INTERVIU | Eduard Irimia: "Vreau să fie ca pe vremuri". Revin premiile uriaşe şi "se caută un greu" pentru Superkombat

5 sep 2017 2879 afişări Comentează şi tu Alte sporturi
INTERVIU | Eduard Irimia: "Vreau să fie ca pe vremuri". Revin premiile uriaşe şi "se caută un greu" pentru Superkombat 2 imagini http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/401/581/7964/16718445/2/eremia-1.jpg

Eduard Irimia, cel mai de succes promotor din România şi omul care a fondat Superkombat, anunţă că, din 2018, premiile mari, care atrăgeau atenţia la K1 în urmă cu un deceniu, vor reapărea şi e posibil ca acestea să fie chiar mărite. După ce a semnat la începutul acestui an cu celebra televiziune americană CBS Sports Network, promotorul dezvăluie că actualul sezon îl dedică selectării unei divizii de 64 de grei din toată lumea, iar peste o săptămână va organiza două gale de selecţie, una dintre ele dedicată celor de la categoria regină.

  • Irimia a vorbit, pentru ProSport, despre progresul Superkombat, intrarea pe piaţa din China, dar şi planurile de viitor.

Tocmai v-aţi întors din China, acolo unde a avut loc în premieră un show Superkombat. Cum a fost?
Acest pas face parte din planul de expansiune al Superkombat la nivel mondial. După şase ani de gale televizate la Eurosport, continuăm să creştem ca brand. Anul acesta am semnat un acord cu CBS Sports Network, care ne oferă o expunere în câteva zeci de milioane de case din America de Nord. Suntem singura promoţie de stand up din lume care are un contract cu ei. Încă din primăvară am început discuţiile în China, iar acum o săptămână a avut loc primul show Superkombat în co-promoţie cu Faith Faith în Shenzen, un oraş cu 20 de milioane de locuitori. Cu o zi înaintea galei, am oficializat şi parteneriatul de colaborare pe termen lung, care implică un schimb de experienţă. Noi venim cu know-how-ul pentru a-i ajuta sa crească la rândul lor în zona Asiei. Gala a fost una importantă, transmisă în toată China, iar pe 15 septembrie va fi difuzată şi de CBS. Din păcate, sportivii români au pierdut, probabil şi din cauza faptului că nu s-au adaptat acolo. Este cu totul un alt stil.

"Organizăm o gală de selecţie se caută un greu Superkombat. Toţi cei care care cred că pot face acest pas, se pot înscrie direct"

Ce urmează pentru Eduard Irimia şi Superkombat?
Anul acesta ne-am axat în special pe selectarea greilor din toată lumea. Am avut deja primele patru gale în care am adus sportivi necunoscuţi până acum la această categorie, dar care au demonstrat că pot lupta la un nivel înalt. Dawid Zoltaszek, Antonio Plazibat, Tomislav Cikotic, Lukasz Krupadiozorow sunt doar o parte. Dintre români îi pot menţiona pe Sebastian Cozmâncă, Cristian Ristea şi Robert Constantin. Se pot bate la orice nivel. Totuşi, sunt convins că mai sunt luptători români care pot face pasul spre liga mare. E important să aibă pe cineva care să creadă în ei aşa cum s-a întâmplat la început cu Moroşanu sau Benjamin Adegbuyi. Nu aveau meciuri la profesionişti, dar am crezut în povestea lor. Şi amândoi sunt foarte sus în momentul acesta din toate punctele de vedere. Tocmai de aceea am decis să organizăm o gală de selecţie se caută un greu Superkombat. Vor avea loc pe 16 septembrie la Romexpo, în Bucureşti. Toţi cei care care cred că pot face acest pas, se pot înscrie direct la noi, ori direct prin intermediul stafului nostru sau la sediul Superkombat Academy din Fundeni. Ulterior, a doua zi, tot la Romexpo, vom face o gală New Heroes. Acel weekend va fi un adevărat festival pentru că programul de la Romexpo nu va include doar lupte, ci şi alte evenimente conexe. În total, vom semna un total de 62 de sportivi, iar, personal, mi-aş dori să văd cât mai mulţi români.

V-aţi făcut planuri pentru sezonul viitor?
În ultimul an, am preferat să muncim, fără să facem prea multe anunţuri. Acum pot să spun că de la anul intenţionăm să readucem în joc premiile mari care erau acum 10-15 ani în K-1. Mulţi au început acest sport tocmai pentru că aveau acest vis de a ajunge acolo. Evoluţia din ultimii ani ne-a adus în atenţia unor grupuri financiare, care văd Superkombat ca pe un produs cu potenţial major şi în curând vom face noi anunţuri. Trebuie să recunoaştem că această recunoaştere vine după o perioadă în care am făcut mari sacrificii.

La ce vă referiţi?
Superkombat, un produs născut şi crescut în România, a devenit un brand internaţional prin eforturi proprii, fără un sprijin financiar. Am făcut ce alţii nu au reuşit cu 100 de milioane de euro, iar asta e deja cunoscut. Ne-am confruntat cu probleme majore din lipsă de fonduri, având întârzieri de plăţi sau bugete reduse, dar toate s-au rezolvat în prezent. Acum am primit şi aprobare pe noul format şi ne dorim să fim promoţia cu cele mai mari premii din lume, pe reguli de stand up. În prezent, activităţile Superkombat sunt operate din trei mari oraşe, Londra ca sediu central, Las Vegas în Statele Unite ale Americii şi Shenzen pentru China. Prin implicarea financiară a noilor investitori, intenţionăm să punem în joc un buget de premii de 3 milioane de euro, iar la unele ediţii speciale, marele premiu să fie o maşină de lux.

Versiune selectata: mobil / standard

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.