Acasa » Diverse » Și-a cumpărat un Bugatti Bolide de 4.700.000 de dolari, apoi a descoperit ce trebuie să facă la fiecare 58 de kilometri

Și-a cumpărat un Bugatti Bolide de 4.700.000 de dolari, apoi a descoperit ce trebuie să facă la fiecare 58 de kilometri

Sonia Baciu
25 apr. 2025, 12:17, Diverse
Și-a cumpărat un Bugatti Bolide de 4.700.000 de dolari, apoi a descoperit ce trebuie să facă la fiecare 58 de kilometri
Și-a cumpărat un Bugatti Bolide de 4.700.000 de dolari, apoi a descoperit ce trebuie să facă la fiecare 58 de kilometri. FOTO: captura YT

Achiziționarea unei mașini vine la pachet cu anumite costuri care nu pot fi neglijate, mai ales dacă respectivul automobil este rulat și nu doar ținut în garaj.

Manny Khoshbin (54 de ani), magnat imobiliar american și un colecționar împătimit de „hipercars”, le-a oferit fanilor săi o incursiune în lumea uimitoare a Bugatti Bolide, cea mai recentă achiziție, care a ajuns în colecția sa la finalul lunii ianuarie 2025 și pentru care a plătit suma de 4.700.000 de dolari.

Bolidul este al doilea astfel de exemplar din SUA și este destinat exclusiv circuitului Le Mans.

„Surpriza” costisitoare a lui Khoshbin la fiecare 58 de kilometri parcurși

Cu un motor puternic care dezvoltă 1.578 de cai putere, Bugatti Bolide atinge „suta” în numai 2,2 secunde. În video-ul pe care l-a realizat Khoshbin a acordat o atenție deosebită anvelopelor Bolide-ului, explicând că acestea sunt foarte costisitoare, dar și complexe.

Potrivit lui Khoshbin, automobilul este livrat cu două seturi complete de roți: de transport, are sunt mai subțiri și sunt destinate pentru deplasarea acestuia în afara pistei, și anvelopele de curse, anvelope „slick”. Surpriza costisitoare este că un astfel de set de anvelope „slick” se vând cu 8.000 de dolari, dar mai als că rezistă doar 58 de kilometri.

Mai mult decât atât, anvelopele „slick” trebuie montate și demontate de trei ori pentru a fi asigurat echilibrul adecvat al tracțiunii. În plus, chiar dacă Bolide-ul nu este rulat, acest tip de anvelope expiră după cinci ani, în timp ce anvelopele de ploaie expiră după trei ani.

Bolide-ul, autonomie redusă

În ceea ce privește autonomia Bolide-ului, aceasta este una foarte redusă. Automobilul are rezervorul cu o capacitate de aproximativ 72 de litri, dar o medie de 11,3 l la 4,8 km parcurși.

Potrivit LuxuryLaunches, Bolide-ul funcționează cel mai bine cu combustibil de curse de 110 octani, dar, în caz de urgență, poare funcționa tehnic cu combustibil de 98.

Le Mans, cu Federer la start

Ediția din acest an a cursei de anduranță Le Mans 24h, a 93-a, va avea parte de o prezență surprinzătoare la start.

Automobile Club de l’Ouest a anunțat că a patra rundă a cursei, în 14 iunie, îl va avea la linia de start pe legendarul Roger Federer, care după retragerea din circuit și-a dedicat timpul și altor sporturi.

„Va fi un privilegiu extraordinar să îl primim pe Roger Federer ca starter oficial al celor 24 de ore de la Le Mans. Influența sa se extinde mult dincolo de tenis. El este o legendă vie, admirată atât pentru realizările sale, cât și pentru calitățile sale umane. Implicarea sa va spori și mai mult atractivitatea cursei din acest an, care se pregătește deja să fie extraordinară”, a declarat Pierre Fillon, președintele Automobile Club de l’Ouest, notează LeMans24h.

„Este o mare onoare să fiu invitat să iau startul la 24 de ore de la Le Mans, o cursă emblematică, dar extrem de epuizantă. Întotdeauna am fost fascinat de angajamentul, precizia și reziliența pe care le solicită. Să fiu în centrul acestui eveniment emblematic va fi o experiență remarcabilă”, a declarat Roger Federer, fostul lider mondial al tenisului masculin.

Primul român care a participat la această cursă emblematică a fost Prințul Nicolae, în urmă cu 90 de ani. După o pauză considerabilă, în 2023, un alt român a fost prezent în cursa Le Mans, Filip Ugran.