Steaua – Gaz Metan, audiență zero în publicul comercial. La nivel național, partida a strâns 117.000 de oameni la TV

Pentru prima oară în istoria audiențelor măsurate în România, un meci de Liga 1 în care a jucat Steaua a făcut audiență zero pe publicul comercial (18-49 de ani). Evenimentul s-a petrecut vineri, în etapa a 7-a a campionatului, atunci când, conform Kantar Media, firma care măsoară oficial audiențele posturilor TV, la meciul Steaua – Gaz Metan (scor 3-1) s-au uitat doar 1.000 de oameni la nivelul publicului comercial. Informația a fost publicată de jurnalistul Lucian Lipovan, de la Sport.ro, pe blogul său.

La nivel național, pe segmentul întregii populații, Steaua – Gaz Metan a stat mult mai bine: peste 117.000 de oameni (0,6 puncte de rating) au urmărit meciul, conform informațiilor obținute de site-ul paginademedia.ro. Potrivit aceleiași surse, audiența în mediul urban a fost de 11.000 de persoane (0,1 puncte de rating).

1.000 de oameni la TV, 3.500 în tribune

Chiar și în condițiile acestei diferențe uriașe, greu de explicat, între cei trei parametri măsurați, cifra dată publicității de Kantar Media este surprinzătoare. Un punct de rating la publicul comercial măsoară circa 50.000 de oameni, iar mia de oameni strânsă de Steaua în fața televizoarelor între orele 21:00 și 23:00 n-a fost suficientă pentru a trece în dreptul Look TV, postul care a difuzat meciul, măcar 0,1 puncte de rating. De notat că în tribunele stadionului din Ghencea s-au aflat 3.500 de oameni.

Explicațiile pentru acest record neașteptat sunt multiple. Look TV este un post care poate fi urmărit numai în rețelele de cablu Dolce (care aparține de Romtelecom/Telekom) și UPC, care însumează 2,4 milioane de abonați din totalul de aproximativ 6 milioane, la cât este estimată piața din România. Marele jucător din zona cabliștilor, RCS/RDS, care deține peste 60% din totalul abonațilpr, nu a preluat în grila sa posturile Look TV și Look Plus, care transmit meciurile din Liga 1. Look TV a fost recent reintrodus în măsurătorile Kantar Media. Partida Steaua – Gaz Metan (scor 3-1) a fost prima jucată de trupa din Ghencea în care s-a putut afla ce rating face la Look TV.

Look TV se vede doar la Dolce și UPC și numai pe bani

Un alt motiv important este că Look TV poate fi urmărit de abonații de la Dolce și UPC doar dacă plătesc un abonament de 9,5-10 lei pe lună. În acest moment, nu se știe câți români au cerut să le fie inclusă în grilă această televiziune. Audiența înregistrată de Steaua poate fi un indiciu asupra acestei probleme.

Faptul că la nivel național audiența generală a partidei Steaua – Gaz Metan a fost mult mai mare (peste 100.000 de persoane), comparativ cu cea de la orașe, arată însă că există și alte cauze „ascunse”. Acoperirea UPC și Dolce în mediul urban poate fi o cauză, dar și preluarea meciului în rețele mici, locale, care operează în mediul rural, poate fi o altă explicație a neașteptatului „scor” înregistrat de Steaua, echipă care a fost urmărită preponderent în mediul rural, conform măsurătorii Kantar Media.

Publicat: 15 09. 2014, 20:40
Actualizat: 17 09. 2014, 17:43