Mercedes-Benz GLC sau 700 km de libertate. "Take a coffee!". SUV-ul cu parbrizul plin de informaţii, SUV-ul care te simte când laşi garda jos şi te trimite la o cafea | Drive-Test

24 feb 2016 12514 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
Mercedes-Benz GLC sau 700 km de libertate. "Take a coffee!". SUV-ul cu parbrizul plin de informaţii, SUV-ul care te simte când laşi garda jos şi te trimite la o cafea | Drive-Test 11 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7959/15086298/3/mercedes-benz-glc-9.jpg

Trebuia să o fac şi pe asta. Mi-am părăsit Golf-ul doar pentru două zile şi i-am zis că mă voi întoarce cât de repede pot. Îmi luase ochii tot o „nemţoaică”, Mercedes-Benz, pe când aşteptam pe cineva în spatele Cişmigiului. Imaginea ei mi se imprimase pe retină. Imaginea bolidului german. Pe a Cişmigiului o aveam stocată încă din liceu.

De câteva luni clipeau pe piaţă şi farurile SUV-ului care se strecura pe Ştirbei Vodă. Mi-am dat seama, după câteva ore, că e modelul GLC. Un SUV de dimensiuni medii, să-i spunem un fiu chipeş al GLK-ului. Nemţii se umflaseră în pene susţinând că la noul model tehnologiile îl ajută pe şofer în diferite situaţii de urgenţă. Şi mărturiseau că pun accentul pe consumul de carburant mai scăzut cu 19% faţă de modelul precedent. Dar şi pe confortul oferit de suspensia pneumatică. Un fel de “Sus-jos! Sus-jos!”. Şi i-am crezut pe cuvânt. Am frunzărit nişte pagini pe un smart-phone cu baterie slabă şi primele informaţii m-au ispitit. Aşa am ajuns să fac o vizită până într-o herghelie de cai putere: parcul Ţiriac Auto. Din zona Casei Presei.

Nu mai făcusem un drive-test de vreo doi ani. Iar GLC avea capacitatea de mă ţine cu nările în vânt.  Şi cum tot trebuia să ajung în Raiul schiorilor, la Rânca, am zis că e week-end-ul optim pentru a reîncerca roţile germane. Cum vor înghiţi 700 km pe ruta Bucureşti – Piteşti -Horezu – Rânca – Râmnicu Vâlcea – Piteşti – Bucureşti? Cum mă voi simţi la volanul unui autoturism versatil? Care va fi atmosfera într-o garsonieră echipată sofisticat? Cum se va comporta pe zăpadă? Patru întrebări dintr-o listă mai lungă.


Designul interior este unul dintre cele mai inspirate lansate de un producător auto în ultimii ani

Prin jungla urbană din Militari m-am înarmat cu răbdare şi cafea tare. Şi mare mi-a fost mirarea că şi sâmbătă dis-de-dimineaţa slalomurile ieftine din trafic nu au lipsit. N-am apucat  să mă bucur de atmosfera ruptă dintr-o navetă spaţială decât atunci când o diagonală roşie a tăiat plăcuţa cu Bucureşti. Şi am intrat pe Autostrada spre Piteşi. O altă viziune, o altă abordare, o altă perspectivă. La o viteză constantă de 120 km în centrul ringului – banda întâi – pe măsură ce partenerii de trafic alergau în spatele meu, am început să descopăr meniul complex pe care-l aveam sub nas în GLC-ul diesel cu preţ de 45.000 de euro. De fapt, cea mai nouă generaţie a sistemului de infotainment Comand Online. Să-i spunem o masă de mixaj. Piesa de rezistenţă? O tabletă cu ecran color montată pe consola centrală, precum şi cu un touchpad futurist care recunoaşte literele şi cifrele desenate cu degetul. Şi lui Steve Jobs i-ar fi plăcut!

Ce m-a impresionat rapid? Afişajul head-up sau, altfel zis, “totul dintr-o privire”. Abia după vreo 20 de minute de la ieşirea pe autostradă l-am descoperit. Ce e cu această chimie? Parbrizul devine ad-hoc o sursă de informaţii! Cam de mărimea unui pachet de ţigări. Imediat ce introduci cheia în contact şi porneşti la drum, afli viteza curentă, limitele de viteză şi alte informaţii importante. Toate sunt proiectate direct în câmpul vizual al şoferului! Şi ce m-a mai fascinat?

Ei bine, tuturor ne place viteza, iar autostrada Bucureşti – Piteşti a devenit şi pentru mine circuitul pe care, pe anumite porţiuni, am reuşit să mă teleportez în raliurile care mă ţineau cu ochii lipiţi de televizor.

INFO Interiorul de înaltă calitate include dotări standard precum volanul multifuncţional îmbrăcat în piele, panoul de instrumente cu un afişaj multifuncţional de 13,97 cm, ornamentul negru piano şi accente cromate argintii sofisticate.



Silueta GLC-ului îţi înviorează retina la orice oră din zi şi din noapte

Cu GLC-ul 250 4matic cu putere maximă (kW la rpm) 155/5500 şi cuplu maxim (Nm la rpm) 350/1.100 – 1400, viteza de la 1 la 100 km ajunge în doar 7,3 secunde, iar viteza maximă pe bord e scrijelită la 222 km/h. Desigur, nu m-am încumetat să cobor ceasul kilometrajului mai jos de 130 km/h. Sau poate nu mi-oi fi dat seama? Cert e că într-un GLC te simţi şi bine, şi rău. Binele e generat de întreaga paletă de opţiuni, de design, de dinamism şi de tehnologia revoluţionară. Răul? Speculaţi cât puteţi! Eu aş zice doar de faptul că achiziţionarea unei astfel de maşini îţi produce o relaţie strânsă cu una dintre băncile care te invită la ghişeu cu gesturi mai expresive ca toţi actorii de la Comedie.

Să zicem o bancă din Piteşti. Pentru că Piteştiul lui Dobrin, Mutu, Marian Oprea sau oraşul Daciei mi s-a arătat puţin. L-am traversat cu o viteză regulamentară şi drumul m-a purtat în rafalele şuierătoare de pe Valea Oltului, unul dintre drumurile importante ale romanilor din Dacia. Doar istorie. Prezentul? Pe un carosabil umed, GLC-ul mi-a arătat încă o dată că e autoturism potrivit pentru orice drum. Şi chiar am comunicat cu el! Mi-or fi spus colegii de trafic că am luat-o razna, dar, atunci când eşti captivat de ceva, vocea târgului nu mai contează. Cum am comunicat cu Mercedesul?

Mai întâi, echipamentul Collision Prevention Assist Plus m-a avertizat că nu păstrez distanţa optimă faţă de maşina din faţa mea şi a frânat automat. Apoi, Crosswind Assist a diminuat mişcările caroseriei în timpul condusului cu vânt perpendicular. Mai târziu, aveam să aflu şi cum farurile se aprind automat în umbrele misterioase ale înserării de la baza drumului care avea să ne ducă spre Rânca. Şi... mai târziu... m-a simţit cu o doză de oboseală. Dar ajungem şi acolo!

Cu un mic popas în Horezu. Cât timp am aşteptat-o pe C., pentru a continua drumul, am combinat un Red Bull cu un sandwich fără gust. Dar nici gustul sălciu lăsat de gustarea din plastic n-a reuşit să-mi schimbe starea. În parcarea aflată în faţa unui magazin imens cu tradiţionalele produse de ceramică (ceramica de Horezu e inclusă de UNESCO în patrimoniul cultural imaterial), am studiat cu atenţie de arheolog exteriorul maşinii doatată standard cu sistem de tracţiune integrală 4Matic şi cu cutie automată 9G-Tronic.


Un logo celebru care a fascinat o lume întreagă

Ornamentul grilei radiatorului cu aspect ascendent, cu două lamele şi steaua Mercedes situată central, subliniază aspectul puternic şi expresiv al părţii frontale. Elementele unice ale autoturismului, precum designul farurilor şi al luminilor diurne, dar şi partea inferoară a barei faţă cu aspect de cupă de excavator, atrag atenţia tuturor şoferilor din trafic. Din lateral, blindajul pasajelor roţilor subliniază aspectul de SUV, care poate fi evidenţiat suplimentar cu ajutorul pragurilor laterale din aluminiu. Pasajele pronunţate ale roţilor reprezintă elementele principale care stau la baza aspectului sportiv, lat al părţii din spate, iar eleronul de plafon îi subliniază, de asemenea, aspectul atletic.


Încape tot. Doar să încerci!

GLC deţine capacitatea de a oferi o supradoză de emoţii atunci când eşti cu cineva în dreapta. C. a urcat în maşină cu cadouri tradiţionale din Horezu şi o curiozitate care m-a ajutat să înţeleg mai bine toate dotările SUV-ului de la Mercedes. Cadourile din Horezu au aţipit în portbagaj tot drumul. Pentru că în portbagaj intră câte genţi vrei şi nu vrei. Şi ai întoarce liniştit şi un cărucior de la Carrefour dacă timpul te-ar presa şi ai vrea să arzi etapele fireşti, să zicem, din parcarea unui supermarket. Pentru a fi cât mai precis: portbagajul are o capacitate 580 de litri cu până la 110 litri mai mare decât a vechiului SUV, iar rabatarea banchetei duce la un volum maxim de încărcare de 1.600 litri, cu 50 de litri mai mult decât până acum. Aşadar, fiecare îşi poate pune în noul GLC după cum şi cât îi e pofta: un Saint-Bernard cu stomacul plin, fiul, fiica şi câţiva prieteni, 10 costume de ultimă fiţă şi genţi umplute până când fermoarul joacă feste. Lăzile de bere? Niciodată n-ar fi destul loc pentru ele! Dar să continuăm călătoria spre Rânca. De data această alături de C. Iar când ai cu cine comunica realizezi şi avantajele unei maşini perfecte.

M-a impresionat ţinuta de drum de o manevrabilitate excelentă, iar la bordul GLC-ului orice peisaj tern pare plin de culoare. Şi, cum orice atenţie distributivă creşte atunci când sunt patru ochi în maşină, C., cu o curiozitate de pisică, a dezlegat cu privirea noi secrete ale maşinii. Totul pe serpentinele chircite agăţate de staţiunea Rânca. Iar atunci când te afli într-un Mercedes devii un uriaş “enfant terrible” căruia cu greu îi ghiceşti vârsta. Şi participi la încercarea de cunoaştere a maşinii alături de persoana din dreapta. Aşa am ajuns să aflăm împreună informaţii despre sistemul automat de climatizare cu trei zone şi trei moduri care asigură o temperatură individuală plăcută la bord. Şoferul şi pasagerul pot seta temperatura şi distribuţia aerului preferate pentru propriile scaune şi sunt disponibile opţiuni separate pentru temperatură şi fluxul de aer pentru scaunele din spate. Aşa am ajuns să vedem modul de funcţionare al sistemului de iluminare ambientală. Acesta transmite o senzaţie unică de bunăstare în interiorul autovehiculului, pentru că sunt oferite trei culori şi cinci niveluri de intensitate luminoasă pentru a obţine efectul preferat.

Şi, chiar dacă la urcarea spre staţiunea înţesată de schiori poleiul mi-a stârnit o oarecare teamă în privinţa comportării maşinii, după câţiva zeci de metri orice urmă de teamă s-a risipit. Soluţiile oferite de Mercedes-Benz permit modelului să continue deplasarea chiar şi atunci când doar o singură roată are aderenţă! Iar totul devine şi mai palpitant. Mai ales când cuprinzi cu privirea, prin geamul lateral al SUV-ului, toată panorama care ţi se arată magic şi satele cuibărite la picioarele orăşelului plin de turişti.



INFO Sistemul de injecţie directă common-rail permite atingerea unei presiuni de injecţie de până la 2050 bar. Controlul indirect al acului injectorului creează condiţiile necesare pentru un timp de injecţie cât mai flexibil şi pentru o funcţionare uniformă a motorului. Modulul compact de supraalimentare în două trepte cuprinde un turbocompresor mic de înaltă presiune şi un turbocompresor mare de joasă presiune acţionate de gazele de eşapament. Debitul de aer de combustie este controlat de cele două turbocompresoare acţionate de gazele de eşapament în funcţie de cerinţe. Acest lucru are ca efect o încărcare mai bună a cilindrilor şi, prin urmare, generarea unui cuplu mai mare chiar şi la turaţii scăzute ale motorului. Comenzile sofisticate ale turbocompresoarelor asigură un nivel ridicat de dinamism la pornirea de pe loc, precum şi caracteristici de manevrare echilibrată.

"Suntem încrezători că noile modele vor fi apreciate atât de clienţii actuali, cât şi potenţiali datorită designului, sportivităţii şi dinamismului lor. Confortul şi eleganţa Mercedes-Benz cunosc noi dimnesiuni prin îmbinarea cu latura sportivă a modelelor, dar şi cu robusteţea performanţele offroad"

Valeriu ZAHARIA, Sales&Marketing Manger Mercedes-Benz România


Goana după palpitaţii a continuat a doua zi. Pe Ruta Rânca-Bucureşti, după ce SUV-ul de culoare închisă s-a odihnit pe un strat gros de zăpadă. Şi dacă nu v-am şoptit cum stă sistemul audio, imaginaţi-vă că vă aflaţi într-un studio în care au înregistrat cei mai mari artişti ai lumii. Acustica în SUV-ul cu stea în frunte ar primi nota 10 şi de la Mozart, şi de la Beethoven. Iar trecerea de la un post de radio la altul se face lin, ca şi când melodiile ar fi mixate. Direcţia? Ce direcţie! Pentru câteva fracţiuni de secundă am lăsat volanul liber, la viteză redusă, ce-i drept. Am fost rugat să deschid o sticlă de cola, iar senzaţia de libertate a fost sporită într-un interval de trei bătăi de inimă.


O senzaţie unică ne-a fost generată de plafonul vedetei concernului german. Rabatarea geamului format din două fragmente ne-a adus în interior călători care ne-au părăsit de cum au venit. Fulgii de zăpadă. Şi aş fi mers aşa până în Bucureşti. Am avut însă în dreapta pe cineva care să-mi şoptească să audă toată strada că “n-ar fi bine să ajungem la O.R.L. Panduri!”. Zis şi făcut. Am continuat călătoria pe muzica lui Adam Levine sau pe ultimul hit Carla’s Dream şi am făcut incursiuni în trecutul meu: prima Dacie 1310 de  pe la 18 ani, dar şi în trecutul partenerei mele de călătorie: primul ei Peugeot de la 22 de ani. Şi dacă tot am subliniat alte mărci, modelul testat pare un rival pentru BMW X3. Dar cert e că GLC ne-a arătat toate calităţile în condiţii de silenţiozitate totală. Pentru că atunci când tai fondul sonor, sunetul motorului nici nu se va mai auzi. Şi am testat un Diesel! Desigur, nu firma italiană de vestimentaţie.

Pomii cu crengile grele de zăpadă din satele din apropierea oraşului Râmnicu Vâlcea m-au făcut să iau piciorul de pe acceleraţie. Au format parcă un tunel alb prin care treceau maşini şi săteni cu sănii deopotrivă, iar viteza de croazieră i-a permis lui C. să filmeze peisajul alb şi prin parbriz, şi prin plafonul maşinii.

Revenim pe Valea Oltului. Maşina testată ne-a arătat că acoperă un registru larg. De la fermitatea sportivă necesară abordării în forţă a virajelor, la blândeţea firească asigurării unui confort la trecerea peste denivelări. Aşa am ajuns să fugim cu ninsoarea în spate într-o duminică de ianuarie. Rânca a ajuns să se răsfeţe departe de noi, la 100 de kilometri, iar pe autostrada furată de ninsoarea viscolită am ajuns să trăim fiecare minut de la bordul GLC-ului cu frenezie. Şi datorită atmosferei din interior.

Senzaţia de lejeritate din interiorul noului GLC este conferită parţial de butoanele din crom argintiu, cu calităţi tactile metalice. Combinaţia de in şi lână utilizată pentru tapiţeria scaunelor, precum şi lemnul cu pori deschişi al ornamentelor creează o ambianţă de materiale naturale. Iar armonia este extinsă la zonele ce nu sunt vizibile imediat: spaţiul mare pentru genunchi şi picioare asigură, de asemenea, călătorii plăcute, indiferent de locul ocupat.

Cu o bandă ocupată de zăpada eliberată de maşinile special, drumul pe autostradă în apropierea Bucureştiului s-a aglomerat. Graba n-a stricat treaba, dar funcţia Attention Assist a GLC-ului m-a făcut să mă întreb dacă nu sunt prea oboisit şi dacă n-ar trebui să fac rocada. Pe bord mi-a apărut un mesaj robotic  “TAKE A COFEE!”, dar plăcerea condusului unui GLC m-a făcut doar să reduc viteza. A rămas să facem rocada la viitorul model testat.

Cu ochii umflaţi de somn, dis-de-dimineaţă sau în toiul nopţii, experienţa pe un Mercedes-Benz GLC nu doar că te încarcă pozitiv şi te deconectează, ci îţi oferă noi perspective despre un mod de viaţă la o altă scară. Şi chiar dacă timpul se scurge înnebunitor de repede la bordul unui astfel de model, când totul ţi se sedimentează în minte, ajungi să cauţi noi şi noi informaţii despre modelul testat. Ceea ce am şi făcut de fapt. Ceea ce puteţi să faceţi şi voi vizitând siteul www.mercedes-benz.ro.

În loc de încheiere, vă spun cum aş traduce bijuteria pe patru roţi din oraş şi SUV-ul cu care baţi şoselele în lung şi-n lat în siguranţă. GLC = Graţie, Libertate, Carismă.

LISTĂ DE PREŢURI

Diesel

GLC 220 d 4MATIC  36.950 euro (fără TVA) / 44.340 euro (cu TVA)

GLC 250 d 4MATIC  37.950 euro (fără TVA) / 45.540 euro (cu TVA)

Benzină

GLC 250 4MATIC   35.900 euro (fără TVA) / 43.080 euro (cu TVA)

 

http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/mercedes-benz-glc-sau-700-km-de-libertate-take-a-coffee-suv-ul-cu-parbrizul-plin-de-informatii-suv-ul-care-te-simte-cand-lasi-garda-jos-si-te-trimite-la-o-cafea-drive-test-15086298
15086298
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
Campania lui Hillary Clinton, ZGUDUITĂ DE DIVORŢ. SCANDALUL SEXUAL care a erupt cu doar câteva luni înainte de alegeri