SPECIAL | Tu unde ajungi în vara asta? Suvenirurile care îi şoptesc oricărui pasionat de sport "găseşte-mi loc în valiza ta": cum te surprinde o librărie cu 700 de titluri de specialitate pe raft, ce găseşti la vânzătorii de magneţi şi brelocuri + ce comori te aşteaptă la evenimentele sportive

20 iun 2018 473 afişări Comentează şi tu Timp liber
SPECIAL | Tu unde ajungi în vara asta? Suvenirurile care îi şoptesc oricărui pasionat de sport "găseşte-mi loc în valiza ta": cum te surprinde o librărie cu 700 de titluri de specialitate pe raft, ce găseşti la vânzătorii de magneţi şi brelocuri + ce comori te aşteaptă la evenimentele sportive 21 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/31146/17256870/1/martin.gif
  • Un studiu realizat în mai 2017, de către MKOR Consulting, arăta că două treimi dintre români pleacă în vacanţă pe timpul verii, iar jumătate dintre aceştia aleg străinătatea. La începutul anilor 2000, lua proporţii ceea ce specialiştii numeau turism de shopping. "Aproximativ 7.500-10.000 de români pleacă anual din ţară pentru cumpărături. Ei cheltuiesc în medie 1.000-1.500 de euro pe cumpărături", declara la vremea respectivă, pentru Wall Street Journal, secretarul general al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, Mircea Drăghici.
  • Există, de asemenea, dezvoltat, şi un turism al marilor evenimente sportive: agenţiile de turism pun la dispoziţie pachete complete - cazare, masă, bilete pentru meciuri europene de fotbal, curse de Formula 1, turnee de tenis, turnee finale şi nu numai.

Suvenirurile îţi vor adăuga, negreşit, câteva zeci sau sute de grame bagajului la întoarcerea spre casă. Sau kilograme. Dacă eşti pasionat de sport, iată ce surprize extrem de plăcute poţi găsi la tot pasul în timp ce vizitezi oraşele lumii. ProSport îţi propune să fii cu ochii în patru, să fii pregătit şi... întotdeauna atent.

1. Cărţile: o secţiune sport cât o librărie întreagă

  • În România anului 2018, marile lanţuri de librării au introdus şi pe piaţa noastră câteva zeci de titluri dedicate sportului. Dincolo de titlurile autorilor români, pe care le găseşti cel mai uşor la târguri specializate sau la anticari, există o serie deja consistentă de traduceri ale unor biografii celebre (cunoscută şi uşor de găsit - seria editurii Publica, colecţia Victoria Books, cu titluri biografice despre Ibrahimovic, Cruyff, Jordan, Tyson, Federer, Nadal, Sampras, Serena Williams, Schumacher şi O'Sullivan).

Fiecare ţară îţi oferă ocazia de a descoperi titluri noi. În Italia - mult mai multe cărţi dedicate Il Calcio, cu istorii complete ale marilor echipe - Juve, Milan şi Inter. În Elveţia, sunt mai multe cărţi - în franceză, italiană sau germană, considerate limbi oficiale - despre Roger Federer, dar găseşti pentru francofoni şi o biografie în ediţie de colecţie dedicată lui Michel Platini.

În Franţa, mergând dinspre insula ce atrage mii de oameni săptămânal, datorită catedralei Notre Damme, către Grădinile Luxemburgului, pe Saint-Michel Boulevard, dai peste una dintre cele nouă mari librării ale lanţului Gibert. Gibert Jeune este un adevărat paradis, dar şi infern. Raionul Sport poate concura cu cele mai mici librării din Paris. Sunt peste 700 de titluri expuse, împărţite pe secţiuni: fotbal, sporturi de contact, autoapărare, cărţi despre dezvoltarea masei musculare, jiu-jitsu, baschet, karate, arte marţiale, judo, box, ciclism - raftul cel mai de jos, deşi, acum, Franţa este în sezonul Marii Bucle, atletism şi tenis - tot ultimul raft de jos, deşi este anotimpul Roland Garros-ului, alpinism şi escaladă, rugby.

Vi se pare greu de ales, nu?

Nici măcar nu este expus întreg stocul. În secţiunea de vânzări online, sunt disponibile peste 27.000 de titluri la categoria sport. Cele mai multe volume îţi scot din buzunar între 15 şi 40 de euro. Dar, găseşti şi chilipiruri, nesemnalizate: o carte despre unul dintre cei patru Muschetari ai tenisului francez, Jean Borotra, te surprinde cu un preţ de sub cinci euro. "Le match de ma vie" - acel incredibil duel de 11 ore 5 minute întins pe trei zile, de la Wimbledon, al lui Mahut - se vinde cu 13,20 euro.

Surprize pot apărea însă şi într-o librărie minusculă: chiar în vitrină, aproape de stadionul lui PSG, te îmbie cărţi de istorie a clubului, iar în interior găseşti biografia lui Martin Fourcade (biatlon, o categorie pe care, pe care, în acest moment, nu o găseşti la Gibert Jeune).

Procesul de selecţie trebuie să fie drastic, pentru că tentaţiile sunt multe, iar cărţile - voluminoase şi grele.


Masa cu oferte speciale, la o altă librărie, de pe acelaşi bulevard Saint-Michel

2. Surprizele de la competiţii

Zonele comerciale de la marile competiţii oferă alegeri multiple. Steaguri, căni, tricouri, magneţi, şepci şi pălării cu logo-urile oficiale. ProSport v-a prezentat deja, pe larg, ce înseamnă zona comercială la un turneu precum BNL Internazionale d'Italia, unde găseşti 27 de magazine ale producătorilor de echipament sportiv.

În oraşe în care tradiţia este puternică, se poate descoperi şi un alt tip de suvenir. La Roma, Gazetta dello Sport are o secţiune de vânzări impresionantă, cu gamă proprie de tricouri şi produse de îmbrăcăminte, cărţi, prime-pagini transformate în tablouri. Albumele foto tematice sunt o altă propunere interesantă, iar lista de biografii este impresionantă.

Un turneu precum Roland Garros-ul vinde inclusiv postere oficiale sau copii în miniatură ale trofeelor.

3. Cu ochii prin vitrine: mingea din ciocolată pregătită de un ciocolatier francez şi artiştii străzii

Fiţi cu ochii în patru. Vitrinele vă pot surprinde! Vă dăm un exemplu: În Paris, un ciocolatier independent, care face artizanal mult-râvnitul desert dulce, a avut ideea ca, înainte de Campionatul Mondial, să lanseze o minge de fotbal din ciocolată. Una la scală 2:3, una - mai apropiată de mărimea unei mingi de tenis. Nu le-a avut însă pentru turneul final deschis de meciul Franţa - România. Dar, francezii sărbătoresc fotbalul chiar dacă nu se mai joacă la ei acasă.

Într-un magazin cu produse de lenjerie, sunt comercializate şi produse oficiale similare, din gama Roland Garros, astfel încât poţi achiziţiona un prosop oficial, chiar dacă nu ai avut bilet la meciuri.

La fel de multă atenţie necesită şi banalele tarabe cu suveniruri.

La o plimbare pe malul Senei, prin inima Parisului, găseşti zeci de tarabe. Unele dintre ele, le aparţin anticarilor. Cu câţiva euro, poţi cumpăra steguleţe şi fanioane ale marilor cluburi de fotbal europene (da, chiar şi pe cel al Stelei!), reviste vechi de tot din sport, afişe producţie proprie dedicate Turului Ciclist al Franţei, reviste din anii 2000, insigne, sute de cărţi.

Una peste alta, dacă ai norocul să dai peste un vânzător precum cel întâlnit de ProSport într-o zi ploioasă, pe malul Senei, îţi vei testa abilităţile de selecţie şi puterea de alegere în faţa a aproximativ o mie de produse - cum spune proprietarul.

Apoi, întâlneşti creativitatea artiştilor străzii. Pe străzile Romei, poţi vedea cum prinde viaţă tablouaşul care îţi va decora peretele sufrageriei.

4. Reprezentanţele marilor firme de echipament sportiv

Magazinele de echipament sportiv sunt un 'must-see'. Sunt de dimensiuni impresionante, iar în marile oraşe europene, colecţiile sunt în pas cu marile evenimente. Pe Champs-Élysées, Nike, Adidas, Lacoste au sedii uriaşe. ProSport v-a prezentat detaliat show-ul făcut de sponsorul tehnic al Simonei Halep pe durata Roland Garros-ului.

Adidas, prezent în complexul de la Roland Garros cu produse oficiale, nu a făcut faţă cererii şi, în magazinul de pe cel mai cunoscut bulevard din Paris, nu mai găseai de la finalul primei săptămâni de French Open tricourile lui Dominic Thiem (finalistul tabloului de simplu masculin). În schimb, Lacoste se prezintă ca un veritabil magazin de modă.

Tot în Paris, uşor de descoperit şi spectaculoasă este şi reprezentanţa New Balance.

Cum te mai pot surprinde aceste magazine? Dincolo de faptul că, pe alocuri, sunt amenajate ca un muzeu, iar oferta este diversă, îţi poate aduce şi oportunitatea de a achiziţiona produse inedite. Astfel, la Basel, din magazinul Nike se poate achiziţiona şi celebrul calendar editat pentru susţinerea Fundaţiei Roger Federer.

5. Magazinele cluburilor de fotbal

Stadioanele cluburilor de fotbal - fie că a fost vorba despre San Siro, Parc des Princes, St. Jakob-Park - te îmbie cu magazine personalizate, cu ofertă variată. Tururile de stadion sunt marea miză, iar o experienţă completă în Italia înseamnă acces în vestiare, acces până la limita gazonului şi vizită în muzeul stadionului, plus vizită în fan-shop.

Oferta? De la tricouri la şosete în culorile echipei, la periuţe de dinţi pentru copii, brichete, magneţi şi brelocuri.


Magazinul FC Basel, pe scurt. De la intrare, afli că este fan shop şi muzeu, aici fiind expuse trofee şi fotografii relevante din istoria clubului

Acestea sunt doar câteva exemple din oferta ce stă la un zbor distanţă. Iar vara, toate gândurile zboară ca fulgerul la vacanţă.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.