Vizibilitatea brandurilor la CM. 30% din public a crezut că Nike a fost sponsor oficial

Vizibilitatea brandurilor la CM. 30% din public a crezut că Nike a fost sponsor oficial
  • Publicat:
  • Actualizat:

Material publicat în săptămânalul ProSport, distribuit în fiecare marți, împreună cu Ziarul Financiar.

Unul dintre cele mai importante aspecte urmărite de sponsorii Campionatului Mondial din Brazilia a fost creșterea vizibilității brandurilor în rândul celor care au urmărit turneul final. Odată cu terminarea competiției, specialiștii din marketing trag linie și fac rezumatul campaniilor de publicitate care au dominat media în perioada 12 iunie – 13 iulie

Firma de cercetare în marketing GlobalWebIndex a realizat un studiu prin care a urmărit atenția acordată de microbiști sponsorilor Campionatului Mondial și cum a fost afectată vizibilitatea companiilor care au investit milioane de dolari pentru a-și face reclamă în Brazilia. Sondajul condus pe un eșantion de 1191 de persoane a scos la iveală că firmele Coca-Cola (50%), McDonald”s (49%), Visa (41%) și Adidas (36%) au fost cele mai recunoscute brand-uri ce și‑au asociat imaginea cu Campionatul Mondial. Mai mult, faptul că aceste companii – alături de Hyundai/Kia Motors, Emirates, Sony, Budweiser, Castrol, Continental, Johnson & Johnson, Moy Park, Oi și Yingli – au fost parteneri oficiali FIFA le-a asigurat o creștere a vizibilității la nivel mondial de aproximativ 5% pentru fiecare brand.

Studiul realizat de cei de la GlobalWebIndex s-a axat pe trei zone: Brazilia, organizatoarea Campionatului Mondial, SUA și Marea Britanie. În ultimul week‑end al turneului final, Coca-Cola și McDonald”s au fost cei mai recunoscuți sponsori, fiind selectați de 50%, respectiv 49%, dintre participanții la sondaj. Acestea au fost urmate de Visa (41%), Adidas (36%), Hyundai (28%), Sony (27%) și Budweiser (26%). Cele mai mici nivele de identificare le-au avut brandurile specializate sau mai puțin recunoscute la nivel global, precum Yingli (companie din China specializată în energie solară) sau Moy Park (producător de carne de pui bio).
Din informațiile rezultate, publicul brazilian a fost cel mai influențat de acțiunile sponsorilor Campionatului Mondial. Așa cum era și normal, populația statului sud-american a fost cea mai expusă la campaniile de promovare a brandurilor. Mai mult, naționala Braziliei a ajuns până în finala mică a turneului și implicarea directă a spectatorilor a fost extinsă astfel până în ultima zi a competiției. Un exemplu grăitor al diferenței înregistrate între cele trei naționalități distincte care au luat parte la sondaj îl reprezintă identificarea sponsorului brazilian Oi. Cea mai importantă companie de telecomunicații din Brazilia a fost recunoscută de 52% dintre brazilieni, 12% dintre americani și doar 6% dintre britanici.

Sponsorii oficiali, mai recunoscuți decât competitorii direcți

Așa cum era de așteptat, parteneriatul dintre FIFA și sponsorii oficiali s-a concretizat într-o vizibilitate excelentă a brandurilor respective. Celor peste 1.000 de participanți la studiu le-a fost prezentată o listă de 38 de branduri dintre care au trebuit să aleagă companiile pe care le asociază cu CM.

În anumite cazuri, sponsorii oficiali și-au surclasat rivalele directe. Un exemplu concret îl constituie McDonald”s, care s-a aflat la o distanță de 33% de primul rival, Subway, aflat la 16%. Nu același lucru s-a întâmplat și când a venit vorba de producătorii de echipament sportiv. Sponsorul oficial Adidas a strâns doar 36 de procente, în timp ce Nike s-a aflat la numai 5% în spate.
Campaniile publicitare au substituit sponsorizarea directă

Nike (31%), MasterCard (25%), Samsung (19%), Pepsi (17%) și Subway (16%) au fost brandurile care au fost identificate greșit ca fiind sponsori ai Campionatului Mondial din Brazilia. Pentru patru dintre aceste cinci companii, explicația este una simplă, ele investind în campanii ce au avut ca subiect central fotbalul. MasterCard, pe de altă parte, a fost partener oficial FIFA până în 2005, atunci când locul său a fost luat de Visa. Totuși, mulți dintre respondenți au asociat încă MasterCard cu turneul final al Cupei Mondiale, iar Visa mai are așadar de lucru pentru a înlocui imaginea rivalilor din percepția celor care urmăresc Campionatele Mondiale.


 

Urmărește ProSport.ro pe Google News
Știri despre
Anunțul făcut de Lavinia Pîrva după 7 ani de mariaj cu Ștefan Bănică Jr.: ”Întotdeauna adevărul o să iasă la iveală”
Anunțul făcut de Lavinia Pîrva după 7 ani de mariaj cu Ștefan Bănică Jr.: ”Întotdeauna adevărul o să iasă la…
Ce diferență de valoare! Alesul lui Bayern Munchen, după ce varianta Zinedine Zidane a picat
Ce diferență de valoare! Alesul lui Bayern Munchen, după ce varianta Zinedine Zidane a picat
Scene sfâșietoare la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce s-a întâmplat la cimitir, în timp ce sicriul cu trupul neînsuflețit al bărbatului era coborât în groapă?
Scene sfâșietoare la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce s-a întâmplat la cimitir, în timp ce sicriul cu trupul neînsuflețit al…
„Foarte bun!” Portar pentru naționala României: „El va fi opțiunea la EURO”
„Foarte bun!” Portar pentru naționala României: „El va fi opțiunea la EURO”
Cum se menține în formă Romanița Iovan la 59 de ani. SECRETELE ei: ce consumă zilnic! „Te saturi și nu îți mai este foame”
Cum se menține în formă Romanița Iovan la 59 de ani. SECRETELE ei: ce consumă zilnic! „Te saturi și nu…
Halepina s-a cam ''durdulit''. Suspendarea din tenis a ținut-o pe bară și a cam pus câteva kilograme. Cum a fost surprinsă sportiva noastră!
Halepina s-a cam ''durdulit''. Suspendarea din tenis a ținut-o pe bară și a cam pus câteva kilograme. Cum a fost…
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Afacerea cu care investitorii arabi ar putea da lovitura în România. Şeicii vor să facă aici bani frumoşi
Afacerea cu care investitorii arabi ar putea da lovitura în România. Şeicii vor să facă aici bani frumoşi
Ceva CIUDAT se întâmplă cu SATELIȚII lui ELON MUSK! De ce NU trebuie lăsați să cadă?
Ceva CIUDAT se întâmplă cu SATELIȚII lui ELON MUSK! De ce NU trebuie lăsați să cadă?
Cine a fost românul celebru care a fost febleţea lui Naomy: Cel mai drăguţ! Ce a putut spune despre Adrian Mutu
Cine a fost românul celebru care a fost febleţea lui Naomy: Cel mai drăguţ! Ce a putut spune despre Adrian…
Împăcarea anului la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce jurământ i-au făcut Adrian și Petronel Corduneanu ”Stăpânului Moldovei”
Împăcarea anului la înmormântarea lui Costel Corduneanu! Ce jurământ i-au făcut Adrian și Petronel Corduneanu ”Stăpânului Moldovei”
S-a dat INTERDICŢIE de la Guvern. A devenit ILEGAL chiar din 2024
S-a dat INTERDICŢIE de la Guvern. A devenit ILEGAL chiar din 2024
Adio, doamnă! Vestea morții ei a picat ca un trăsnet
Adio, doamnă! Vestea morții ei a picat ca un trăsnet
Acum păpușă, în trecut mătușă! Cum arăta Inna înainte să fie celebră
Acum păpușă, în trecut mătușă! Cum arăta Inna înainte să fie celebră
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
AI-urile, capabile să discute între ele sau chiar să se joace - VIDEO
Serena Williams, întrebare de baraj despre bustul său, după ce nu mai alăptează. Cum arată acum GALERIE FOTO
Serena Williams, întrebare de baraj despre bustul său, după ce nu mai alăptează. Cum arată acum GALERIE FOTO
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
11 sportivi români vor urca în ring la Campionatul European de box
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
Ce înregistrează, de fapt, „CUTIA NEAGRĂ” a mașinii? Devine obligatorie din iulie
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou fenomen