inFamous Second Son Review: parcă ai juca 3DMark

Unul dintre principalele argumente ale celor care refuză să-și achiziționeze o consolă de nouă generație este actuala lipsă a titlurilor disponibile pe aceste platforme noi. inFamous: Second Son vine să corecteze fix această problemă, oferind celor interesati de PlayStation 4 un motiv cât se poate de întemeiat pentru a face tranziția către next gen.

După ce primele două titluri inFamous au făcut o impresie foarte bună pe PlayStation 3, Second Son continuă tradiția seriei, instalându-se confortabil în fotoliul rezervat celui mai bun joc exclusiv pentru PlayStation 4. Cum reușește titlul celor de la Sucker Punch această performanță? Vom afla în cele ce urmează.

inFamous Second Son

Chiar și în cazurile în care PlayStation 4 este prima consolă pe care o dețineți sau ați preferat Xbox 360 în generația precedentă, nu ar trebui să vă lăsați intimidați de inFamous: Second Son. Sucker Punch a creat actualul joc special pentru a nu fi dependent de evenimentele din titlurile precedente. Cu alte cuvinte, chiar dacă există anumite referințe referitoare la evenimentele petrecute în inFamous 1 și 2, Second Son poate fi jucat fără probleme și de începători.

Cole MacGrath, eroul primelor două jocuri inFamous, nu-și mai face apariția în Second Son, lumina reflectoarelor fiind îndreptată către un protagonist cu totul nou. Este vorba despre Delsin Rowe, un membru al comunității amerindiene, care, printr-un accident, capătă abilități iesite din comun. Spre deosebire de MacGrath, care era trecut prin anumite greutăți ale vieții, Delsin este tânăr și impulsiv, genul acesta de atitudine potrivindu-se de minune cu ideea de explorare a propriilor super puteri, promovată excelent de inFamous: Second Son.

inFamous Second Son

După cum era de așteptat, principalul fir narativ din Second Son se învârte în jurul așa-numiților conduits, persoane cu abilități supranaturale, renegate de restul populației umane și vânate non-stop de organizația paramilitară D.U.P. (Department of Unified Protection). Delsin nimerește fix in mijlocul acestui conflict și, deși intențiile lui sunt nobile, devine principala țintă a D.U.P.-ului. Marele său avantaj este însă posibilitatea de a-și însuși puterile speciale ale altor conduits, jucătorul având la dispoziție patru astfel de seturi de abilități în Second Son. Ne vom limita la a dezvălui fumul și neonul, fiecare cu propriile stiluri de atac și mișcări speciale. Restul puterilor ar trebui să le descoperiți singuri.

Lăsând însă la o parte abilitățile ofensive pe care Delsin le primește pe parcursul jocului, poate cel mai important aport al acestor puteri supranaturale este legat de traversare eficientă a mediului înconjurător. Fiind proiectate după modelul open world, jocurile seriei inFamous au avut un pic de suferit la acest capitol, sistemul de parkour nefiind la fel de bine pus la punct precum în Assassin’s Creed, spre exemplu. Situația nu s-a schimbat prea mult în Second Son, modul de deplasare standard al lui Delsin fiind stângaci în anumite situații; problema este rezolvată însă elegant grație noilor puteri, care-i permit eroului să traverseze porțiuni întregi ale orașului în doar câteva secunde.

inFamous Second Son

Și pentru că tot a venit vorba de oraș, inFamous: Second Son este primul joc al seriei care reproduce o metropolă reală. Este vorba despre Seattle, împărțit în două mari insule, fiecare dintre acestea divizată la rândul său în mai multe sectoare. După cum era de așteptat, conform tradiției jocurilor open world, aceste sectoare se află sub controlul D.U.P., obiectivele secundare ale lui Delsin fiind eliberarea acestora. Acest scop poate fi atins prin intermediul unor misiuni secundare, repetitive în teorie, însă foarte satisfăcătoare prin prisma luptelor extrem de dinamice împotriva forțelor D.U.P. Seattle devine astfel un câmp de război foarte „fun”, ce permite și încurajează combinarea și folosirea dinamică a puterilor pe care Delsin le are la dispoziție.

Din păcate, firul principal al poveștii din inFamous: Second Son nu este prea lung, jocul fiind probabil cel mai scurt din serie. Chiar și cu opțiunile în ceea ce privește moralitatea lui Delsin (jucătorul poate alege dacă dorește să ajute populația și să ia decizii în favoarea oamenilor sau dacă dorește să devină nemilos și să calce pe cadavre pentru a-și atinge obiectivele), puteți termina povestea principală în mai puțin de 10 ore. Sigur, jocul poate fi reluat pentru a fi urmate și celelalte alegeri morale (există misiuni care diferă în funcție de aceste decizii) sau poate fi urmărita ducerea la bun sfârșit a tuturor obiectivelor suplimentare. Chiar și așa, Second Son lasă impresia unui joc cam scurt.

inFamous Second Son

Cu riscul de a fi catalogat drept superficial, îndrăznesc să afirm că există un capitol la care inFamous: Second Son își spală toate păcatele: grafica. Mai țineți minte secvențele cu ajutorul cărora Watch Dogs a fost dezvăluit la E3 2012? Ei bine, inFamous: Second Son arată mult mai bine. Orașul este „îmbrăcat” într-o sumedenie de shadere, extrem de arătoase, impresionante fiind mai ales cele care simuleaza suprafețele umede. Iluminarea nu are rival in acest moment, aportul vizual adus de un cer ploios sau de un asfințit de soare neavând egal la momentul actual.

Cumulați aceste elemente cu un stil artistic potrivit, un sistem de particule impresionant și o combinație optimă de rezoluție (1080p) și framerate (niciodată sub 30fps) și obțineți imaginea unuia dinre cele mai arătoase jocuri disponibile în această clipă pentru console sau PC. Vorba unui coleg din presa de specialitate: „inFamous: Second Son oferă impresia ca ai juca 3DMark”.

inFamous Second Son

În ceea ce privește sunetul din inFamous: Second Son, lucrurile nu sunt atât de echilibrate: vocile personajelor sunt foarte bune (Delsin este interpretat de neobositul Troy Baker), însă unele efecte sonore (cum ar fi exploziile punctelor de alimentare ale D.U.P.-ului) nu au impactul dorit. Secvențele cinematice realizate în stilul benzilor desenate (atât de prezente în titlurile anterioare) se întorc și în Second Son, însă nu atât de numeroase. În schimb, Sucker Punch a preferat să redea povestea cu ajutorul motorului grafic, acesta fiind capabil acum și de modelarea corectă a mușchilor de pe fețele personajelor: astfel, replicile vorbite nu mai sunt singura metoda prin intermediul căreia personajele își pot exprima stările emoționale.

InFamous: Second Son nu este cel mai cuprinzător joc al seriei și nici cel mai lung. Noua creație a celor de la Sucker Punch este însă de departe cel mai „fun” titlu inFamous, cu cele mai bine gândite abilități speciale și un mediu de joc care încurajează combinarea eficientă a acestora. Și da, are probabil cea mai frumoasă grafică pe care am vazut-o până acum. Suficiente motive pentru a primi recomandarea noastră călduroasă.

inFamous Second Son

Publicat: 28 03. 2014, 14:02
Actualizat: 28 03. 2014, 14:03