Acasa » Advertorial » (P) 5 trucuri de time management pentru o primăvară fără stres

(P) 5 trucuri de time management pentru o primăvară fără stres

13 apr. 2023, 16:54, Advertorial
(P) 5 trucuri de time management pentru o primăvară fără stres

Felul în care îţi organizezi timpul este esenţial atât în viaţa personală, cât şi în cea profesională. Atunci când îţi manageriezi corect şi uşor timpul, vei vedea că nu este atât de greu să găseşti un echilibru între muncă, responsabilităţi casnice, timp petrecut cu cei dragi şi hobby-uri. Desigur, la fel de important este să setezi limite clare în toate aspectele vieţii tale pentru a evita epuizarea sau suprasolicitarea.

Buna organizare nu este un skill cu care te naşti, un talent sau un noroc. Absolut oricine poate aplica principii diverse de time management în viaţa personală şi profesională, astfel încât să îşi găsească echilibrul. Trebuie să ştii ca echilibrul poate să difere de la persoana la persoană. Spre exemplu, pentru anumite persoane socializarea zilnică este esenţială, în timp ce pentru altele socializarea de două sau trei ori pe săptămână este suficientă.

Totuşi, ceea ce au în comun cei ce îşi găsesc echilibrul este abilitatea de a gestiona eficient timpul de care dispun, astfel încât să se simtă împliniţi.

Primăvara aceasta este un moment minunat pentru a începe să îţi gestionezi mai eficient timpul, astfel încât să începi sezonul cald cu energie şi voie bună. Iată 5 trucuri de time management pentru o primăvară fără stres:

Listele sunt prietenele tale atunci când le foloseşti înţelept

Listele sau “To Do Lists” aşa cum sunt numite în engleză îţi pot fi un aliat de încredere, atunci când le foloseşti inteligent. Nu este o idee bună să îţi umpli mintea, agendele şi telefonul cu liste, ci să ai câteva, pe care să le ştergi pe măsură ce le bifezi.

Cele mai bune situaţii în care poţi folosi aceste liste sunt responsabilităţile uzuale sau de sezon. Spre exemplu, atunci când trebuie să îţi schimbi jantele sau anvelopele, fie că este vorba de anvelope de vară sau anvelope de iarnă, este o idee bună să treci acest task într-un To Do List. În acest fel, nu vei circula cu anvelopele nepotrivite ca să rişti amendă. Desigur, anvelopele all season sunt oricând o idee bună dacă vrei să bifezi această problemă de pe listele tale definitiv.

Alte situaţii în care poţi folosi cu succes listele sunt proiectele personale, precum cursurile sau obiectivele personale. Spre exemplu, dacă îţi doreşti să atingi anumite scopuri în decursul unui an, notează-le şi păstrează foaia pe birou pentru a nu uita pentru ce goal-uri munceşti.

Trebuie să îţi cunoşti priorităţile

Time management nu este întotdeauna despre liste, task-uri şi sarcini, cât este despre priorităţi. Atunci când începi să îţi setezi corect priorităţile, vei observa că îţi va fi mai uşor să îţi gestionezi timpul. De ce? Ei bine, atunci când energia ta nu se iroseşte în direcţii greşite, vei găsi mai mult timp pentru lucrurile ce contează cu adevărat pentru tine.

Dacă îţi este dificil să îţi setezi priorităţile, notează pe o hârtie toate lucrurile care îţi ocupa timpul într-o săptămână şi apoi ordonează-le în funcţie de importantă. Ca să îţi fie mai uşor să le notezi, imaginează-ţi că acestea se suprapun că timp şi trebuie să alegi neapărat cărei activităţi îi vei dedica timpul tău.

Trebuie să ştii când să iei o pauză

O viaţă ocupată în care tot ce faci este să încerci să îţi gestionezi timpul nu sună deloc a echilibru. De aceea, indiferent de ocupaţiile tale, o pauză este nu numai binevenită, ci şi necesară. Poţi să îţi iei o vacanţă, câteva zile în care ai grijă de tine, fie că mergi la SPA sau la cumpărături ori să dedici câteva ore unor activităţi care te ajută să te relaxezi.

Nu numai pauzele de câteva săptămâni sau zile sunt importante, ci şi micile pauze zilnice. În fiecare zi, dedică-ţi puţin timp ţie. Nu contează că ai la dispoziţie o oră, două sau trei. Alege o activitate care să te calmeze şi să te destreseze. De la sport şi până la masaj, lectură sau o baie caldă, fiecare alege în funcţie de preferinţele şi personalitatea sa.

Cuvântul “Nu” trebuie să facă parte din vocabularul tău

Ca să îţi manageriezi timpul mai bine, cuvântul “Nu” trebuie să intre cu orice preţ în vocabularul tău. Nu vei avea niciodată timp să mulţumeşti pe toată lumea sau să accepţi orice propunere, cerinţa sau invitaţie. Chiar dacă ai avea, tot nu vei găsi împlinirea sau echilibrul atunci când faci totul pentru ceilalţi şi mai puţin pentru tine. Refuza fără să îţi pară rău orice lucru care nu îţi este absolut necesar sau care nu îţi aduce implnire. De la ieşiri în oraş şi până la proiecte pe care nu le vrei, învaţa să refuzi politicos, dar ferm.

Gestionarea eficientă a timpului îţi poate aduce o mulţime de satisfacţii şi o viaţă mai împlinită. Încearcă trucurile de mai sus pentru a te bucura de o agendă bine pusă la punct.