EXCLUSIV Cum a fost clonat brandul Steaua. Registrul Comerţului e acuzat că, pentru a-l favoriza pe Gigi Becali, a încălcat o lege din 1990, o Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului şi un Ordin al Ministrului Apărării

5 feb 2016 18614 afişări Comentează şi tu Special
EXCLUSIV Cum a fost clonat brandul Steaua. Registrul Comerţului e acuzat că, pentru a-l favoriza pe Gigi Becali, a încălcat o lege din 1990, o Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului şi un Ordin al Ministrului Apărării Gigi Becali, omul care foloseşte în continuare însemnele brandului Steaua, în pofida unor decizii ale justiţiei, a candidat la preşedinţia României şi a fost condamnat, în repetate rânduri, pentru diverse infracţiuni. FOTO: Liviu Iolu/Evenimentul zilei

Gigi Becali ar fi clonat brandul Steaua Bucureşti cu sprijinul angajaţilor de la Registrul Comerţului. Instituţia de stat figurează ca pârât, alături de SC FC SB SA, în procesul prin care CSA Steaua, clubul Armatei, vrea să obţină schimbarea numelui folosit acum de echipa lui Gigi Becali.

Colonelul Florin Talpan, juristul CSA Steaua, a explicat pentru ProSport că o lege emisă încă din 1990 interzicea înregistrarea unei denumiri deja atribuite altui comerciant din sectorul public, prevedere încălcată de Registrul Comerţului. În 2003, când Registrul Comerţului a înregistrat societatea lui Becali sub titulatura de „Steaua Bucureşti“, acest nume exista deja de câteva zeci de ani şi aparţinea Clubului Sportiv al Armatei Steaua Bucureşti. Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a certificat în 2014, prin decizie definitivă, că acest brand aparţine CSA Steaua, iar societatea lui Gigi Becali copiază denumirea brandului original.

„Registrul Comerţului avea obligaţia să nu permită înregistrarea denumirii SC FC Steaua Bucureşti SA întrucât această denumire era deja atribuită şi întrebuinţată de către un comerciant din sectorul public"

„Oficiul Naţional al Registrului Comerţului avea obligaţia să nu permită înregistrarea denumirii Societatea Comercială Fotbal Club Steaua Bucureşti Societate pe Acţiuni (SC FC SB SA) întrucât această denumire era deja atribuită şi întrebuinţată de către un comerciant din sectorul public, respectiv Clubul Sportiv al Armatei Steaua Bucureşti (CSA Steaua)“, a explicat colonelul Talpan, pentru ProSport, de ce Registrul Comerţului e pârât „la pachet“ cu SC FC SB SA. „Conform Articolului 40 din Legea 26/1990, privind Registrul Comerţului, la 19 februarie 2003 era în vigoare forma modificată de către Ordonanţa de Urgenţă 15/2003, respectiv «nicio firmă nu va putea cuprinde o denumire întrebuinţată de comercianţii din sectorul public». La momentul prezent, cât şi la momentul constituirii SC FC Steaua Bucureşti SA (n.r. – în 2003), Clubul Sportiv la Armatei Steaua, instituţie publică care desfăşoară inclusiv activităţi comerciale, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare – fiind, aşadar, comerciant din sectorul public – întrebuinţa denumirea de «Steaua Bucureşti». Mai mult decât atât, denumirea era protejată la nivel de act normativ prin Ordinul Ministrului Apărării Naţionale nr. M171/2001, de aprobare a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al CSA Steaua Bucureşti în vigoare la data constituirii SC FC Steaua Bucureşti SA“, s-a cufundat colonelul Talpan în explicaţiile juridice care stau la baza acţiunii în instanţă.

„SC FC SB SA nu e continuatoarea tradiţiilor sportive ale CSA Steaua. Asocierea de către public a SC FC SB SA cu Steaua e manipulatoare şi întreţinută chiar de conducătorii acesteia“


Colonelul Florin Talpan a câştigat deja două procese cu Gigi Becali, inclusiv cel prin care a demonstrat că marca Steaua aparţine CSA, iar clubul latifundiarului este o clonă. FOTO: ProSport

Juristul CSA Steaua a câştigat deja, începând din 2014, două procese cu clubul lui Gigi Becali. Acesta spune că îl motivează în acest demers modul ilegal în care o entitate fără legătură cu brandul original a speculat, inclusiv financiar, faima câştigată în decenii de adevărata Steaua: „Asigur suporterii stelişti că voi face toate demersurile pentru a apăra interesele Clubului Sportiv al Armatei Steaua, singura entitate legitimă care poartă acest nume în România. SC FC Steaua Bucureşti SA nu este continuatoarea tradiţiilor sportive ale CSA Steaua Bucureşti. Din păcate, SC FC Steaua Bucureşti SA e de multe ori asociată cu marca notorie Steaua Bucureşti din cauza folosirii denumirii de către SC FC Steaua Bucureşti SA. Cea mai prejudiciabilă consecinţă pentru CSA Steaua este asocierea de către public a SC FC Steaua Bucureşti SA cu istoria glorioasă a CSA Steaua Bucureşti, lucru total neadevărat şi manipulator întreţinut chiar de conducătorii SC FC SB SA. Inclusiv foste glorii ale CSA Steaua, cum ar fi Victor Piţurcă şi Tudorel Stoica, au subliniat că noua societate nu are legătură cu brandul CSA Steaua“.

De ce să clonezi brandul Steaua: Gigi Becali a încasat, în zece ani, peste 80 de milioane de euro doar din drepturile TV şi participarea la competiţiile UEFA

Înarmată cu hotărârea Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, Armata încearcă să-şi protejeze brandul pe care justiţia a decis că Gigi Becali l-a clonat, folosindu-se din 2003 de notorietatea sa. Un calcul făcut anul trecut de ProSport arată că, din 2006 până în 2015, latifundiarul a încasat numai de la UEFA şi din drepturile TV, în urma folosirii brandului Steaua (care, conform deciziei ICCJ, aparţine CSA Steaua), peste 80 de milioane de euro. „CSA Steaua Bucureşti are în patrimoniu o marcă notorie protejată şi a avut-o şi înainte de încheierea protocolului (n.r. – în 2003) şi, cum palmaresul e în strânsă legătură cu marca notorie, patrimoniul nu a fost transferat, după cum a decis Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie“, a explicat Talpan pentru ProSport.

http://www.prosport.ro/sport-life/special/exclusiv-clonat-brandul-steaua-registrul-comertului-e-acuzat-l-favoriza-gigi-becali-incalcat-lege-1990-ordonanta-urgenta-guvernului-ordin-ministrului-apararii-15038590
15038590
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.