FOTO | Renault revine cu echipă de uzină în Formula 1. Monopostul RS16 a fost prezentat la Paris împreună cu cei doi piloţi: Magnussen şi Palmer

4 feb 2016 2829 afişări Comentează şi tu Auto-Moto
FOTO | Renault revine cu echipă de uzină în Formula 1. Monopostul RS16 a fost prezentat la Paris împreună cu cei doi piloţi: Magnussen şi Palmer
5 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7959/15032886/2/20160203-141453.jpg
  • Renault revine în Formula 1 cu statut de echipă de uzină în lupta pentru a redeveni echipa care a dominat Marele Circ în 2005 şi 2006, atunci când a câştigat titlul mondial la piloţi şi la constructori
  • ProSport a participat la lansarea oficială a echipei Renault Sport Formula 1 în cadrul galei de la Paris, acolo unde au fost prezentaţi şi cei doi piloţi: Kevin Magnussen şi Jolyon Palmer

Perioada lungă de pauză pe care cei de la Renault au luat-o în Formula 1, una în care prezenţa a însemnat doar furnizarea de motoare pentru echipe de client, a luat final. În cadru unei prezentări care a avut loc la Paris, constructorul francez a arătat lumii monopostul şi cei doi piloţi cu care se va prezenta în acest sezon de F1 sub titulatura Renault Sport Formula 1 Team. Este, astfel, revenirea oficială a francezilor din postura de echipă de uzină în Marele Circ, revenire posibilă după ce şefii Renault au cumpărat poziţia echipei Lotus. La Technocentre, sediul unde sunt dezvoltate noile tehnologii Renault, interesul din partea media a fost un bun indicator asupra a ceea ce înseamnă revenirea. Câteva sute de reprezentanţi ai presei de pe toate continentele au notat, pe lângă anunţul revenirii în forţă în F1, şi intenţiile mărturisite de CEO-ul companiei, Carlos Ghosn, cu privire la strategia grupului în ceea ce priveşte motorsportul.


Prezentat în cadrul ceremoniei de la Paris într-un livery negru-galben, monopostul Renault R.S. 16 va arăta aşa doar în testele de la Barcelona. Cel mai probabil, maşina va avea o altă temă de culori la startul sezonului 2016. Foto: ProSport

Motivul pentru care am decis să revenit ca o echipă completă, de uzină, este legat în primul rând de strategia noastră de vânzări şi marketing cu privire la creşterea şi la dezvoltarea companiei, a brandului. Nu voi intra în detalii financiare, însă trebuie să recunoaştem că în următorii şase ani creşterea companiei se va face în ţări precum China, India, în Brazilia atunci când piaţa îşi va reveni la normal, în Rusia, în sud-estul Asiei, în Orientul Mijlociu sau Africa. În toate acete pieţe Formula 1 este unul dintre cele mai populare sporturi, unul dintre cele mai urmărite evenimente sportive”, a spus Carlos Ghosn, explicând fără perdea principalul motiv pentru care Renault a ţinut să revină. În ceea ce priveşte latura strict sportivă, aşteptările şefului companiei sunt potrivite statusului echipei. ”Ştim că va fi dificil, concurăm împotriva unor echipe de top şi ne vor trebui doi sau trei ani pentru a putea obţine podiumuri”, a spus Ghosn. Vorbind despre o victorie în Formula 1, Ghosn a spus că ”probabil că nu se va întâmpla în 2016, ar fi un miracol, însă mă bazez pe echipa care va îmbunătăţi maşina, motorul şi tehnologiile astfel încât să avem un monopost competitiv cât mai repede posibil”.

Kevin Magnussen şi Jolyon Palmer sunt piloţii oficiali. Maldonado, sărit din schemă în ultimul moment

Numele celor doi piloţi care vor avea volanul monopostului RS16 a fost cunoscut abia cu puţine zile înaintea prezentării de la Paris. Dacă Palmer venea drept moştenirea fostului Lotus, acolo unde a fost pilot de rezervă în sezonul trecut, locul lui Pastor Maldonado a fost luat de danezul Kevin Magnussen din pricina unor probleme de ordin financiar. Mai exact, venezueleanul Maldonado nu a putut aduce banii sponsorului PDVSA, compania petrolieră de stat din ţara sa natală. Cel care a avut sezonul trecut volanul Lotus era angajat prin contract să aducă echipei circa 35 de milioane de euro pentru a-şi păstra poziţia şi, chiar dacă francezii de la Renault au ţinut în permanenţă legătura cu PDVSA, sud-americanii nu au putut să îşi îndeplinească obligaţiile, iar Maldonado a fost înlocuit. Magnussen vine la Renault cu o experienţă de două sezoane în Formula 1, acolo unde a debutat în 2014 la McLaren Mercedes. După un prim sezon în care a strâns 55 de puncte şi un podium, danezul a fost al treilea pilot după sosirea lui Fernando Alonso.


Esteban Ochon, Jolyon Palmer, Charlos Ghosn şi Kevin Magnussen (de la stânga la dreapta), poză de grupă alături de monopostul care certifică revenirea Renault în Formula 1 din postura de echipă de uzină. Foto: Luc Perenom / Renault

La fel ca în cazul lui Magnussen, al doilea pilot Renault Sport Formula 1 Team este recomandat de tradiţia din familie, dar şi de rezultatele obţinute în afara Formulei 1. Jolyon Palmer este fiul unui fost pilot F1, Jonathan Palmer, campion în GP 2 în 2014 şi pilot de teste sezonul trecut, atunci când la Lotus erau titulari de volan Romain Grosjean şi Pastor Maldonado. În acest sezon, pilot de rezervă este Esteban Ocon, un francez în vârstă de 19 ani.

INTERVIU | Joylon Palmer: ”Nu ştim la ce nivel suntem, însă abia aştept să pilotez acest monopost”

La finalul evenimentului de prezentare, ProSport a putut dialoga pentru câteva minute cu britanicul Jolyon Palmer. În vârstă de 26 de ani, britanicul va avea pentru prima dată în carieră posibilitatea de a pilota un monopost de Formula 1 din postura de pilot principal, lucru care îl entuziasmează. Totuşi, potrivit propriilor spuse, există marea necunoscută dată de faptul că nu există date de performanţă pentru maşină până în acest moment, cu puţin timp înainte de testele de la Barcelona.

Jolyon, cum trăieşti clipa? Câştigător de GP2, pilot de rezervă la Lotus şi acum pilot titular la Renault, la o echipă cu sprijin de uzină.
Sunt entuziasmat, e o zi specială pentru mine şi pentru echipă. Abia aştept să începem, să vedem la ce nivel sunt maşinile, apoi să mergem la Melbourne pentru prima cursă.

Chiar dacă nu se cunoaşte nivelul maşinii, există un obiectiv intern pe care v-aţi propus să îl atingeţi în acest sezon?
Top 5, top 10, top 15, nu am nici cea mai mică idee momentan ce putem obţine în sezonul acesta. Mercedes va fi şi acum echipa de bătut, eu aşa cred, mai ales pentru că au dominat sezonul trecut, iar regulile nu s-au schimbat foarte mult. Au cel mai bun motor, au o maşină foarte bună, deci da, ei vor fi.În acest moment ne e frică de toată lumea. De fapt, să o spun altfel, toată lumea ne îngrijorează. Nu avem idee cine vor fi rivalii noştri pentru că nu ştim unde suntem. Vom vedea asta în momentul în care vom pune maşina pe circuit. 

Care este cursa pe care o aştepţi în mod special? Poate un circuit favorit?
Abia aştept cursa de la Melbourne, e evident, e prima cursă în care voi pilota. Vor fi multe piste pe care voi merge în permieră, desigur, multe piste pe care abia aştept să le descopăr de la volanul acestui monopost. Eu sunt într-o poziţie privilegiată, am susţinerea echipei de uzină din prima, dar asta mă motivează pentru că şi presiunea de a veni cu rezultate este mai mare.

Există de ceva vreme tot felul de discuţii în contradictoriu cu privire la starea în care se află Formula 1. Discuţii despre motoare, despre pneuri. E un mediu potrivit în care să îţi faci debutul?
Da! (râde!) Este perfect pentru mine. Serios, chiar dacă sunt foarte mulţi oameni care au de comentat cu privire la motoarele folosite, la pneuri, eu abia aştept să începem competiţia. 

http://www.prosport.ro/alte-sporturi/auto-moto/foto-renault-revine-cu-echipa-de-uzina-in-formula-1-monopostul-rs16-a-fost-prezentat-la-paris-impreuna-cu-cei-doi-piloti-magnussen-si-palmer-15032886
15032886
comments powered by Disqus
Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.

ULTIMA ORĂ
Un şofer a fost blocat în intersecţie de coloana oficială. Reacţia HALUCINANTĂ a ministrului de Interne