Steam își schimbă politica în ceea ce privește restituirea banilor

Conceptul de a primi „banii înapoi” pentru o achiziție este în continuare confuz în ceea ce privește aplicarea legislației din România, chiar dacă legile europene sunt destul de clare în acest sens. Totuși, probabil „impulsionați” de presiunile venite dinspre UE, cei de la Valve au luat hotărârea de a schimba politica de restituire a banilor cheltuiți pe Steam, de departe cel mai popular sistem de distribuție digitală a jocurilor video.

Astfel, ca regulă de bază, pentru mai toate achizițiile realizate pe Steam se poate cere acum restituirea banilor, această operațiune urmând să fie aprobată de Valve dacă se îndeplinesc niste condiții de bază. Iată detaliile, pe larg.

Jocuri achiziționate prin Steam
Se poate solicita acum o restituire a banilor pentru orice joc achiziționat prin intermediul Steam, pentru variate motive: poate că PC-ul dvs. nu dispune de configurația hardware necesară pentru a rula jocul, poate că ați cumpărat jocul din greșeală sau poate chiar l-ați jucat pentru o oră și nu v-a plăcut. Atât timp cât cererea de restituire a banilor se produce într-un termen de maximum două săptămâni de la achiziționare și jocul nu a fost rulat pentru mai mult de două ore, Valve promite să va ofere banii înapoi.

DLC
Veți putea cere banii înapoi inclusiv pentru pachetele DLC care nu vă plac. Cu condiția să nu fi jucat jocul căruia i-ați aplicat respectivul DLC mai mult de două ore din momentul descărcării pachetului de conținut suplimentar. Va exista și o categorie de DLC-uri pentru care nu se vor putea oferi banii înapoi, acestea urmând să fie marcate corespunzător în Steam Store (de obicei, va fi vorba de item-uri sau upgrade-uri care afectează permanent caracteristicile personajului din joc).

Precomenzi
Noua politică de returnare a banilor este valabilă și în cazul precomenzilor. Dacă ați achiziționat un joc pe Steam înainte ca acesta să fie disponibil, veți putea cere oricând banii înapoi până în momentul lansării jocului. Apoi, se va aplica regula amintită mai devreme: veți putea cere banii înapoi atât timp cat perioadele de „grație” sunt valabile (maximum două săptămâni din momentul lansării / maximum două ore de joc),

Steam Wallet
Puteți cere rambursarea fondurilor adăugate în Steam Wallet prin intermediul Steam în termen de două săptămâni de la această tranzacție.

Bundle-uri
Banii pot fi restituiți și în cazul bundle-urilor de jocuri achiziționate prin intermediul Steam, atât timp cât niciunul dintre titlurile incluse în bundle nu a fost înstrăinat, iar timpul de joc cumulat pentru titlurile din bundle nu a depășit două ore.

Achiziții realizate în afara Steam
Valve nu va oferi banii înapoi pentru jocurile achiziționate sub formă de chei de activare din alte surse decât Steam (jocuri retail, bundle-uri achiziționate din alte surse etc.).

VAC
Dacă veți fi banat de VAC (sistemul Valve Anti-Cheat) într-un joc anume, veți pierde posibilitatea de a solicita banii înapoi pentru respectivul titlu.

Filme
Valve nu va oferi banii înapoi pentru filmele achiziționate prin intermediul Steam.

Gift-uri
Valve nu va putea returna banii pentru gift-urile ce au fost deja activate de beneficiar.

Pentru a aplica pentru o cerere de restituire a banilor accesați help.steampowered.com. În cazul în care cererea vă este acceptată, banii vă vor fi returnați fie prin același mijoc prin care a fost făcută plata inițială, fie în Steam Wallet.

Steam

Publicat: 03 06. 2015, 13:07
Actualizat: 03 06. 2015, 13:08