"O afacere de familie, devenită din ce în ce mai puternică". Cum se mai vând maşinile Mercedes în România

5 sep 2017 3214 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
"O afacere de familie, devenită din ce în ce mai puternică". Cum se mai vând maşinile Mercedes în România

Fondată la începutul anilor ’90, Auto Schunn este una din primele entităţi Mercedes-Benz din România, având ca principii de bază construcţia şi consolidarea perpetuă a relaţiilor cu piaţa românească.

Grupul de firme româno-german Auto Schunn reprezintă a treia entitate Mercedes-Benz din România din punctul de vedere al volumului de vânzări şi are reprezentanţe auto în Germania la Westendorf şi în România la Arad, Deva, Suceava şi Sibiu. „Auto Schunn este o afacere de familie ce în timp a devenit tot mai puternică. Anii trecuţi, am reuşit să trecem pragul de 30 milioane de euro ca cifră de afaceri. Ne putem mândri cu performanţa de a ne situa în topul firmelor mijlocii din domeniul nostru de activitate", spune Juergen Schunn care a infiintat compania Auto Schunn in anul 1993 si a vandut in Romania cinci masini in primul an de functionare, intr-o piata concentrata pe masini ieftine, neexistand finantari, dar cu o inflatie uriasa.

Ce cifră de afaceri aţi înregistrat anul trecut în România şi Germania şi cum au evoluat faţă de anul anterior? Dar vânzările de autovehicule Mercedes-Benz?
În ambele pieţe, grupul Auto Schunn a înregistrat creşteri ca efect atât al influenţei factorilor de piaţă dar şi desigur a strategiei de dezvoltare a grupului Schunn Internaţional. Piaţa auto din România se adaptează la evoluţiile economiei şi resimte fidel mişcările din economia globală, din pieţele financiare în plan naţional factorii de influenţă directă sunt schimbările legislative din domeniul auto precum taxele de primă înmatriculare, legislaţia care încurajează înlocuirea parcurilor vechi cu tehnologia actuală, pachetele de ofertă privind suportul de finanţare, inclusiv apariţia leasing-ului operaţional. Piaţa reacţionează favorabil la valorile Mercedes-Benz, clienţii sunt încântaţi de accesibilitatea la produsele şi serviciile originale Mercedes-Benz pe care Auto Schunn le oferă în centrele sale din Arad, Deva şi Suceava, şi în curând şi în Timişoara şi Sibiu. Cifrele de afaceri sunt de ordinul a peste 35 de milioane de euro în anul precedent şi contăm pe o creştere în trendul pieţei completat de ritmul de dezvoltare specific, astfel ca pentru acest am bugetat în România un nivel de peste 45 de milioane de euro cifră de afaceri.

Care este pentru dvs activitatea mai profitabilă, cea din România sau cea din Germania?
În mod firesc, pieţele au caracteristici individuale, integrarea indicatorilor de performanţă a pieţei româneşti cu cea europeană, în speţă, cea germană, fiind încă la nivel de deziderat. Dar având în vedere nivelul investiţional, creşterile economice favorabile, afacerea din România a devenit în timp mai profitabilă. Procentul profitabilităţii este asemănător în Germania cu acela din România, activitatea fiind una identică. În domeniul auto discutăm de profituri între 0 şi maxim 5,6% din cifra de afacere. Investiţiile în locaţiile noastre din România sunt conforme cu cele din întreaga Europa, investiţiile în formarea profesională a personalului înalt calificat sunt permanente, iar presiunea pe preţuri reduce profitabilitatea. Strategia noastră pe piaţa românească, aceea de a reinvesti an de an profitul şi de a dezvolta noi locaţii şi noi locuri de muncă generează perspectiva consolidării poziţiei pe piaţă.

Cum vedeţi activitatea din acest an? Mercedes-Benz a urcat puternic, mult peste concurenţă. Se resimte acest lucru în showroom?
Vânzările au crescut cu aproximativ 54%  în 2016 faţă de 2015, iar cifra de afaceri cu circa 29%  în 2016 faţă de anul 2015. În acest an aşteptăm creşteri asemănătoare. Anul 2017 vine cu noi modele gândite de Mercedes-Benz şi lansate inclusiv pe piaţa românească. Clientele se diversifică, vârsta clienţilor noştri se diversifică şi scade chiar sub 30 de ani iar clientela feminină ocupă un loc tot mai important în structura clientelei noastre. Produsele şi serviciile Mercedes-Benz oferă un răspuns eficient unui public care se lasă cu plăcere fermecat şi convins de siguranţa tehnologiei de avangardă a produselor noastre.

Ce estimări aveţi pentru acest an pentru România şi Germania? Unde veţi vinde mai multe automobile?
Anul acesta ne aşteptăm să vindem în România aproximativ 1000 de autoturisme şi în Germania peste 300 de maşini. Germania a fost prima noastră locaţie înfiinţată de mine în urmă cu peste 30 de ani, fiind ”motorul” locaţiilor din România. În anii 90, foarte grei din punct de vedere economic, locaţia din Germania a trebuit să susţină puternic centrele din România de-a lungul a mai multor ani în care am investit cât a fost necesar pentru a se dezvolta de la sine. Aceste investiţii s-au dovedit a fi exact ceea ce am gândit pe termen îndelungat. Pieţele se diferenţiază desigur şi din punctul de vedere al volumului. Însă, în România, piaţa este încă în ”adolescenţă” şi prin urmare ritmul de dezvoltare de la un al la altul este mai accentuat. Piaţa germană este matură, este consolidată, aici creşterile vin preponderent prin diversificarea gamei de produse şi noilor tehnologii, cum ar fi de exemplu motoarele tip hibrid şi electrice.

Cum vedeţi piaţa auto premium în acest an?
În dezvoltare, atentă la nou şi adaptată la schimbările din piaţa globală.

Aveţi clienţi noi pentru noul E şi noul S? Ce vânzări estimaţi pentru acestea?
Aşteptăm creşteri de circa 15% în acest an doar la aceste modele. Creşterile per total sunt mai considerabile. Clientela noastră este bine informată. Disponibilitatea noilor modele, structura diversificată, formulele buy back oferite ca suport la schimbarea modelelor anterioare reprezintă elemente de confort pentru clientela noastră. Da, suntem pregătiţi şi avem deja clienţi pentru noile modele Mercedes-Benz. Suntem prezenţi cu evenimente de prezentare şi pregătim lansarea noii Clase S.

Care e cel mai scump automobil pe care l-aţi vândut anul acesta în România? Dar în Germania?
Mercedes-Benz S650 Maybach Cabriolet este autoturismul Mercedes-Benz care a încoronat valoarea portofoliului nostru de vânzări. Deşi se va livra doar în luna august, modelul este deja vândut şi asta ne inspiră să fim mereu conectaţi la nou şi desigur la noi provocări ale pieţei auto la nivel global.  


 

http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/o-afacere-de-familie-devenita-din-ce-in-ce-mai-puternica-cum-se-mai-vand-masinile-mercedes-in-romania-16718549
16718549
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
VESTE DEVASTATOARE pentru Liviu Dragnea, în această dimineaţă. Anunţul care nu mai lasă loc de interpretări. BREAKING NEWS