Controverse în tenisul feminin din prima săptămână a sezonului: intenţie sau accident? Circuitul reacţionează prompt, ca în cazul Bouchard - Dulgheru, arătând cu degetul o recidivistă

7 ian 2016 15921 afişări Comentează şi tu Tenis
Controverse în tenisul feminin din prima săptămână a sezonului: intenţie sau accident? Circuitul reacţionează prompt, ca în cazul Bouchard - Dulgheru, arătând cu degetul o recidivistă

Sportul alb are un început de sezon 2016 cam tulbure la feminin: după abandonuri pe bandă rulantă, tuneul de la Auckland a fost la un fir de aţă de a furniza o primă descalificare a anului. Un meci cu o desfăşurare nebună a scorului a ţinut capul de afiş miercuri cu o fază controversată. Britanica Naomi Broady (122 WTA) a cerut victoria la masa verde după ce racheta adversarei sale a atins un copil de mingi.

  • Tenisul feminin promitea multe meciuri tari la debut de 2016, dar cinci din primele şase sportive în ierarhia WTA au acuzat probleme de sănătate în această primă săptămână de turnee (Simona Halep şi Maria Şarapova au renunţat să mai ia startul la Brisbane, Serena Williams a renunţat la Cupa Hopman, iar Garbine Muguruza şi Petra Kvitova au abandonat după un singur set disputat în meciurile de miercuri.

Aflată la câteva mingi de eliminare în faza optimilor de finală, în duelul cu letona Ostapenko (84 WTA), britanica s-a inflamat teribil la o fază venită la jumătatea tiebreak-ului setului doi, la scorul de 4-6, 6-6. La câteva fracţiuni de secundă după ce lovitura câştigătoare executată de britanică, Jelena Ostapenko a dat drumul rachetei sale. Pentru că racheta l-a lovit pe unul dintre copii de mingi aflaţi pe terenul turneului de la Auckland, britanica s-a îndreptat imediat spre fileu, considerându-se îndreptăţită la victorie. Regulamentul stipulează clar că dacă un jucător loveşte un oficial, arbitru sau copil de mingi, este descalificat. Excepţie fac situaţiile în care jucătorul se ciocneşte de arbitru sau de copilul de mingi din inerţia mişcării, sau dacă mingea ori racheta îl ating pe respectivul oficial accidental, ca urmare a unei situaţii de joc. Descalificările însă sunt foarte rare, cel mai cunoscut exemplu al ultimilor ani fiind măsura luată împotriva argentinianului David Nalbandian, descalificat în finala turneului de la Queen's, în 2012, după ce a lovit cu piciorul un element de branding, care a ricoşat în piciorul arbitrului de linie, provocându-i o rană deschisă.

Broady, care deja muncise mult pentru a împige setul în tiebreak, de la 2-5 în manşa a doua, i-a ţipat degeaba arbitrului: "a aruncat racheta şi a lovit copilul de mingi, în niciun caz nu a fost un accident". Centralul i-a cerut părerea copilului de mingi, a cerut intervenţia superviserului turneului, dar a acceptat versiunea prezentată de Ostapenko, care a susţinut că racheta pur şi simplu i-a scăpat din mână, din cauza umidităţii crescute din Noua Zeelandă.

Descalificarea lui Ostapenko ar fi scutit-o pe britanica de 25 de ani de multe emoţii: rezultatul final i-a fost favorabil, după două ore şi jumătate de joc, însă şi decisivul a avut o desfăşurare nebună, Broady fiind condusă cu 5-1 înainte de a-şi adjudeca manşa cu 7-5.

2 mingi de meci a salvat Naomi Broady înainte de a o învinge cu 4-6, 7-6(4), 7-5 pe Jelena Ostapenko - una pe propriul serviciu, în game-ul opt al setului doi şi una în game-ul în care servea pentru a restabili egalitatea, la cinci, în decisiv.

Andy Murray, cel care a ales să îşi înceapă anul cu o competiţie pe echipe - Cupa Hopman, sub culorile Marii Britanii, a intervenit prompt pe reţelele de socializare pentru a-şi susţine conaţionala: "ce început bun de an pentru Naomi Broady, una dintre cele mai drăguţe fete pe care le poţi întâlni! Ai avut dreptate să îţi aperi partea astăzi!".

Murray nu este însă singurul care a aplaudat-o pe Broady: franţuzoaica Alize Cornet i-a transmis, tot pe Twitter, "ai avut cel mai bun răspuns pentru un astfel de comportament", iar rusoaica Elena Vesnina a felicitat-o şi ea.

 

Jelena Ostapenko preia oarecum ştafeta stigmatului în circuitul WTA de la Eugennie Bouchard, arătată cu degetul anul trecut pentru incidentul cu Alexandra Dulgheru de la Fed Cup. Franţuzoaica Mladenovic a anunţat pe Twitter că a avut şi ea de-a face cu lipsa de fairplay a letonei, anul trecut, la Wimbledon, iar o altă jucătoare, mai puţin cunoscută, a întărit spusele jucătoarei cu titlu de Mare Şlem la dublu.

 

 

 

 

http://www.prosport.ro/alte-sporturi/tenis/controverse-in-tenisul-feminin-din-prima-saptamana-a-sezonului-intentie-sau-accident-circuitul-reactioneaza-prompt-ca-in-cazul-bouchard-dulgheru-aratand-cu-degetul-o-recidivista-14957050
14957050
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
Anunţ EXPLOZIV al Elenei Udrea. SECRETUL care poate DISTRUGE unul dintre cei mai puternici oameni din România. „Am fost implicată!”