Sponsorii vin la cei mici!** Ceahlăul a reușit să atragă un sponsor care era hotărât să nu mai investească în fotbalul românesc

Ceahlăul a reușit să atragă un sponsor care acum un an era hotărât să nu mai investească în fotbalul românesc și termina contractul cu Rapid. Superbet este doar una din cele patru companii independente care rămân în continuare ancorate în Liga I.

Companiile mari s-au retras treptat din fotbalul românesc și nici măcar echipele importante, Steaua sau Dinamo, nu mai atrag. Echipa lui Gigi Becali e deja în al doilea an în care nu are niciun sponsor pe tricou, iar Dinamo a primit ajutor din partea celor de la Orange, prin intermediul lui Nicolae Badea, care este acționar al providerului de telefonie mobilă. Cluburile mici, în schimb, au reușit în ultimele luni să atragă câteva nume importante în fotbal. Chiajna a semnat recent un contract cu Alexandrion. Sportul Studențesc a schimbat Omniasig cu o altă companie de asigurăriri, City Insurance, iar Ceahlăul va parafa în curând o înțelegere cu fostul sponsor al Rapidului, Superbet. Toate cele trei formații vor primi în jur de 100.000 de euro!

Scandaluri în Giulești, oportunități în Moldova

Aproape de finalul campionatului trecut, compania de pariuri al cărei nume se va regăsi din retur pe tricourile moldovenilor își anunța retragerea din fotbalul românesc. Rapid pierdea, așadar, în jur de 250.000 de euro din cauza scandalurilor din interiorul clubului. Conducătorii Superbet, aceiași care erau hotărâți să renunțe la implicarea în fotbal, au ajuns între timp la un acord cu Ceahlăul din dorința de a se extinde în Moldova. Giuleștenii, prin intermediul firmei SEG, au reușit și ei să atragă un nou sponsor, Arsis, unul dintre dealerii Vodafone.

Afaceri personale și factori locali

În afara celor patru echipe care, prin diferite mijloace au reușit să-și atragă sponsori independenți, pe tricourile celorlalte echipe din Liga I apar afacerile patronilor sau companii care au legătură cu aceștia. „U” Cluj, Astra Ploiești sau FC Brașov sunt sponsorizate de Romprest, InterAgro și Roman, toate fiind afacerile șefilor. FC Vaslui sau Pandurii au pe tricouri companii precum New Holland, partener de afaceri al lui Adrian Porumboiu și SNLO, sindicat al cărui președinte este Marin Condescu.

Anunțuri la mica publicitate

Recent, pe unul dintre site-urile de publicitate din România, a apărut un anunț cel puțin curios: „Doresc sponsorizare contra banner publicitar în Liga I de fotbal. Rog seriozitate”. Persoana care răspundea la numărul atașat anunțului susținea că nou-promovata Concordia Chiajna ar fi echipa aflată în căutarea unor investitori, lucru infirmat însă de conducătorii clubului ilfovean. „Noi abia am semnat un contract important, nici vorbă să ne căutăm sponsori la mica publicitate”, a spus Ana Maria Prodan, team-managerul Concordiei.

Publicat: 27 02. 2012, 09:06
Actualizat: 27 02. 2012, 09:07