FIFA 13 – primele imagini și detalii

Nici nu a apărut bine add-on-ul UEFA Euro 2012 pentru FIFA 12 și EA Sports deja oferă primele detalii și imagini din viitorul FIFA 13. În cadrul unui eveniment ce s-a desfășurat la Londra, David Rutter, producătorul jocului, a prezentat cele cinci mari îmbunătățiri pe care FIFA 13 le va aduce față de predecesorul său.

First Touch Control va afecta modul în care fotbaliștii pot prelua pasele venite de la coechipieri. Factori precum puterea și viteza pasei, înălțimea la care este trimisă mingea sau abilitățile tehnice ale jucătorului vor determina dacă preluările vor fi sau nu executate cu succes.

Player Impact Engine va fi la rândul său îmbunățit pentru FIFA 13. Toate animațiile nerealiste care aveau loc la ciocnirile dintre fotbaliști au fost eliminate, fiind adăugată o serie nouă de zone ale corpului ce vor fi afectate de motorul fizic al jocului (precum șoldurile sau pieptul).

În FIFA 12, se putea dribla doar prin schimbarea direcției de deplasare a fotbalistului controlat. Grație noului Complete Dribble, acest lucru nu va mai fi posibil în FIFA 13.

Prin intermediul noului sistem Tactical Free-Kicks, a fost schimbat modul în care se vor executa loviturile libere. Până la trei jucători se vor putea strânge în jurul balonului, dezorientând sau enervând apărarea și portarul advers. Se va putea simula un șut direct către poartă și, în ultimul moment, schimba direcția loviturii către un coechipier care se desprinde din zid. Nici organizarea apărării nu va fi trecută cu vederea: se poate opta pentru un zid format din mulți jucători, sau, dimpotrivă, un singur jucător poate fi trimis să blocheze lovitura liberă a adversarului.

Attacking AI va modifica comportamentul jucătorilor de atac controlați de computer. Aceștia vor fi capabili să calculeze rute de deplasare mai eficiente, vor putea anticipa pasele în adâncime ale coechipierilor și vor încerca, pe cât posibil, să evite ieșirile la offside ale fundașilor adverși.

Rutter a mai menționat câteva adăugiri pe care ar vrea să le realizeze în FIFA 13: noi tipuri de pase, noi animații pentru portari, comportament îmbunătățit al arbitrilor și modificarea animațiilor publicului pentru a reda cât mai bine atmosfera de la un meci de fotbal contemporan. Nu în ultimul rând, grație tehnologiei Dimensional Imaging, grafica lui FIFA 13 va fi superioară jocurilor anterioare din serie.

Până la noi detalii despre FIFA 13, vă lăsăm în compania primelor imagini din joc, pe care le puteți admira în galeria atașată.

Publicat: 08 05. 2012, 13:07
Actualizat: 08 05. 2012, 13:11