Barcelona și Ronaldo, cele mai populare branduri din sport pe rețelele de socializare

Barcelona și Ronaldo, cele mai populare branduri din sport pe rețelele de socializare
  • Publicat:
  • Actualizat:
  • Formația catalană a atins recent performanța de a avea 100 de milioane de fani pe rețelele de socializare
  • Vedeta lui Real Madrid are doar pe Facebook mai mulți fani decât echipa la care evoluează

Pe 14 februarie 2014, FC Barcelona anunța stabilirea unui record în social media, pe segmentul sport: 100 de milioane de fani pe rețelele de socializare Facebook, Twitter și Instagram. Performanța catalanilor a fost marcată pe conturile oficiale de pe cele trei platforme de socializare printr-un clip de mulțumire la care au participat Messi, Piquet, Pinto și Song.

Barcelona este în momentul de față cea mai populară echipă din sportul mondial pe rețelele de socializare. Pe Facebook, formația antrenată de Tata Martino are 54,8 milioane de fani pe contul oficial, în timp ce pe Twitter numărul de „followers” este de 17,1 milioane.

Pe pagina oficială de Facebook a Barcelonei, conform socialbakers.com, cei mai mulți fani, cu excepția celor din Spania, vin din Indonezia. Aceștia reprezintă 9,5% din cei aproape 55 de milioane de oameni care urmăresc activitatea catalanilor pe această platformă de socializare.Comparativ, Argentina, țara vedetei Leo Messi, trimite către pagina oficială a Barcelonei doar 3 milioane de fani.

Barcelona este și clubul care a dus interacțiunea cu suporterii la un alt nivel. În afara postărilor constante și a imaginilor exclusive cu vedetele echipei, fanii pot urmări pe pagina de Facebook și o emisiune de desene animate în care personajele sunt chiar jucătorii catalani.

Faptul că fotbalul este cel mai răspândit sport al planetei reiese și dintr-un top 10 al celor mai populare pagini de Facebook ale cluburilor. În această ierarhie reușesc să intre doar două formații din extra-fotbal: Los Angeles Lakers, cu 18,3 milioane de fani, și Chicago Bulls, cu 11,6 milioane de fani. Pe Twitter, echipele din extra-fotbal reulșesc să câștige încă un loc în topul celor mai populare 10 conturi. Los Angeles Lakers prinde podiumul în această categorie, cu 3,6 milioane de „followers”, și alături de ea vin Miami Heat (2,2 milioane) și Boston Celtics (1,3 milioane).

Ronaldo, lider absolut
Câștigătorul ultimului Balon de Aur, Cristiano Ronaldo, este, de departe, cel mai popular sportiv al planetei, dacă luăm în considerare datele de analiză pentru social media. Conform socialbakers.com, CR7 are doar pe Facebook 73,5 milioane de fani, mai mult decât FC Barcelona sau Real Madrid, ultima fiind și echipa la care acesta evoluează. Popularitatea lui Ronaldo este la fel de mare și pe Twitter, acolo unde contul său oficial este urmărit de 24,5 milioane de oameni din întreaga lume. Și pe această platformă de social media vedeta lui Real Madrid este lider detașat. Într-un top zece al celor mai populari sportivi din lume pe Twitter, imediat lângă Ronaldo apare, oarecum surprinzător, Ricardo Kaka, acum la AC Milan. Brazilianul de 31 de ani, fost câștigător al Balonului de Aur, este urmărit de 18 milioane de oameni. Din acest clasament lipsește însă un nume foarte important: Leo Messi. Cel mai important jucător al Barcelonei este foarte puțin activ pe acest site de socializare și, în consecință, nu are nici măcar un milion de „followers” pe contul oficial (981.000).

Popularitatea sportivilor pe platformele de socializare și contractele de publicitate pe care aceștia le au cu anumite firme au dus la situații controversate. În 2012, conform The Guardian, Wayne Rooney (8,1 milioane de „followers” pe Twitter) și Jack Wilshere (1,1 milioane de „followers” pe Twitter) au postat pe conturile personale de Twitter mesaje cu trimitere la campania pe care sponsorul lor, Nike, o derula în acel moment. Acest lucru a atras atenția Autorității Standardelor în Publicitate, for care solicită ca reclamele să fie identificate ca atare și nu mascate. „Considerăm că tweet-urile nu au indicat clar faptul că erau instrumente de marketing pentru Nike”, și-au motivat decizia de a interzice campania oficialii instituției britanice.
Acesta nu a fost însă primul caz de acest gen în Anglia. Tot în 2012, și tot cu un fotbalist în prim-plan, a fost o altă campanie de publicitate, de data aceasta a celor de la Snickers cu Rio Ferdinand, fundașul lui Manchester United. Campania a fost investigată de Autoritatea Standardelor în Publicitate, dar, în cele din urmă, a fost lăsată să se deruleze.

2,6 milioane de noi useri a avut FC Barcelona în ultima lună pe pagina oficială de Facebook

Transferul lui Juan Mata la Manchester United a adus 200.000 de „followers” pe contul oficial de Twitter și 250.000 de fani pe contul oficial de Facebook
Ed Woodward, vicepreședinte Consiliu de Administrație Manchester United

Adrian Costeiu / Redactor
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Polițista care a luat mită de la Lidia Buble, condamnată definitiv! Ce pedeapsă a primit agenta de la Rutieră
Polițista care a luat mită de la Lidia Buble, condamnată definitiv! Ce pedeapsă a primit agenta de la Rutieră
Ce a apărut la mormântul lui Mădălin, tânărul care și-a pierdut viața în timp ce îl urmărea pe presupusul amant al iubitei sale!
Ce a apărut la mormântul lui Mădălin, tânărul care și-a pierdut viața în timp ce îl urmărea pe presupusul amant…
Detalii tabu din viața intimă a unei actrițe: și-a pierdut virginitatea la 35 de ani
Detalii tabu din viața intimă a unei actrițe: și-a pierdut virginitatea la 35 de ani
Lovitură devastatoare pentru Simona Halep
Lovitură devastatoare pentru Simona Halep
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă, nevasta te-ar întâmpina cu…
BANCUL ZILEI. Doctorul către Bulă: - Am o singură nelămurire… Dacă te-ai duce seara acasă, nevasta te-ar întâmpina cu…
Momentul în care strada din Cluj s-a surpat și s-a format un crater uriaș. Un cartier riscă să rămână izolat:
Momentul în care strada din Cluj s-a surpat și s-a format un crater uriaș. Un cartier riscă să rămână izolat:…
Cea mai BOGATĂ actriță de la Hollywood! „Puțină lume știe despre mine că...
Cea mai BOGATĂ actriță de la Hollywood! „Puțină lume știe despre mine că...
Ajuns la sapă de lemn, într-un azil pe care nu îşi permite să îl plătească, Irinel Columbeanu a primit cea mai bună veste!
Ajuns la sapă de lemn, într-un azil pe care nu îşi permite să îl plătească, Irinel Columbeanu a primit cea…
Bucurie mare în showbiz ❤️ ❤️ Fosta asistentă de la Acces Direct este însărcinată pentru prima oară
Bucurie mare în showbiz ❤️ ❤️ Fosta asistentă de la Acces Direct este însărcinată pentru prima oară
Șoferii vor fi înregistrați. A intrat în vigoare din martie 2024. E imposibil să scapi
Șoferii vor fi înregistrați. A intrat în vigoare din martie 2024. E imposibil să scapi
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Vlăduța Lupău, imagini ireale! Cum arăta cântăreața. Adevărul despre operațiile ei
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Jocul oficial al Campionatului Mondial de Formula 1 va fi lansat mai devreme
Jocul oficial al Campionatului Mondial de Formula 1 va fi lansat mai devreme
O pisică a fost „expediată” din greșeală mii de kilometri cu un colet pe care stăpânii săi l-au returnat. Cum a fost recuperată
O pisică a fost „expediată” din greșeală mii de kilometri cu un colet pe care stăpânii săi l-au returnat. Cum…
PSG a obţinut titlul în Ligue 1
PSG a obţinut titlul în Ligue 1
Ești obligat să lași certificatul de înmatriculare la service atunci când duci mașina la reparat?
Ești obligat să lași certificatul de înmatriculare la service atunci când duci mașina la reparat?
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de oameni, dar nu i-a păsat că este văzut așa | VIDEO
Artist internațional, filmat într-o ipostază neașteptată, la Costinești. Este urmarit de zeci de milioane de oameni, dar nu i-a păsat…