UEFA pune presiuni. Ioan Rus, întrebat dacă metroul spre aeroport este gata în 2020: „Depinde de cât de nemți vom reuși să fim”

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a declarat că în aprilie va fi finalizată documentația pentru linia de metrou Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă și că punerea în funcțiune a magistralei până în anul 2020, termen solicitat de UEFA, depinde de „cât de nemți vom reuși să fim”.

„Pe București – Otopeni în acest moment suntem în situația în care am avea o soluție adevărată, să facem metrou Gara de Nord – Otopeni. Eu cred că ne va ieși în următoarea lună toată documentanția necesară, mai ales că acolo există și proiect”, a afirmat ministrul Transporturilor, într-o conferință de presă, răspunzând unei întrebări.

La București se vor desfășura în 2020 patru meciuri în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal.

Metrorex va aloca suma de 38,5 milioane lei pentru proiectul magistralei 6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă, al cărei termenul de punere în funcțiune al liniei este anul 2020 la solicitarea UEFA, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență elaborat de Ministerul Transporturilor.

Compania care administrează metroul bucureștean a avut alocată anul trecut suma de 1,14 miliarde lei pentru activitatea de investiții, nivelul stabilit în 2015 fiind de 1,74 miliarde lei. Cuantumul investițiilor stabilite pentru acest an va fi suplimentat cu suma 188,5 milioane lei, bani obținuți din vânzarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, potrivit proiectui de ordonanță de urgență. După aprobarea actului normativ, bugetul de investiții pentru anul 2015 al Metrorex va ajunge la 1,93 miliarde lei.

Din cei 188,5 milioane lei, suma de 150 milioane lei va fi utilizată pentru lucrări pe tronsoanele Nicolae Grigorescu II – Anghel Saligny, respectiv secțiunea Parc Bazilescu – Lac Străulești.

Pentru magistrala 6, unde va fi direcționată diferența de 38,5 milioane lei, Metrorex vizează servicii de proiectare, consultanță și asistență tehnică în vederea începerii procedurilor de achiziție a lucrărilor de execuție structură stații și tunele.

„Finalizarea proiectului «Magistrala 6 – Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă București» până în anul 2020 este o condiție impusă de UEFA determinată de faptul că România va fi gazdă pentru desfășurarea Campionatului European de Fotbal”, se arată în proiectul de OUG inițiat de Transporturi.

Capitala va găzdui, pe Arena Națională, patru meciuri, trei din faza grupelor și unul din optimile de finală, în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alături de alte 12 orașe.

În decembrie 2012, UEFA a decis să organizeze, sub sloganul „EURO pentru Europa”, un turneu final de-a lungul întregului continent, pentru a marca 60 de ani de la prima ediție a Campionatului European.

Administratorul rețelei de metrou a lansat în mai 2012 anunțul de intenție pentru licitația privind construcția magistralei 6, potrivit căruia linia ar fi urmat să fie pusă în funcțiune în 2017-2018, iar valoarea estimativă a contractului era de 1,05 miliarde euro, fără TVA.

Metrorex a încheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA România/Seneca Group International/Systra (Franța) pentru consultanță la legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.

Lungimea rețelei de metrou este de aproape 70 de kilometri, distribuiți pe patru linii magistrale și 51 de stații. Metrorex are aproximativ 4.200 de angajați.

MEDIAFAX

Publicat: 12 03. 2015, 18:05
Actualizat: 13 03. 2015, 15:30