castiga, dar am facut o pana. Ma simt putin frustrat pentru ca
acest incident ne-a impiedicat sa obtinem un rezultat mai bun”, a
spus si Sébastien Ogier.

„Citroën pune accent in continuare pe aspectul sportiv”, a
subliniat Olivier Quesnel, directorul Citroën Racing. „Ne asumam
decizia de a-i lasa pe pilotii nostri sa mearga asa cum vor ei.
Fiecare echipaj a avut strategia proprie si putea sa o aplice cum
doreau. Sébastien Loeb si Daniel Elena s-au descurcat perfect in
aceasta situatie. Sébastien Ogier si Julien Ingrassia se aflau in
lupta pentru victorie pana cand au facut pana. Am obtinut inca un
rezultat excelent aici si as vrea sa felicit echipa tehnica pentru
rezultatele obtinute de modelul DS3 care si-a dovedit inca o data
fiabilitatea si performantele.”

Tot pe modele Citroën DS3 WRC, Petter Solberg si Chris Patterson au
terminat Raliul Finlandei pe locul 5, rezultat care i-a ajutat
sa-si consolideze pozitia a cincea in clasamentul general, iar Kimi
Räikkönen si Kaj Lindström au terminat pe locul 9.

Urmatoarea provocare pentru pilotii Citroën si modelul DS3 WRC este
Raliul Germaniei, programat in perioada 18 – 21 august 2011.

Rezultate
Raliul Finalndei (etapa a 8-a din 13)*

1 S. Loeb / D. Elena – Citroën DS3 WRC 2h 39m 37.0s
2 JM. Latvala / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +8.1s
3 S. Ogier / J. Ingrassia – Citroën DS3 WRC +12.8s
4 M. Hirvonen / M. Anttila – Ford Fiesta RS WRC +1m 09.1s
5 P. Solberg / C. Patterson – Citroën DS3 WRC +1m 16.2s
6 M. Ostberg / J. Andersson – Ford Fiesta RS WRC +1m 27.8s
7 H. Solberg / I. Minor – Ford Fiesta RS WRC +3m 25.5s
8 M. Wilson / S. Martin – Ford Fiesta RS WRC +3m 53.2s
9 K. Räikkönen / K. Lindström – Citroën DS3 WRC +3m 59.8s
10 J. Hänninen / M. Markkula – Skoda Fabia Super 2000 +5m
13.7s
Clasament general – PILOTI dupa Raliul Finlandei (etapa a 8-a din
13)*
1. Sebastien Loeb 171 p, 2. Mikko Hirvonen 144 p, 3. Sebastien
Ogier 140 p, 4. Jari-Matti Latvala 96 p, 5. Petter Solberg 83 p, 6.
Mads Ostberg 56 p, 7. Matthew Wilson 40 p, 8. Kimi Raikkonen 26 p,
9. Henning Solberg 26 p 10. Frederico Villagra 20 p, 11. Juho
Hannien 13 p, 12. Dani Sordo 8 p, …
Clasament general – CONSTRUCTORI dupa Raliul Finlandei (etapa a 8-a
din 13)*
1. Citroen Total World Rally Team 290 p, 2. Ford Abu Dhabi 225 p,
3. M-Sport Stobart Ford 101 p, 4. Petter Solberg WRT 71 p, 5. Ice 1
Racing 38 p, 6. Munchi’s Ford WRT 32 p, 7. Team Abu Dhabi 20 p, 8.
FERM Power Tools 16 p, 9. Monster WRT 8 p, 10. Brazil World Rally
Team 1p, 11. Van Merksteijn Motorsport 0 p.

*Sub rezerva omologarii rezultatelor de catre FIA.

Publicat: 01 08. 2011, 12:46
Actualizat: 01 08. 2011, 12:47