Acasa » Diverse » Dacia ia cu asalt Europa cu modelul Bigster: „Intrăm în Champions. Un SUV de segment C la preț de segment B”

Dacia ia cu asalt Europa cu modelul Bigster: „Intrăm în Champions. Un SUV de segment C la preț de segment B”

14 iul. 2025, 17:33, Diverse
Dacia ia cu asalt Europa cu modelul Bigster: „Intrăm în Champions. Un SUV de segment C la preț de segment B”
FOTO: Profimedia 14.07.2025

Dacia Bigster, lansată pe piață în toamna lui 2024, ia cu asalt Europa și ajunge și în Insulele Canare (Spania), unde se așteaptă să aibă un succes la fel de mare ca cel pe care l-a înregistrat în alte state europene. În Spania, Dacia a devenit marca de mașini preferată, iar ca exemplu în mai 2025 au fost vândute aproape 5.000 de unități.

Dacia Bigster are un preț de pornire de 23.000 de euro, iar varianta de top poate ajunge chiar și la aproape 30.000 de euro.

„Un SUV de segment C la preț de segment B”

Bigster vine să completeze modelele mai vechi, (Spring, 100% electric de pe piață, Jogger, un model cu un spațiu amplu, cu șapte locuri, și Duster, reînnoit anul trecut), dar promite ca prin calitățile sale să ajute la menținerea constantă a creșterii vânzărilor.

Bigster demonstrează și atenția pe care o are constructorul pentru mediu, fiind introduse motoarele hibrid.

„O marcă ce propune un mod diferit de consum. Punem în mașinile noastre ceea ce numim esențialul, ceea ce este cu adevărat necesar”, a declarat Laurent Sengenes, directorul general al Dacia Spania, în cadrul prezentării oficiale a noului SUV Bigster în Insulele Canare, citat de MotorEnLinea.

Potrivit oficialului, Dacia pregătește un salt major pe piața auto, pe care nu ezită că o numească o Ligă a Campionilor, în timp ce modelul SUV Bigster este catalogat ca un „jucător bun”.

„Când mergem în Champions League, mergem cu jucători buni. Avem Bigster. Intrăm în Champions. Un SUV de segment C la preț de segment B”, mai spune Sengenes.

„Bigster vine acum cu o gamă 100% electrică”

Conform sursei menționate, Dacia Bigster poate contribui la o extindere foarte importantă pe piața auto, de la 60% cât este în prezent, la aproximativ 90%.

„Bigster vine acum cu o gamă 100% electrică, dar și cu eticheta ECO, în conformitate cu evoluția pieței către modele mai durabile. Versiunea sa hibridă de 155 CP, exclusivă pentru Dacia, va fi în centrul ofertei, și reprezintă peste 40% din mixul de vânzări preconizat”, mai indică sursa menționată.

  • În ceea ce privește autonomia modelului Dacia Bigster, aceasta poate ajunge până la 1.400 de kilometri

„Dorim să ne dezvoltăm rămânând fideli valorilor noastre, fără a schimba genetica Dacia”, mai spune directorul Sengenes, care precizează că pentru Insulele Canare, marca se axează pe trei aspecte: esențialul, spiritul aventurier și conceptul ECO. Iar acestea, în opinia sa, sunt realizabile nu doar prin prețul scăzut, dar și prin combinația cu costurile de funcționare reduse.

Bigster, cu prețul variind între 23.000 și 30.000 de euro, este poziționat cu mult sub medie într-un segment auto care a înregistrat creșteri chiar și cu 30% în contextul crizei componentelor.

Dacia este cea mai vândută marcă auto în Spania, țara în care sunt pste 600.000 de români.