Fostul arbitru Cristi Balaj, actual președinte la CFR Cluj, susține ferm că Dinamo trebuia să beneficieze de penalty la faza când Siyabonga Ngezana a lovit mingea cu mâna la duelul cu Stipe Perica.
Acesta nu dă vina în mod special pe Istvan Kovacs, ci mai degrabă pe arbitrii din camera VAR, cei care erau obligați să intervină în acest caz și să semnaleze centralului faza incriminată.
Fostul arbitru Cristi Balaj, actual președinte la CFR Cluj, este de părere că Dinamo trebuia să aibă parte de o lovitură de la 11 metri la faza din minutul 34, la scorul de 1-1, atunci când Siyabonga Ngezana a lovit mingea cu mâna la duelul cu Stipe Perica.
Acesta nu dă vina în mod special pe Istvan Kovacs, ci mai degrabă pe arbitrii din camera VAR, cei care erau obligați să intervină și să semnaleze centralului faza incriminată.
În ciuda faptului că și Istvan Kovacs a avut putut observa foarte bine și el respectiva infracțiune, nefiind mascat de niciun jucător, nu se poate înțelege de ce nu s-a intervenit din camera VAR de către Sorin Costreie și colegii săi.
„Referitor la faza mult discutată de la partida dintre FCSB și Dinamo, în timpul meciului poate că este greu să vezi infracțiunea pe care o comite jucătorul FCSB-ului. La viteză normală, e posibil ca Istvan Kovacs chiar să nu fi văzut.
Dar VAR-ul obligatoriu, repet, obligatoriu, trebuia să intervină. Nu există așa ceva. Cum adică VAR-ul să nu îi sesizeze această fază lui Istvan Kovacs? Ngezana face volei acolo. Este evident pentru toată lumea. Ridică mâna într-o poziție unde n-avea ce să caute. Face întâi henț, iar apoi balonul se lovește de capul atacantului de la Dinamo.
Deci VAR trebuia să intervină și să îi atragă atenția lui Kovacs că este o fază mai mult decât discutabilă. După părerea mea, este henț indiscutabil și lovitură de la 11 metri în favoarea lui Dinamo”, a declarat Cristi Balaj pentru Fanatik.
/https%3A%2F%2Fwww.prosport.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2FCFR-CLUJ-UNIVERSITATEA-CRAIOVA-PLAY-OFF-LIGA-1-CASA-PARIURILOR-15.05.2022-1400x1050.jpg)
Cristi Balaj consideră ca erorile arbitrilor nu ar fi atât de întâmplătoare și acuză că, „mai un penalty neacordat, mai două puncte câștigate” și uite așa, la final, când se trage linie, „așa se iau campionatele”.
„Dacă nici o astfel de fază nu este reclamată și nu este sesizată de VAR, atunci ce să mai vorbim? Uite așa se iau campionatele… Mai un penalty neacordat aici, mai două puncte câștigate dincolo… Și, știți cum e, se adună, se adună și la final se hotărăște campioana!
Cât privește al doilea cartonaș galben, este interpretabil, este la latitudinea arbitrului, a lui Istvan Kovacs. El trebuia să hotărască. Dar Kovacs, dacă nu a fost chemat la VAR, nu a putut, bineînțeles, să intervină”, a mai spus președintele de la CFR Cluj pentru sursa menționată mai sus.