Acasa » Fotbal Intern » Superliga » „Cheltuim de două ori mai mult decât încasăm”. „Gaura neagră” din București care a costat 234 de milioane de euro e disputată aprig de Primărie și de FRF

„Cheltuim de două ori mai mult decât încasăm”. „Gaura neagră” din București care a costat 234 de milioane de euro e disputată aprig de Primărie și de FRF

Sonia Baciu
13 aug. 2025, 16:37, Superliga
„Cheltuim de două ori mai mult decât încasăm”. „Gaura neagră” din București care a costat 234 de milioane de euro e disputată aprig de Primărie și de FRF
FOTO: SportPictures

Arena Națională, stadionul cu cea mai mare capacitate din țară, s-a aflat printre obiectivele de interes ale lui Răzvan Burleanu, șeful FRF, care lansase, public, ideea de a prelua adminstrarea acesteia. Costul Arenei Naționale a fost de 234 de milioane de euro și este considerată o „gaură neagră”, asta deoarece cheltuielile pe care le generează sunt duble față de veniturile pe care le încasează administratorul, adică Primăria Municipiului București (PMB).

FRF a început discuțiile cu PMB în timpul mandatului lui Nicușor Dan, însă au fost sistate odată cu alegerea acestuia în funcția de președinte al României.

În acest context, primarul interimar, Stelian Bujduveanu, a venit cu precizări privind discuțiile lansate de FRF și susține că PMB poate să gestioneze „stadionul foarte bine”.

Stelian Bujduveanu, despre Arena Națională: „Cheltuim de două ori mai mult decât încasăm”

Primarul interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a vorbit despre ideea celor de la FRF de a prelua Arena Națională, stadionul care a costat 234 de milioane de euro și care este considerat o „gaură neagră”, dar pe care municipalitatea nu vrea să o cedeze unui alt administrator. În plus, Bujduveanu susține că, în ciuda declarațiilor publice ale lui Răzvan Burleanu, nu există o „comunicare oficială” între cele două instituții.

„În primul rând, oficial, noi nu avem o comunicare cu FRF. Nu există o comunicare instituțională prin care să ni se solicite acest demers. Cred că au existat discuții la nivel personal în trecut.

Consider că Primăria Municipiului București este capabilă să gestioneze Arena Națională foarte bine și vă spun și de ce: dacă ar fi inclusă într-o infrastructură sportivă complexă, ar avea mai multe posibilități să dezvolte inclusiv relații cu parteneri externi, pentru a fi utilizată fie ca arenă sportivă, fie, în anumite momente, pentru spectacole sau alte evenimente.

Am avut, de exemplu, chiar și competiții de jocuri pe calculator organizate în interiorul Arenei Naționale, dacă vă amintiți. Deci această locație, împreună cu altele, dacă ar fi grupate într-un singur complex, ar putea fi gestionate mult mai eficient.

Evident, toată lumea o să mă întrebe care sunt costurile Arenei. Le pot spune, că e simplu: cheltuim de două ori mai mult decât încasăm. Dar acest lucru nu este neobișnuit pentru infrastructuri sportive de asemenea dimensiuni”, a declarat Stelian Bujduveanu pentru GSP.

Arena Națională, „casa” FCSB

Arena Națională găzduiește cele mai mari evenimente culturale din România, fiind locul în care au venit trupe consacrate la nivel mondial, precum Depeche Mode (de două ori), Red Hot Chilli Peppers, Metallica, Guns N’Roses sau Coldplay.

De asemenea, Arena Națională este „casa” celor de la FCSB, dar și a celor de la Dinamo sau, ocazional, Rapid. Anul trecut, pentru un meci de campionat a plătit 13.000 de euro, la fel ca și pentru cele din Europa League, în timp ce pentru partidele din Liga Campionilor a achitat 28.000 de euro.

Potrivit sursei menționate, în 2024, Arena Națională a avut un venit de 1,2 milioane de euro, în timp ce cheltuielile au fost de 3 milioane de euro.

În acest context, Bujduveanu susține că bilanțul financiar al Arenei Naționale nu este unul atipic.

„Din ce produce venituri Arena Națională? Din chirii. Chiria nu este ieftină, dar gândiți-vă că pornește de la 23.000 de euro și crește în funcție de eveniment. Raportat însă la alte arene, care au și 50.000 de locuri, este destul de mică.

Cum facem, economic, ca o arenă să funcționeze și să fie profitabilă? În primul rând, ne întrebăm dacă scopul inițial a fost ca Arena să fie profitabilă? Nu. Dar obiectivul este ca pierderile să fie limitate în timp, într-adevăr.

Cu cât avem mai multă diversitate – concerte, competiții sportive, festivaluri – cu atât Arena va deveni mai profitabilă ca entitate.

În acest moment, creșterea tarifelor nu este fezabilă, pentru că am risca să pierdem chiar și partenerii fideli ai Arenei Naționale”, a mai spus interimarul Bujduveanu.