DOOM, prezentat în premieră la QuakeCon 2014
După ani de zile în care studioul id Software a trecut prin numeroase schimbări, după ce acesta a fost achiziționat de Bethesda și fondatorul John Carmack s-a retras, după ce au apărut numeroase zvonuri conform cărora reboot-ul seriei DOOM fusese anulat și studioul urma să fie desființat, iată că id Software trăiește, prezentând în premieră noul DOOM la QuakeCon 2014.
Din păcate, nu avem parte de imagini sau clipuri video, Bethesda și id Software preferând să păstreze dezvăluierea jocului doar pentru cei care au participat fizic la QuakeCon. Cu toate acestea, am compilat câteva prime impresii din partea celor care au avut ocazia să ia parte la prezentarea noului DOOM.
În primul rând, după cum bănuiam, noul joc se va numi pur și simplu DOOM, fără nicio cifră adăugată, id Software dorind să sublinieze astfel că avem parte din nou de un reboot al seriei, jocul propunând o nouă viziune asupra evenimentelor din titlurile originale. În al doilea rând, noul DOOM va avea la bază un nou motor grafic – id Tech 6, primul dezvoltat de studio fără aportul programatorului John Carmack. id Tech 6 va permite rularea la rezoluție 1080p și 60FPS, noul DOOM fiind dezvoltat pentru PC, PlayStation 4 și Xbox One.
În ceea ce privește gameplay-ul, noul DOOM își propune să se întoarcă la formula câștigătoare din primele două jocuri ale seriei, punând accentul pe luptele rapide împotriva unor cantități impresionante de monștri veniți din iad. Demonii vor putea macelăriți procedural, fiecare bucățică din corpurile acestora putând fi sfâșiată independent. De același tratament va putea „beneficia” și personajul jucabil, în cazul în care un demon reușește să-l doboare.
Noul DOOM va menține vechea formulă a regenerării sănătății prin intermediul medi-pack-urilor, dar va dinamiza luptele cu posibilitatea de a face double jump sau de a folosi un jetpack. Arme clasice precum shotgun-ul, drujba sau plasmagun-ul vor reveni, însă acestea nu vor fi singurele unelte prin care jucătorul își va putea elimina inamicii. Un monstru slăbit poate fi executat în stil Mortal Kombat prin realizarea unui soi de „fatalitate”, animațiile în aceste cazuri fiind de-a dreptul morbide și destul de diversificate.
Dintre vechii demoni din primele titluri, in noul DOOM s-au întors așa-numiții Hell Knights, susținuți de zeci de alți monștri izvorâți din iad. Au fost prezentate două segmente diferite ale jocului, id Software menționând că, pentru prezentare, s-a folosit versiunea de PC a jocului, împreună cu un controller de Xbox 360.
Să sperăm că, în curând, Bethesda și id Software își vor face milă și de noi, cei care nu am avut ocazia să participăm la QuakeCon, și vor face publice toate aceste secvențe de gameplay din noul DOOM.