Averea Emmei Răducanu a crescut foarte rapid în ultimul an datorită unei serii de contracte valoroase.
Jucătoarea britanică cu origini în România a impresionat la doar 18 ani reușind să obțină primul său titlu de Grand Slam la US Open. Au urmat câțiva ani dificili în care nu s-a mai ridicat la nivelul așteptărilor, dar în 2025 pare a fi revenit la forma care a consacrat-o, iar asta i-a atras numeroase contracte de sponsorizare.
Britanicii au verificat cât de bine se descurcă în afaceri Emma Răducanu, una din cele mai valoroase sportive din Marea Britanie. Compania Emmei a început să înregistreze venituri uriașe față de primul an de activitate când avea doar 44 de lire sterline în cont.
În prezent, compania sportivei valorează 13.5 milioane de lire sterline, înregistrând în 2024 un profit net de 5 milioane de lire sterline, potrivit The Sun.
Emma Răducanu deține compania Harbour 6 care i-a generat, în medie, venituri de 100.000 de lire săptămânal. Prin această companie, britanica își gestionează toate veniturile din tenis și sponsorizări.
Firma a fost înființată în 2020, iar cinci ani mai târziu o ajută pe Răducanu să obțină numeroase contracte de sponsorizare cu branduri de renume precum Porsche, Nike, Dior, Vodafone sau British Airways.
Succesul de la US Open a fost ca o rampă de lansare pentru Emma Răducanu. Avea o poveste excelentă de promovat pentru branduri cunoscute, dat fiind faptul că reușea o performanță uriașă la doar 18 ani, așa cum admite și expertul Nigel Currie.
„Emma și echipa ei de management sunt, evident, foarte inteligente. Au profitat de victoria ei incredibilă la US Open în 2021, când avea doar 18 ani. Sponsorii caută întotdeauna sportive de top.
Aspectul fizic și carisma sunt, de asemenea, importante, iar o personalitate deschisă ajută mult în aparițiile media și în contractele de sponsorizare. Ea are din plin toate aceste calități. Totuși, până acum nu a reușit să regăsească forma care i-a adus triumful de Grand Slam.”, a declarat Nigel Currie, potrivit The Sun.
Emma Răducanu este un brand personal care vinde foarte bine, iar firmele de top sunt încântate să se asocieze cu imaginea sportivei. Porsche, compania care a început să colaboreze recent și cu David Popovici, a făcut-o pe Emma Răducanu ambasadoare globală a brandului. A avut un parteneriat solid și cu Vodafone, dar potrivit unor surse, colaborarea a încetat recent din cauza sumei prea mari solicitată de echipa sportivei.
Contractul cu Nike îi aduce venituri de peste 100.000 de lire anual. Cu celebra companie de rachete de tenis Wilson are un contract similar. Dior și Tiffany i-au propus contracte de peste 2 milioane de lire anual, în timp ce cu British Airways are un contract de 1 milion de lire pe an.