(P) 2017 - probabil cel mai spectaculos sezon din istoria recentă a Formula 1

2 aug 2017 2534 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
(P) 2017 - probabil cel mai spectaculos sezon din istoria recentă a Formula 1

Reglementările din ultimii ani din Formula 1® au pus accentul pe siguranţa concurenţilor şi au împărţit responsabilitatea victoriei între piloţi, tehnicieni, ingineri şi programatori, dar adrenalina şi rivalitatea spumoasă din timpul curselor sunt departe de a fi dispărut.

Formula 1® intră într-o nouă eră, promiţând cele mai rapide maşini din istoria competiţiei, dar şi cele mai solicitante pentru piloţi. Ce a făcut dintotdeauna parte din spectacolul competiţiei şi ce îi face pe piloţi să fie priviţi ca adevăraţi eroi în unele state? Câţi kilometri parcurg maşinile pe circuit şi câţi între Grand Prix-uri?   

Toate răspunsurile vin de la reputatul pilot David Coulthard, multiplu campion mondial, brand ambasador Heineken® în parteneriatul cu Formula 1® şi ghidul oricărui novice în lumea F1®. În ultimul spot TV Heineken®, The Tutorial, el este cel care spune povestea din spatele circuitului, a celei mai sofisticate tehnologii care a pus în mişcare viteza, inteligenţa şi reflexele umane.

Astfel, mesajul campaniei, “More Than A Race”, arată că Formula 1® nu este doar o cursă de două ore care aduce pe circuit cele mai rapide şi sofisticate maşini, ci este un eveniment de 72 de ore în care abilităţile unei întregi echipe decid podiumul. Iar acolo unde pasiunea, inovaţia şi adrenalina întâlnesc tradiţia, piloţii încetează să mai fie doar piloţi, iar Grand Prix-urile nu mai sunt doar nişte curse.

Piloţii nu sunt şoferi. Sunt adevăraţi sportivi

În lipsa unui antrenament fizic corespunzător este greu de crezut că fie şi cel mai experimentat şofer ar putea menţine pe circuit o maşină care atinge peste 370 km/h. Cu atât mai puţin să termine o tură în 1m 20s. Şi, chiar dacă ar putea, nu i-ar garanta un loc pe podium.

Sezonul 2017 a adus cele mai rapide maşini din istoria F1®, cu timpi optimi care nu depăşesc 1m 18s pe tură, atât de rapid şi de solicitant încât piloţii au timp să clipească doar o singură dată.

Forţele la care sunt supuşi pot ajunge să depăşească anul acesta 5G, ceea ce a impus intensificarea antrenamentelor. Dacă în anii anteriori, accentul cădea pe anduranţă, acum importantă devine dezvoltarea musculaturii, în special cea a gâtului, pregătind piloţii pentru viteze cu aproape 40km/h mai mari.
    
Maşini uşoare au în spate infrastructuri de 32 tone

Construite pentru cursă, maşinile sunt făcute pentru a fi cât mai uşoare şi aerodinamice, însă întreg echipamentul ajunge să cântărească 32 de tone, echivalentul a cinci elefanţi. Echipele au, uneori, doar câteva zile pentru a transporta întreaga infrastructură între Shanghai şi Bahrain sau între Spielberg şi Silverstone.

În total, pe durata unui singur campionat, echipele ajung să parcurgă peste 160.000 km între sesiuni de testare şi curse.

Chiar şi în cadrul aceleiaşi echipe, maşinile diferă de la primul Grand Prix al sezonului până la ultimul

Aerodinamica a devenit principala preocupare a inginerilor, implementând deja frecventele aripi mobile sau schimbând cu totul şasiul maşinilor pentru a le face cât mai compacte şi a le aduce cât mai apoape de sol.

Deşi pe circuit maşinile par să se asemene, ele sunt adaptate, în medie, o dată la 20 de minute. În prezent, modificările aduse designului au mărit atât de mult viteza şi forţa de apăsare a maşinilor încât, la viteze foarte mari, acestea ar putea merge pe un circuit întors cu susul în jos.

2017 este anul în care abilităţile piloţilor şi forţa lor fizică decid, mai mult decât oricând, locurile pe podium. Ne aşteptăm, deci, ca rivalităţile istorice dintre echipe şi strategiile care încep încă din calificări să readucă spectacolul pe circuit.

http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/p-2017-probabil-cel-mai-spectaculos-sezon-din-istoria-recenta-a-formula-1-16663120
16663120
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
LOVITURĂ DE PROPORŢII. Toţi românii care au CARD sau CONT la aceste bănci sunt vizaţi. Anunţul FĂRĂ PRECEDENT al Guvernului. „Au crezut că suntem fraieri!”