EXCLUSIV | ProSport vă prezintă textul proiectului de amnistie fiscală prin care cluburilor de fotbal li se pot şterge datorii de sute de milioane de lei. Ce spun oamenii din fotbal

13 mai 2015 11396 afişări Comentează şi tu Special
EXCLUSIV | ProSport vă prezintă textul proiectului de amnistie fiscală prin care cluburilor de fotbal li se pot şterge datorii de sute de milioane de lei. Ce spun oamenii din fotbal

Guvernul a publicat miercuri, pe site-ul Ministerului Finanţelor, proiectul de lege al amnistiei fiscale care ar putea salva multe dintre cluburile de fotbal din România prinse în menghina datoriilor către bugetul de stat. Materialul, publicat în exclusivitate marţi de ProSport, a stârnit valuri printre conducătorii de cluburi din toate ligile, cei mai mulţi fiind găsiţi cu restanţe către ANAF în urma controalelor. Fiscul a stabilit că mare parte dintre cluburi s-au sustras obligaţiilor către buget folosindu-se de diverse interpretări ale legilor pentru a plăti un impozit mai mic, dar şi pentru a evita plata asigurărilor de sănătate, şomaj etc. Au rezultat datorii, în unele cazuri, uriaşe, de ordinul milioanelor şi chiar zecilor de milioane de lei. „Vârfurile de lance“ sunt CFR Cluj, cu o datorie de peste 50 de milioane de lei către Fisc, şi Petrolul, cu 7,2 milioane de lei.

Nodul gordian al întregii afaceri îl reprezintă statutul pe care-l au fotbaliştii. Situaţia a fost lămurită, pentru ProSport, de un specialist în legislaţie economică: „Dacă meseria de fotbalist este una liberală, conform proiectului de lege, vor fi şterse toate datoriile rezultate din aplicarea Codului Fiscal. Asta înseamnă că nu va mai trebui plătită suma reclamată de Fisc drept diferenţă pentru CAS, ajutor de şomaj şi aşa mai departe“.

Un alt detaliu foarte important este statutul TVA-ului. Firmele (cluburile) care au făcut deja cerere de rambursare a Taxei pe Valoarea Adăugată nu mai intră în prevederile amnistiei fiscale.

De departe cel mai avantajat club ar putea fi CFR Cluj. Formaţia patronată de Arpad Paszkany ar fi păgubit Fiscul, prin anumite subterfugii, cu 26 de milioane de lei, alte 24 de milioane adăugându-se sub formă de penalităţi. Dacă se va stabili că e vorba numai despre aceste interpretări eronate, CFR se va salva.

Dacă se stabileşte că meseria de fotbalist e una liberală, cluburile au scăpat de datorii

Problema constă în însuşi statutul fotbaliştilor. Nici măcar conducătorii de cluburi din Liga 1 nu sunt foarte lămuriţi dacă profesia de fotbalist este una liberală, ca să intre sub incidenţa acestei legi pregătite de guvern şi care ar urma să fie dezbătută de Parlament.

„Cred că meseria de fotbalist este o meserie liberală. Eu aşa cred, aşa ar fi normal să fie... Dacă se pune în aplicare această lege, înseamnă salvarea pentru foarte multe cluburi din România“, a comentat pentru ProSport administratorul judiciar al echipei Oţelul Galaţi, Vlad Răpişcă. Oţelul este una dintre cele şapte formaţii din Liga 1 intrate în insolvenţă. „Noi suntem în insolvenţă exclusiv din cauza acestei reinterpretări a legilor, ne-am trezit că avem de plătit 27 de miliarde de lei vechi diferenţă la impozite pe intervalul 2009-2013. Problema e că sunt două tabere, unii consideră jucătorii ca având profesii liberale şi unul din argumente ar putea fi acela că fotbaliştii, atunci când îşi reziliază contractul, nu primesc, de exemplu, ajutor de şomaj. Alţii spun că n-ar fi profesie liberală pentru că se folosesc de baza materială a clubului şi vin în fiecare zi la slujbă, adică la antrenament. Rămâne de văzut ce se va stabili. Ar trebui ca federaţia şi liga să se adreseze ministerului, ca să clarificăm o dată pentru totdeauna problema“, completează şi Lucian Munteanu, preşedinte la CSM Râmnicu Vâlcea, una dintre echipele din Liga 2 găsite cu datorii de către Fisc.

ProSport vă prezintă alăturat textul proiectului de lege care ar putea însemna iertarea cluburilor din fotbalul românesc de o sumă colosală, de sute de milioane de lei.

„LEGE  

Privind anularea unor obligaţii fiscale

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. 1 (1) Se anulează diferenţele de obligaţii fiscale principale, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente acestora, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului, ca urmare a reconsiderării / reîncadrării unei activităţi ca activitate dependentă, pentru perioadele fiscale de până la 1 iunie 2015 şi neachitate până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(2) Organul fiscal nu reconsideră / reîncadrează o activitate ca activitate dependentă şi nu emite o decizie de impunere în legătură cu o astfel de reconsiderare / reîncadrare, pentru perioadele anterioare datei de 1 iunie 2015.

 

Art. 2 (1) Se anulează diferenţele de obligaţii fiscale principale şi / sau obligaţiile fiscale accesorii stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului, ca urmare a recalificării sumelor reprezentând indemnizaţie primită pe perioada delegării şi detaşării de către angajaţii care efectuează transport internaţional, precum şi a celor plătite de către agenţii de muncă temporară,  aferente perioadelor fiscale de până la 1 iunie 2015 şi neachitate până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(2) Organul fiscal nu recalifică sumele de natura celor prevăzute la alin. (1) şi nu emite o decizie de impunere în legătură cu o astfel de recalificare, pentru perioadele anterioare datei de 1 iunie 2015.

Art. 3 (1) Se anulează diferenţele de taxă pe valoarea adăugată aferentă veniturilor realizate din drepturi de proprietate intelectuală, precum şi obligaţiile fiscale accesorii aferente, stabilite de organul fiscal prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului ca urmare a depăşirii plafonului şi neînregistrării ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată, pentru perioadele anterioare datei de 1 iunie 2015 şi neachitate până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

(2) Organul fiscal nu emite decizie de impunere pentru obligaţiile fiscale şi accesoriile de natura celor prevăzute la alin. (1) pentru perioadele anterioare datei de 1 iunie 2015.

(3) În cazul în care contribuabilul şi-a exercitat dreptul de deducere, potrivit legii, în primul decont de taxă pe valoarea adăugată depus după emiterea deciziei de impunere organul fiscal nu anulează diferenţele de taxă pe valoarea adăugată. În acest caz, organul fiscal anulează doar obligaţiile fiscale accesorii aferente diferenţelor de taxă pe valoarea adăugată.

 

Art. 4 (1) Se anulează contribuţia de asigurări sociale de sănătate stabilită prin decizie de impunere emisă şi comunicată contribuabilului, datorată de persoanele pentru care baza lunară de calcul a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate este mai mică decât salariul de bază minim brut pe ţară aferentă perioadelor fiscale cuprinse între 1 ianuarie 2012 şi 31 decembrie 2014 şi neachitată până la data intrării în vigoare a prezentei legi.  

 (2)  Organul fiscal nu emite decizie de impunere pentru obligaţiile fiscale şi accesoriile de natura celor prevăzute la alin. (1) pentru perioadele fiscale cuprinse între 1 ianuarie 2012 şi 31 decembrie 2014.

(3) Prevederile alin. (2) sunt aplicabile şi pentru anul fiscal 2015.

(4) Prevederile alin. (1)-(3) sunt aplicabile şi persoanelor care nu realizează venituri şi pentru care baza lunară de calcul a contribuţiei de asigurări sociale de sănătate este salariul de bază minim brut pe ţară.

(5) Contribuabilii care beneficiază de prevederile prezentului articol îşi păstrează calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.

 

Art. 5 (1) Anularea obligaţiilor fiscale prevăzute la art. 1- 4 se efectuează din oficiu, de către organul fiscal competent, prin emiterea unei decizii de anulare a obligaţiilor fiscale care se comunică contribuabilului.

(2) În cazul în care anterior intrării în vigoare a prezentei legi organul fiscal competent a emis dar nu a comunicat decizia de impunere prin care a stabilit obligaţii de natura celor prevăzute la art. 1- 4 acesta nu mai comunică decizia de impunere iar obligaţiile fiscale se scad din evidenţa analitică pe plătitor pe bază de borderou de scădere.

 

Art. 6 Procedura de aplicare a prezentei legi se aprobă prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală care se emite în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a acesteia.“

 

http://www.prosport.ro/sport-life/special/exclusiv-prosport-va-prezinta-textul-proiectului-de-amnistie-fiscala-prin-care-cluburilor-de-fotbal-li-se-pot-sterge-datorii-de-sute-de-milioane-de-lei-ce-spun-oamenii-din-fotbal-14258165
14258165
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.