Steaua – Gaz Metan, audienţă zero în publicul comercial. La nivel naţional, partida a strâns 117.000 de oameni la TV

15 sep 2014 22751 afişări Comentează şi tu Fotbal Intern
Steaua – Gaz Metan, audienţă zero în publicul comercial. La nivel naţional, partida a strâns 117.000 de oameni la TV Prea puţini oameni au urmărit meciul Steaua-Gaz Metan, de vineri

Pentru prima oară în istoria audienţelor măsurate în România, un meci de Liga 1 în care a jucat Steaua a făcut audienţă zero pe publicul comercial (18-49 de ani). Evenimentul s-a petrecut vineri, în etapa a 7-a a campionatului, atunci când, conform Kantar Media, firma care măsoară oficial audienţele posturilor TV, la meciul Steaua – Gaz Metan (scor 3-1) s-au uitat doar 1.000 de oameni la nivelul publicului comercial. Informaţia a fost publicată de jurnalistul Lucian Lipovan, de la Sport.ro, pe blogul său.

La nivel naţional, pe segmentul întregii populaţii, Steaua – Gaz Metan a stat mult mai bine: peste 117.000 de oameni (0,6 puncte de rating) au urmărit meciul, conform informaţiilor obţinute de site-ul paginademedia.ro. Potrivit aceleiaşi surse, audienţa în mediul urban a fost de 11.000 de persoane (0,1 puncte de rating).

1.000 de oameni la TV, 3.500 în tribune

Chiar şi în condiţiile acestei diferenţe uriaşe, greu de explicat, între cei trei parametri măsuraţi, cifra dată publicităţii de Kantar Media este surprinzătoare. Un punct de rating la publicul comercial măsoară circa 50.000 de oameni, iar mia de oameni strânsă de Steaua în faţa televizoarelor între orele 21:00 şi 23:00 n-a fost suficientă pentru a trece în dreptul Look TV, postul care a difuzat meciul, măcar 0,1 puncte de rating. De notat că în tribunele stadionului din Ghencea s-au aflat 3.500 de oameni.

Explicaţiile pentru acest record neaşteptat sunt multiple. Look TV este un post care poate fi urmărit numai în reţelele de cablu Dolce (care aparţine de Romtelecom/Telekom) şi UPC, care însumează 2,4 milioane de abonaţi din totalul de aproximativ 6 milioane, la cât este estimată piaţa din România. Marele jucător din zona cabliştilor, RCS/RDS, care deţine peste 60% din totalul abonaţilpr, nu a preluat în grila sa posturile Look TV şi Look Plus, care transmit meciurile din Liga 1. Look TV a fost recent reintrodus în măsurătorile Kantar Media. Partida Steaua - Gaz Metan (scor 3-1) a fost prima jucată de trupa din Ghencea în care s-a putut afla ce rating face la Look TV.

Look TV se vede doar la Dolce şi UPC şi numai pe bani

Un alt motiv important este că Look TV poate fi urmărit de abonaţii de la Dolce şi UPC doar dacă plătesc un abonament de 9,5-10 lei pe lună. În acest moment, nu se ştie câţi români au cerut să le fie inclusă în grilă această televiziune. Audienţa înregistrată de Steaua poate fi un indiciu asupra acestei probleme.

Faptul că la nivel naţional audienţa generală a partidei Steaua – Gaz Metan a fost mult mai mare (peste 100.000 de persoane), comparativ cu cea de la oraşe, arată însă că există şi alte cauze „ascunse“. Acoperirea UPC şi Dolce în mediul urban poate fi o cauză, dar şi preluarea meciului în reţele mici, locale, care operează în mediul rural, poate fi o altă explicaţie a neaşteptatului „scor“ înregistrat de Steaua, echipă care a fost urmărită preponderent în mediul rural, conform măsurătorii Kantar Media.

http://www.prosport.ro/fotbal-intern/steaua-gaz-metan-audienta-zero-in-publicul-comercial-la-nivel-national-partida-a-strans-117-000-de-oameni-la-tv-13274416
13274416
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
Nimeni nu a crezut că Iohannis este în stare să facă aşa ceva. Informaţia a explodat în această dimineaţă. Reacţia de urgenţă a Cotroceniului