Penny Market, campanie-capcană: „Moș Crăciun” nu are voie să dea bilete la meciurile României de la Euro 2016. Reclama sponsorului FRF nu e ceea ce pare

Redactor:
Matei Udrea
Penny Market, campanie-capcană:
  • Publicat:
  • Actualizat:

Campania de publicitate derulată în ultima lună de Penny Market, sponsor FRF, induce ideea că unii dintre participanții la promoția privind echipamentul naționalei ar putea beneficia de bilete la meciurile pe care România le va disputa, în această vară, la Euro 2016. Este o iluzie „vândută” de cei care au produs clipul publicitar prin utilizarea a două mesaje diferite: cel vizual – fals, dar mai puternic – și cel verbal – corect, dar mai puțin vizibil.


În reclama Penny Market, sponsor al FRF, se poate vedea că Moș Crăciun îi face cadou unui suporter al naționalei două bilete care par de meci, chiar dacă verbal promite doar o excursie în Franța. Nota din josul ecranului, care apare la final și ar putea lămuri eventualii suporteri mai atenți la detalii, e scrisă mărunt și rămâne vizibilă exact 8 secunde

În videoclipul rulat intens la posturile TV, un Moș Crăciun îmbrăcat în galben întinde două bilete aparent de meci (culoarea și designul bucăților de hârtie din mâna „moșului” par identice cu tichetele oficiale de la Euro) unui suporter. La finalul clipului publicitar, pe ecran este afișat mesajul: „Cumpără echipamentul naționalei și poți ajunge la vară în Franța”. În josul imaginii, cu litere mărunte, se menționează: „Promoție valabilă în perioada 9 decembrie 2015 – 2 februarie 2016. Regulamentul campaniei disponibil în magazine și pe fotbal.penny.ro”.
Adresa site-ului cu regulamentul zăbovește 8 secunde pe ecran. Practic, după ce li s-a sugerat că vor primi bilete la meciuri, suporterii sunt trimiși la un site sau să citească regulamentul din magazine pentru a afla oferta reală.


Așa arată, ca model și design, un specimen de bilet la Euro 2016. Imaginea e preluată de pe site-ul UEFA

Cei care au făcut reclama s-au folosit de două mesaje distincte: cel vizual – Moș Crăciun întinde suporterului două bilete de meci – și cel verbal, unde se promite prezența în Franța, nu și pe stadion. Cele două mesaje par complementare și induc ideea că fericiții câștigători vor fi în tribune la partidele României. Tot spotul e construit în așa fel încât să sugereze acest lucru: asocierea echipei României cu Franța, cu vara, biletele din mâna lui Moș Crăciun și prezența unor suporteri ai tricolorilor încântați să-și susțină favoriții. La final, în imagine apare și Răzvan Raț, căpitanul României, care îi întinde telespectatorului propriul tricou, ca o invitație în plus să intre în joc.

Lucrurile se lămuresc doar dacă accesezi site-ul indicat în josul ecranului. Acolo descoperi că beneficiarii promoției vor primi vouchere de 1.500 de euro pentru a face la vară o călătorie în Franța, dar nu se pomenește nimic despre biletele „de meci” care apar în mâna lui Moș Crăciun cel galben.

FRF și-a înștiințat deja sponsorii că biletele primite nu sunt destinate campaniilor promoționale

Realitatea e că Penny Market și ceilalți sponsori ai FRF nu au dreptul să distribuie bilete la meciurile naționalei de la Euro 2016. UEFA interzice strict, în regulamentul său, redirecționarea biletelor achiziționate de pe site-ul oficial www.euro2016.com, indiferent că e vorba de agenții de turism sau de campanii promoționale ale unor companii. De asemenea, FRF a primit o cotă-parte de bilete, unele dintre acestea fiind livrate către sponsori. Aceștia au fost însă avertizați că respectivele bilete nu sunt destinate comercializării și că nu au voie să le folosească în campanii promoționale.
Tocmai acesta este motivul pentru care Penny Market nu promite explicit biletele la meci și doar lasă să se înțeleagă acest lucru într-unul din clipurile promoționale.


Asocierea unor elemente precum naționala, vara lui 2016 și Franța trimite automat cu gândul la meciurile tricolorilor de la Euro. Iluzia e întărită de biletele făcute cadou suporterului în videoclip și de prezența lui Raț la final, care pare să le întindă suporterilor tricoul României. Abia dacă dai curs notei de subsol, din ultimul rând, descoperi că nu e vorba de bilete la meciurile României la Euro, ci de o excursie în Franța

„21. Avem dreptul să folosim bilete în scopuri comerciale, de exemplu ca premiu pentru o competiție sau parte a unui pachet turistic?

Doar sponsorii oficiali ai UEFA EURO 2016 pot să folosească bilete în scopuri comerciale. De aceea, în rest, biletele nu pot fi folosite pentru niciun scop comercial, incluzând promoții, publicitate, premii în competiții sau parte a unui pachet turistic (de exemplu, combinația de bilete de avion, cazare și bilete de meci)”, se scrie explicit în regulamentul UEFA prezent și pe site-ul FRF.

Federația Română de Fotbal, prin Departamentul de Ticketing, a menționat pentru ProSport că nu se pune problema să fi distribuit către Penny Market bilete în scop promoțional, iar partenerii știu deja că n-au voie să inițieze campanii în care să promită bilete. „(…) Forul european alocă o cotă specială de bilete („internal quota” conform dispozițiilor UEFA) fiecărei asociații din cele 24 participante, diferită de cea rezervată fanilor, pentru a fi distribuită jucătorilor reprezentativelor, staffului, partenerilor, membrilor afiliați, oficialilor statului. Aceste bilete au o destinație specifică, nefiind permisă comercializarea lor către public, fapt făcut cunoscut și partenerilor FRF„, se menționează în răspunsul Departamentului de Ticketing al FRF remis ProSport.

Suporterii naționalei sunt însă vehemenți și consideră că modul în care a procedat Penny Market nu e corect.

„(…) Un eveniment de o asemenea anvergură reprezintă un real motiv de bucurie pentru toți românii, însă, din păcate, este și un context favorabil pentru tertipurile mijlocite de diverse campanii promoționale care promit sejururi la Euro 2016. Noi, suporterii români reuniți în cadrul proiectului Uniți sub Tricolor, dorim să tragem un semnal de alarmă în privința modalității prin care ajung să se comercializeze aceste bilete. Există deja un precedent al situației în care Federația Română de Fotbal alocă, într-un mod deloc onest, un anumit număr de bilete sponsorilor săi principali. În cazul de față, campania «Cumpără echipamentul naționalei și poți ajunge la Euro 2016!», a unuia dintre sponsorii principali ai FRF, Penny Market, le promite românilor șansa câștigării unor pachete turistice având ca destinații orașele în care se vor disputa meciuri la Campionatul European, alături de îndemnul de a-i susține pe fotbaliștii tricolori la turneul final din Franța. Este cât se poate de clar că UEFA interzice comercializarea biletelor de către alți sponsori în afara celor oficiali ai Turneului Final. (…) În contextul Campionatului European, unde participarea suporterilor la meciuri se va face prin tragere la sorți, o parte din biletele disponibile ajunge în mâinile sponsorilor FRF, în detrimentul celor care fac comenzi online”, scriu reprezentanții microbiștilor din gruparea „Uniți sub Tricolor” într-un protest trimis la ProSport.

Practic, chiar suporterii tricolorilor, cei cărora le este destinată campania făcută de Penny Market, se arată deranjați și protestează, suspectând practici incorecte ale FRF și ale sponsorilor săi. Bănuiala fanilor este că, deși nu se spune explicit în mesajul difuzat la TV, câștigătorii promoției chiar vor primi efectiv bilete la meciuri, încâlcându-se astfel regulamentul UEFA.

„Moș Crăciun” a primit aprobarea Penny Market. Compania consideră că spotul publicitar comunică un mesaj „consecvent” cu regulamentul promoției

ProSport a reușit, după mai multe tentative, să ia legătura cu conducerea companiei Penny Market, pentru a încerca să lămurească situația acestei campanii publicitare care a stârnit confuzie și iritarea suporterilor.

Întrebările ProSport au fost punctuale:
„1) Penny Market va oferi bilete pentru meciurile României la Campionatul European?
2) Dacă da, de unde vor fi procurate aceste bilete și câte bilete vor fi disponibile?
3) Forma finală a spotului publicitar corespunde cerințelor Penny Market?
4) Considerați că mesajul scris care apare 8 secunde la finalul spotului și care trimite telespectatorii la un site unde se poate lectura regulamentul promoției e suficient pentru a evita orice fel de confuzie?
5) Compania dumneavoastră a avut acordul FRF asupra acestui clip publicitar, având în vedere că sunt implicate sigla federației, echipamentul naționalei și căpitanul tricolorilor? Dacă da, cine anume de la FRF a aprobat forma finală a acestui videoclip?”.

Răspunsul Penny Market a sosit o zi mai târziu. Compania consideră că mesajul spotului publicitar este adecvat și corect și menționează clar că respectivul videoclip a avut aprobarea FRF.

Iată punctul de vedere al Penny Market primit de ProSport la întrebările de mai sus:
„Odata cu aceasta campanie lansata in luna decembrie, intentia noastra a fost sa sprijinim suporterii Echipei Nationale, dar sa fim si alaturi de tricolorii nostri intr-un an cand e mai important decat oricand sa ne implicam si sa sustinem fotbalul romanesc.

Mecanismul campaniei este unul simplu: fiecare client care cumpara cel putin un tricou aflat in promotie si se inscrie pe website-ul dedicat campaniei (fotbal.penny.ro), are sansa de a castiga un premiu ce consta intr-un voucher de servicii turistice. Voucherul acopera servicii de cazare si transport in Franta, pe durata desfasurarii Campionatului European de Fotbal Euro 2016. Toate aceste detalii sunt specificate in regulamentul campaniei publicat pe website-ul amintit mai sus. Spotul publicitar la care va referiti comunica un mesaj consecvent cu acest regulament.

Parteneriatul Penny Market cu FRF a început în luna septembrie 2015 și se va desfășura până la sfârșitul anului 2018. Astfel, toate campaniile organizate de Penny Market cu referire la Echipa Nationala de Fotbal vor fi executate in conformitate cu cerintele Penny Market si aprobate de Federatia Romana de Fotbal.

 Pentru orice la informatii suplimentare, va stam la dispozitie.”

 


 

Matei Udrea / Redactor
Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Pe aceeași temă
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din Iași
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din Iași
Total bizar: iubita l-a pus să semneze un contract: ”Era foarte supărată!” Ce e obligat să facă și lucrurile interzise
Total bizar: iubita l-a pus să semneze un contract: ”Era foarte supărată!” Ce e obligat să facă și lucrurile interzise
Tânărul pe care Mădălin îl urmărea cu mașina rupe tăcerea: „A murit din prostia lui”
Tânărul pe care Mădălin îl urmărea cu mașina rupe tăcerea: „A murit din prostia lui”
„Foarte bun!” Portar pentru naționala României: „El va fi opțiunea la EURO”
„Foarte bun!” Portar pentru naționala României: „El va fi opțiunea la EURO”
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe toți cu prezența lui
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe toți cu prezența lui
Câți bani li s-au promis chefilor Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la Masterchef. Suma care i-a convins să-și adio de la Antena 1
Câți bani li s-au promis chefilor Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la Masterchef. Suma care i-a convins să-și…
BANCUL ZILEI. O moldoveancă la McDonald’s: - O rație di șolduri di pui cu barabuli pârjoliti, două…
BANCUL ZILEI. O moldoveancă la McDonald’s: - O rație di șolduri di pui cu barabuli pârjoliti, două…
Vremea 22 aprilie - 20 mai 2024. Prognoza meteorologilor de 1 Mai şi de Paşte; ANM anunţă o uşoară încălzire de la mijlocul săptămânii viitoare
Vremea 22 aprilie - 20 mai 2024. Prognoza meteorologilor de 1 Mai şi de Paşte; ANM anunţă o uşoară încălzire…
Întrebare SIMPLĂ ca „bună ziua”: Ce sunt ROȘIILE? Fructe SAU legume?
Întrebare SIMPLĂ ca „bună ziua”: Ce sunt ROȘIILE? Fructe SAU legume?
Decizie radicală luată de prietena de suflet a lui Ion Ţiriac! E gata să lase totul în urmă: M-am hotărât!
Decizie radicală luată de prietena de suflet a lui Ion Ţiriac! E gata să lase totul în urmă: M-am hotărât!
Familia lui Costel Corduneanu refuză să deschidă sicriul cu trupul neînsuflețit. Motivul pentru care apropiații au luat această decizie
Familia lui Costel Corduneanu refuză să deschidă sicriul cu trupul neînsuflețit. Motivul pentru care apropiații au luat această decizie
Devine obligatoriu în România de 1 octombrie 2024. Se dau amenzi de până la 10.000 de lei
Devine obligatoriu în România de 1 octombrie 2024. Se dau amenzi de până la 10.000 de lei
Ireal cât a costat sicriul lui Corduneanu! Cosciugul, adus din America
Ireal cât a costat sicriul lui Corduneanu! Cosciugul, adus din America
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
De ce suntem penultimii în UE la salarii și primii la creșterea prețurilor. Expert: „Inflația e mama tuturor taxelor”
De ce suntem penultimii în UE la salarii și primii la creșterea prețurilor. Expert: „Inflația e mama tuturor taxelor”
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen