STB și Primăria Capitalei își bat joc de bucureșteni! Cum sunt umiliți cetățenii care vor să își cumpere abonamente

În luna septembrie 2018, Regia autonomă de transport București (RATB) și-a schimbat forma juridică, devenind din regie, societate pe acțiuni, Societatea de Transport București (STB).

STB și Primăria Capitalei își bat joc de bucureșteni!

La pachet cu aceste schimbări, reprezentanții societății de transport și Primăria Capitalei au venit și cu alte modificări în plus, spre nemulțumirea cetățenilor.

De mai bine de o săptămână, la ghișeele de emitere a cardurilor, bucureștenii se confruntă cu o situație ieșită din comun. 

Aceștia nu pot să își facă abonamente pentru transport dacă nu au mai avut până acum card nominal. Mai mult de atât, sunt obligați să își cumpere călătorii separat sau să își achiziționeze abonamentul nenonimal în valoare de 80 de lei, care este și cel mai scump. 

De asemenea, călătorii care au deja un abonament pe o singură linie sau pe toate liniile din Capitală nu își mai pot schimba destinațiile de pe carduri, la reîncărcare. 

Situația durează de mai bine de o săptămână 

Reprezentanții STB se scuză și motivează ‘că nu le merge conexiunea pentru carduri din soft și că ei nu au nicio vină’. Însă, adevărul este cu totul altul. Fiind lumea plecată în vacanță în lunile de vară, regia autonomă de transport București ar ieși mult în pierdere, motiv pentru care au ales să introducă această ‘manevră’ pentru bucureșteni. Situația este neschimbată de mai bine de o săptămână și, până în acest moment, nu există semne că lucrurile s-ar schimba cu ceva. 

La început, cardul activ nominal a fost gratuit la prima emitere, pe baza buletinul de identitate. Ulterior, suma minimă ce putea fi încărcată în portofelul electronic era de 15 lei, iar cea maximă de 50 de lei. O călătorie cu transportul local din București costă 1,3 lei, pe linii urbane (3,5 lei) – pe linii Expres sau preorășenești (1,5 lei). 

În prezent, potrivit Primăriei Municipiului București, STB administrează 166 de linii, dintre care 26 de linii de tramvaie, 16 linii de troleibuze, 73 de linii de autobuze, patru linii de autobuze expres, 26 de linii de noapte, 21 de linii de trasee preorășenești. Societatea nou înființată are un capital social de peste 129 de milioane de lei, iar angajații regiei au fost preluați și reîncadrați pe aceleași funcții. 

Publicat: 04 07. 2019, 16:00
Actualizat: 04 07. 2019, 16:13