Coca-Cola aniversează 125 de ani de istorie** și inovații în publicitate

București, 11 aprilie 2011 – Timp de 125 de ani, Coca-Cola a
reușit să inspire viața consumatorilor săi, prin intermediul
campaniilor de marketing și a reclamelor inovatoare. Pe parcursul
fiecărei perioade, Coca-Cola a fost și este un simbol relevant atât
pentru publicitate cât și pentru consumatorii din intreaga lume.

1886, anul în care farmacistul John S. Pemberton a creat Coca-Cola,
nu reprezenta o perioada infloritoare pentru publicitate. Nu
existau afișe, nici spoturi radio sau TV pentru a face reclama
noului produs! Astfel, pentru a informa consumatorii cu privire la
apariția noii băuturi răcoritoare, John Pemberton împreună cu
contabilul sau, Frank Robinson au decis să distribuie cupoane
gratuite locuitorilor din Atlanta. În schimbul acestora
consumatorii primeau un pahar de Coca-Cola gratuit. Astfel, la doar
un an de la apariția băuturii răcoritoare, John S. Pemberton
experimenta o tactică inovativă de marketing pentru acea
epocă.

Câțiva ani mai târziu, Asa Candler, duce această tactică mai
departe, distribuind Coca-Cola în magazine. A impărțit 128 de
cupoane și, cu numai 5 cenți pentru fiecare pahar, Candler se
asigura că 128 potențiali consumatori vor încerca Coca-Cola și vor
povesti apoi familiilor și prietenilor experiența.

Într-o perioadă în care publicitatea se baza pe portrete
grafice, agentia William Cheever D’Arcy creează în 1906 o campanie
al cărui impact grafic se bazează pe ilustrarea unei săgeți curbate
indicând logo-ul. Aceasta soluție grafică este folosită de
Coca-Cola pentru mai mult de un deceniu.

Pentru încurajarea consumului băuturii răcoritoare pe tot parcursul
anului, agentia D’Arcy îl alege pe Haddon Sundblom pentru a contura
o imagine a lui Moș Crăciun. În decembrie 1931 Sundblom conturează
legendarul personaj, folosind drept inspirație un vecin vesel cu
fața roșie, veșnic înconjurat de copii, pe care l-a imbrăcat în
culorile tradiționale Coca-Cola, rosu și alb. Timp de peste trei
decenii, Sundblom l-a desenat pe Moș Crăciun în diferite ipostaze,
iar de atunci personajul legendar nu și-a abandonat niciodată
băutura răcoritoare preferată.

Primul spot TV Coca-Cola a rulat în anul 1950, de Ziua
Recunoștinței. Mijloacele erau încă în fază experimentală, doar
câteva orașe beneficiind de stații TV în Statele Unite ale
Americii. Pentru a face față provocărilor impuse de noile canale
media, în 1956, Coca-Cola înlocuiește agenția D’Arcy cu
McCann-Erickson, care creează doua campanii TV, The Sign of Good
Taste și Be Really Refreshed în care se folosesc toate mijloacele
disponibile acestui mediu: animații, stop cadru și folosirea
vedetelor.

În 1963, McCann creează o campanie globală, Things go better
with Coke, unde jingle-ul interpretat de formația The Limelighters
este ulterior tradus în aproape toate limbile țărilor în care
Coca-Cola era prezentă.
Un moment important îl reprezinta anul 1971 când a fost creată „I’d
Like to Buy the World a Coke”, cunoscută și sub numele „Hilltop”,
una dintre cele mai renumite reclame Coca-Cola. Tema muzicală a
fost înregistrată de celebra formație australiană de muzică folk,
The New Seekers. Lansată ca reclamă radio în februarie 1971, piesa
a beneficiat apoi de un clip gândit ca spot TV, filmat pe un deal
din apropierea Romei, în care apare un grup numeros de tineri din
diferite părți ale lumii. Reclama s-a clasicizat imediat, mii de
oameni scriind companiei și cerând difuzarea clipului.
Scopul spotului TV a fost să promoveze imaginea brandului Coca-Cola
ca liant între oameni din toate colțurile lumii, o formulă
universală care le va inspira bucurie pentru câteva minute.

În 1993, publicitatea Coca-Cola putea fi rezumată prin doar doua
cuvinte: Întotdeauna Coca-Cola. Pentru a atinge toate tipurile de
consumatori, s-au filmat 27 de spoturi, ce foloseau tehnici
inovatoare pentru acea perioadă. Cel mai celebru dintre ele este
„Aurora Boreală” în care binecunoscutul urs polar savurează o
Coca-Cola.

De-a lungul timpului, interpreți celebri ca The Supremes, Ray
Charles, Aretha Franklin, Jan and Dean, Roy Orbison și The Coasters
au interpretat fiecare în stilul sau jingle-urile reclamelor
Coca-Cola. În spoturile TV, brandul a fost susținut de celebrități
ca fotbalistul Joe Namath, designerul Anne Klein, jucatorul de golf
Arnold Palmer și solista de jazz Barbara McNair, jucătorul de
fotbal american Joe Greene.

În 2009, a fost lansată noua campanie globală Coca-Cola „Deschide
și savurează fericirea” care îndeamnă consumatorii să caute momente
de fericire în imediata lor apropiere, în viața de zi cu zi și să
se bucure de ele împreună cu cei din jur. Noua platformă, ne
demonstreaza că, deși trăim o viață modernă, stresantă și plină de
provocări, există multe momente de fericire pe care putem să ni le
creăm și pe care le putem împărtasi cu cei din jur. Coca-Cola este
antidotul pentru grijile cotidiene ale vieții moderne.”

Despre
Compania Coca-Cola

Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de bauturi
racoritoare din lume, oferind consumatorilor din intreaga lume
aproape 500 de marci de bauturi racoritoare. Alaturi de Coca-Cola,
recunoscuta ca fiind cea mai valoroasa marca din lume, compania
comercializeaza o gama variata de produse ce include bauturi
racoritoare carbogazoase, bauturi racoritoare cu continut caloric
scazut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri
ready-to-drink, bauturi energizante, cafea ready-to-drink etc.
Avand cea mai mare retea de distributie din lume, compania
Coca-Cola este prezenta in peste 200 de tari, consumul produselor
companiei depasind 1.6 miliarde de portii pe zi. Avand in vedere
angajamentul sau de dezvoltare a unor comunitati durabile, compania
noastra este centrata pe initiative care contribuie la protejarea
mediului inconjurator, conservarea resurselor si promovarea
dezvoltarii economice a comunitatilor unde ne desfasuram
activitatea.

In Romania, ca in toate tarile in care isi desfasoara
activitatea, Coca-Cola detine si functioneaza pe baza unui sistem
propriu, incluzand toate verigile necesare producerii si
distributiei produselor catre consumatori. In Romania, Sistemul
este format din Coca-Cola Romania (filiala a The Coca-Cola Company,
proprietarul marcilor inregistrate) si partenerul sau Coca-Cola
Hellenic (CCH) Romania, care imbuteliaza si distribuie produsele
Coca-Cola sub licenta The Coca-Cola Company in Romania).

Pentru mai multe informatii legate de companie va rugam sa
vizitati site-ul www.thecoca-colacompany.com

(p)

Publicat: 11 04. 2011, 12:51
Actualizat: 11 04. 2011, 12:52