Realizatorii de jocuri se pregătesc pentru „next gen”

„Next gen” este o abreviere a expresiei next generation, care, în contextul jocurilor video, se referă la următoarea generație de hardware dedicat acestui gen de entertainment. Pentru a fi și mai exacti, „next gen” este o expresie folosită în special în ceea ce privește viitoarea generație de console.

Știm deja ca Nintendo Wii U, noua consolă a părinților seriei Mario, va fi lansată în cursul acestui an (cel mai probabil în perioada sărbătorilor), iar zvonurile despre PlayStation 4 sau un eventual nou Xbox nu contenesc să apară. Însă, în timp ce de la Nintendo Wii U nu există pretenții prea ridicate în privința puterii de procesare, de la PlayStation 4 și următorul Xbox atât producătorii, cât mai ales gamerii, se așteapta la un salt grafic comparabil cu trecerea de la PlayStation 2 la actuala generație de console.

Bineînțeles, în încercarea de a folosi această putere suplimentară, echipele producătoare de jocuri trebuie să se adapteze foarte repede și să recruteze personal nou, pentru a face față acestor schimbări deloc comode. Astfel, chiar dacă giganți precum Microsoft și Sony s-au ferit până acum de anunțarea unei nou generații de console (această atitudine este de înțeles, având în vedere că PlayStation 3 și Xbox 360 încă au un potențial comercial deloc neglijabil), studiourile producătoare de jocuri au dat deja startul noii generații, postând numeroase anunțuri de angajare.

Spre exemplu, Bethesda Game Studios, autorii seriei The Elder Scrolls, deja caută programatori cu experiență, care să lucreze la tehnologie de ultimă oră, pentru un joc încă neanunțat, dedicat viitoarei generații de console.

De asemenea, Lionhead Studios, studioul responsabil pentru seriile Black & White și Fable, acum aflați sub umbrela Microsoft, sunt în căutarea unui Lead Engine Programmer (programator șef pentru motorul grafic), cu experiență în tehnologiile moderne de renderizare (în special DirectX 11). Din nou, anunțul de angajare se referă la un titlu încă neanunțat și, având în vedere că vorbim totuși de un studio Microsoft, menționarea API-ului DirectX 11 poate fi considerată o trimitere directă la următoarea generație de console Xbox (modelul 360 are la bază DirectX 9).

Nu în ultimul rând, Epic Games, realizatorii celui mai popular motor grafic la ora actuală – Unreal Engine 3, au anunțat că, în cadrul ediției din acest an a Game Developers Conference (ce se va desfășura în perioada 7-9 martie 2012, în San Francisco), vor dezvălui Unreal Engine 4 pentru prima oară. Prezentarea va avea loc totuși într-un cadru restrâns, alături de partenerii companiei, participanții urmând a fi forțați să semneze un NDA (non-disclosure agreement).

După cum era de așteptat, Unreal Engine 4 se va adresa în primul rând viitoarei generații de hardware, Epic Games prezentând încă de anul trecut un demo tehnologic numit Samaritan (îl puteți viziona mai sus). Pentru a rula această demonstrație s-au folosit nu mai puțin de 3 plăci video NVIDIA GeForce GTX580 montate în SLI, în încercare de a simula specificațiile hardware ale viitoarei generații de console.

Acestea fiind spuse, abia așteptăm ediția din acest an a târgului Electronic Entertainment Expo (E3 2012), în cadrul căreia se zvonește că atât Microsoft, cât și Sony, vor face anunțuri referitoare la viitoarele lor console.

Publicat: 28 02. 2012, 13:42
Actualizat: 28 02. 2012, 13:43